Kehanet ve öngörü
Dünyamız uzun zamandır kendi dongusunde hareket ederken, içinde yaşayan bizler türlü olaylara sürekli anlam katmak istemişizdir. Insanoğlunun bilinmeyene olan merakı, onu araştırmaya ve önceki zamanlarda yasanmışların anlamını idrak etmeye çalışmasına neden olmuştur. Eski zamanların ünlü kahini Nostradamus’un sözleri, bugun dahi iclerinden yeniden anlam cikarmak icin insanlari heyecanlandirmaktadir. Cagimizin en buyuk kahinlerinden Edgar Cayce trans halindeyken kayıp kita atlantis e gittiğini ve orda gördüklerini anlatmıştır. Baba Vanga, madam Blavatsky gibi diğer örnekleride bunların içine koyabiliriz. Tüm bu insanlar geçmiş ve gelecek hakkında birtakım sözler sarfetmiş, kimi insanlar bunların olabileceğine kimileri de bunların olasılığının olmadığına kanaat getirmiştir. Kehanet, kısaca olmayan birşeyin önceden haber verilmesidir. Bugün insanlar kahinlerin sözlerini günümüze yorarak aslında ne demek istedikleri hakkında birtakım tartışmalara girebilmektedir.
Birde işin öngörü kısmı vardır. Yani ileride olabilecekleri kehanet yoluyla değil, yaşanan olayların birbirini tetikleyen etkilerini gözardı ederek tahin etme yolu. Ezoterizm ve paganizm konularında uzman araştırmacı yazar Erhan Altunay’ın Amerika başkanı Trump’ın Kudüs’ü Israil’in başkenti ilan etmesinin tam 100 yıl öncesinde yani 1917 aralik ayinda ingilizlerin Kudüs’ü Osmanlının elinden alınması gerçeğini görmesi, 1918 yilinda Istanbul’un işgal edilmesinin 100.yılında yani 2018’de buna benzer bir olayın yaşanma ihtimalini söylemesi bir ongorudur.
Gelecek hakkında yorum yapabilmek için insanın milli tarihini araştırması, dünya tarihini arastirmasi sarttir. Kendi tarihini bilmeyen milletlerin tarihini her zaman başkaları yazmıştır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.