YORUMLAR
rabb'ini arayan sorgulayan bilinç ademder
yoksa kendine göre köpekte de bilinç vardır
hatta bitkilerde dahi vardır ki ürküp kapanırlar
açıkcası dünya da kainat da komple bilinçtir velakin rabb ini arayan bilinç ademdir
insan denilen hayvanın hakk ını bilebilme alabilme seviyesine yükseldiğinde, ademiyet inmiştir nerden yine o hayvan denen insanın bilincinden :)
ve maynum mu insandan insan mı maymundan haynvan olarak gördüğümüzde bunun bir değeri yok ki...
yok,sul tarafından 12/29/2017 10:30:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
ccelayir
yok,sul
benim sizin dediklerinizi anlamadığım gibi
hamgi aşamalara bakmalıyız nereden okumalıyız açıkcası muamma
kafadan şu mehdi midir nedir adamın dediklerini reddetmeşsiniz demekki oraya baktığımızda iş geçersiz nereye bakmalıyız evrim teorisinin babasına mı
buna gülerim işte,
halbuki evrim teorisini artık kimse takmıyor çünki her gecen zamanda yeni yeni reddiyelerini sunuyor zaaten şu koca dünya :)
ki siz araştırın derim tam tersine
selametle
yok,sul
işte bu
bundan öncesi homoymuş omoymuş önemli mi sizce
selametle
ccelayir
çok özet bir şekilde durumu anlatmışsınız gayet te güzel yapmışsınız.
artık bumaymun hikayesine takılmamak lazım. çünkü toplum bunu hakaret kabul edince işin bilimsel yönü gözden kaçıyor.
bir çok islam alimi de Darvinden önce bu konuda araştırma yapmış. Allahın herşkilde insanı yaratmaya veya dnüştürmeye gücü yeter.Eğer ki Allaha inanıyorsak. Darvinde kendini agnostik olarak tanımlıyor.
Ancak Darvinin bilimsel çalışmaları doğrudur yada yanlıştır; kendine göre elbette birdeğeri vardır. problem onun sözüm ona bir 'ideoloji' haline gelmesinden yada öyle algılanmasından kaynaklanıyor. bu algıya neden olan da bizzat kendisi. O da sosyal darvinizim denilen güçlü güçsüzü yer, büyük balık küçük balığı yer, güçsüzolana hayat hakkı yok gibi yorumve çıkarımlarıdır. Sosyal darvinizimle ilgili birazcık araştırma bile durumun vahametini ortaya koyar.
bilimsel çalışmalara eyvallah, ama ideolojiye hayır. hatta dinler bile nezamanki 'ideoloji' haline geldi, O oolmaktan çıktı.
selam ve saygılar.
ccelayir
hiç bir kaynağa bakmadan kendi görüşlerinizi yazdıysanız, "bence, bana göre veya bir ihtimal" gibi sözcükler kullansanız daha hoş dururdu sanki. genelde "bu böyledir" tarzında yazdığınız için, okuyan anlatmak istediğinizden çok üslubunuzda takılı kalabilir diye nacizane fikrimi belirtmek istedim.
ccelayir
Evrim kavramsal olarak, uzun zamanda usulca meydana gelen değişimi ifade ederken; burada konu olmamakla beraber devrim ise kısa zamanda usulsüzce şekillenen durumlar bütünüdür diye düşünmekteyim
Ancak sevgili hocam, o kadar kısa almışsınız evrimi, bu formatta bir evin geçirebileceği değişim ancak mevzu edilebilirdi zannımca
Çalışmalarınızda başarılar dilerim
Saygılarımla...
levent taner
ccelayir
Cliff Burton
ccelayir
Den(iz)
İslam ile çelişiyor dediğiniz de sizin yazınızın üzerine çizgi çekmek zorundayız.
Kainatı ve mahlukatı Allah(C.C) yaratmış ise(bunda şüphem yok),insanı insan olarak,hayvanı da hayvan olarak yaratmaktan aciz değildir.Neden hayvandan insana dönüştürsün? İnsan,maymundan insan oldu demek,kafası maymun kadar da çalışmayanların işi.
Diğerleri Allah'(C.C)ın kudretini sorgulamak için, Allah inancı olup olmadığı belli olmayanların yakıştırmalarıdır.
Allah(C.C) Adem'i Cennet'te yaratmış yer yüzüne indirmiştir.
Bu gün insan oğlu bazı materyalleri makinelerle ışınlayıp, bir yerden başka bir yere aktarabiliyor ise,Allah(C.C) bundan aciz midir?
Bir ata sözü vardır.
Şaşıran ördek,suya tersten dalar.
Bahsettiğiniz kedicikleri oynatan kişi de tersten dalanlardan.
Fazla söze gerek yok.
Bütün bu safsatalar,Allah'a(C.C) ortak ve oğul yakıştıranların işi.Bizim işimiz değil.
Kalın sağlıcakla..
ccelayir
Adnan Oktar aslında Darvin'in günümüz versiyonu,
Adnan Oktar kamufle ederek evrim teorisini empoze etmekle mamur şahsiyet..
Ben hayvan değil ama doğrudur bir heyvanım..!
teşekkür edrim
ccelayir
Konfüçyus'a göre "İnsan, öğrenen hayvandır."
Thales'e göre ise "İnsan, araştıran hayvandır."
Sokrates, "İnsan, sorgulayan hayvandır." der.
Platona göre "İnsan, toplumsal hayvandır."
Aristo için "İnsan, düşünen hayvandır."
İnsanla alakalı belki de en güzel şeyi Nietzsche söyler ve der ki "İnsan, düpedüz hayvandır…!"
Yani hala bu konu bugün bile tartışılıyorsa demek ki insan hala ne olduğunu bilmeyen bir canlıdır.. Bende böyle diyeyim ve noktalayayım..
Sevgilerimle
ccelayir
Teşekkür ederim yorum için.
Dilek USTA
Ben teşekkür ediyorum yorumuma verdiğiniz cevap için..