PAZARLAMA DEHASI
Hayran olmamak elde mi? Pazarlama dehası-efsanesi. Sigara ve içkiden bahsediyorum. Söyler misiniz, hangimiz ilk sigarasından-içkisinden lezzet aldı? Hepimiz öksürdük-tiksindik. Oysa hiçbir makul sebebimiz yokken kendimizi buna alıştırdık. Bir sütü,ayranı,balı satabilirsiniz ama sigarayı? Peki hangisi daha külfetli, popüler-yaygın? Kaç süt markası biliyorsunuz ve kaç sigara markası?
Düşünün bir kere, sigarayı siz keşfettiniz, bunu satmak istiyorsunuz ve elinizde numuneler (tester) var.Kimi ikna edebilirsiniz? Hiç kimseyi.
Oysa birileri nasıl olmuşsa birilerini ikna etmiş ve bugünlere gelinmiş.
Peki varsayalım sigara dünyada hiç yoktu ve ben size gelip dedim ki :
-Al, bak bunun adı sigara. Bunu günde ortalama 20 adet tüket. Bende bunun karşılığı olarak sana aylık şu kadar para vereyim. Soruyorum kaç liraya bu işi üstlenirdiniz? Bugüne dönelim; bugün insanlar para almadıkları gibi üstüne bir de para veriyorlar. Peki bugünü kim nasıl yarattı sizce? Amerikan film endüstrisi.
Esasoğlanların, kahramanların ,iyi adamların ağızlarına birer tane sıkıştırın. Clint Eastwoodlar , Mel Gibsonlar...Hatta İyi Kötü Çirkin bir sahnede adam ölürken bizim iyi adamımız ona son nefesini vermeden önce sigarasını uzatıyor ve herif giderayak derin bir nefes alıyor. VAAY BEE! Sanırım 3-4 yıl önceydi şu bizim meşhur Marlboroman ımızı sigaraya bağlı akciğer kanserinden kaybetmiştik. Hani şu Marlboro reklamlarında at üstündeki kovboy : ) İyi bilirdik, GÖMÜN.
Zaten hep tezat bulurdum kahramanların sigara içmesini."Yahu bu herifler hiç mi öksürük krizine, sigara hararetine kapılmıyor. O vakit ne karizmaları kalır ne de havaları" düşünsenize.Ben düşünecem Clint Eastwood, (İyi, Kötü, Çirkin) ağzında o puro sigarası, o çok soğukkanlı-ruhsuz karizması derken birden ÖHÖ ÖHÜ ÖHEE ÖĞĞRRHH.
-Stooop!Ya olum Clint ne yapıyosun ya,allahallaaa kestik.İyi misin su ister misin?
-Hayır ,tamam iyiyim.
-Tamam başlıyoruz 3 2 1 MOTOORR
Sonuç olarak bu tütün ve mamulleri içme ve reklam yasaklarının çok etkili olduğunu görüyorum. Şimdiki genç nesile bakınca bu daha iyi fark ediliyor ve sanırım sonraki nesiller için daha müspet bir istikbal söz konusu...
NOT : Bu yazının üstüne bi sigara gider,du bi yakiim.
Günün müziği : vangelis - chariots of fire
YORUMLAR
Sİgara sağlığa zararlı mı ? Valla bakkalların reyonlarında bol halde bulununca bakkalrın ruhuna faydalı bir üründür sigara.Çocukların en çabuk öğrendiği kötü alışkanlıktır sigara.Gençlerin içince adam olduklarını sandıkları dumanlı kağıttır sigara.Ben içmiyorum ama , orucunu açanların hemen sarıldığı bir mutluluk çubuğudur sigara. ( Olayı sulandırdık yazı için tebrikler efendim)
Fare zehiri hiç hazırladınız mı ?
En iyi fare zehiri alçı dır.
Ama fareler alçı yemezler.
Siz fareye alçıyı unla karıştırarak yedirirsiniz.
El kokunuzu sindirmeden el değirmeden un ile alçıyı karıştırır farenin göreceği bulacağı yerlere koyarsınız ve salak fare gelir gece un yediğini zanneder.
Yedikten sonrada oracıkta gebermez taaaa bir iki saat sonra başka yerde geberir.
İçki ve sigara da ekmek ve sütten daha kolay bulunur halde , buyurun fareler yiyin ne diyelim.
Kendine zarar verene ne derler _?
Kesinlikle akıllı demezler