- 681 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aşk Doğaçlama Yaşanır
Aşk, üzerinde kesin bir fikir birliğine varılamamış ama herkesin yaşamında yer eden en güzel duygulardan biridir. Belki de herkesin belli bir tabirde karar kılıp ’’aşkın tanımı bu, ötesi yok’’ diyemediği için aşk bu kadar değerlidir. Çünkü fikir birliğine varılamaması her insanda farklı bir şekilde yaşandığı anlamına gelir. Farklılık ve çeşitlilik ise zenginliktir…
Bence aşk doğaçlama yaşanır, gelişigüzel demek istemiyorum. Sadece plansız, kuralsız ve ani demek istiyorum. Ölüme ait son nefesin hangisi olacağı gibi. Nerede, ne zaman, kiminle ve ne şekilde olduğunun bilinmezliği kadar trajik ama asla komik değil. Her gün onlarca insanın yanından geçerken, hangi şehirde, bilmem hangi ’’… efendi sokağı’’nda, kimin gözlerinden cennet kafiyesinin devşirileceği bir şiir yazılacağını bilmeden. Aşk plansızdır ve belki de plansız olduğu için bu kadar anlamlıdır…
İlk görüşte aşk veya zamanla bir çift gözün aşkı sembolize etmesi. Ne şekilde olursa olsun kuralsız olduğu için değerlidir aşk. Zamansızdır. Kuralsızdır. Öyle fizik - kimya deneylerine veya matematik denklemlerine benzemez. Ben bilirim mesela suyun 100 derecede kaynadığını ama İsviçreli bilim adamları bile bilmez aşkın kaynama derecesini. Hidrojen ve oksijenden su oluşur ama Sen ve Kim’den aşk oluşur bil(e)mezsin. Ama Sen ve Ben’den öyle bir aşk oluşur ki kimya bile kıskanır bizi. Ekvatoru herkes bilir ama kimse bilmez hangi enlemdeki birine bir gün ‘‘biz’’ diyeceğini. Ki zaten ben de pek anlamam öyle coğrafyadan. Aşk kuralsızdır. Belki de kurallardan bu kadar uzak olduğu için üniversiteyi bitirene kadar okusan bile herhangi bir dönemde anlatılmaz sana aşk, hiçbir zaman alınmaz müfredata. Ama alınsaydı eminim en kazık soruları ÖSYM oradan sorardı, çünkü cahildik o konuda. Aslında en çok o konuda…
Biz aşkı anlatılmakla, dinlemekle değil yaşayarak öğrendik. Kuralsız öğrendik. Tamamen doğaçlama öğrendik. Ben bilebilir miydim bakarken utanacağım gözlerin sana ait olacağını. O gözlerin sen’de yaşadığını. Aşk doğaçlama yaşanır. X + Y denklemlerine sakın girmeyin. Matematikte 1 + 1 işlemi 2 sonucunu verebilir ama aşkta 1 + 1 yine 1 eder. Aşkta bu işlemin sonucu her zaman 1 eder. Çünkü aşk tek ruh, tek beden olmaktan geçer. Bizden 2 olmaz, biz ancak bir’iz ve bu yüzden Bir olandan birbirimize armağan edilmişiz.
Aşk zamansızdır. Kolundaki saatte bir sürü sayı ve kadran vardır ama hangi sayıda hangi açıda kadranlar kesiştiğinde bir aşk doğacağını ve kendini bir başkasına katarak yaşayacağını bilemezsin. Bilmem kaç takvim yaprağı yırttın ama sırf o aşkı bulduğun günü unutmamak adına hangi yaprağı kopardıktan sonra bilmediğin bir fotoğrafla birlikte cüzdanında saklayacağını bilemezsin. Cüzdanında sakladığın arkadaşlarının fotoğraflarını çıkarıp kalbindeki gibi onların da yerini kimin alacağını bilemezsin.
Plan yapmayı bırak eğer aşkı arıyorsan. Nehirdeki su gibi ol, ondan bir parça ol ama sana ait olan toprağa ulaştırması için ona seni taşımasına izin ver. Bırak kendini zamanın kollarına ve aradığın aşksa onu plan yapmaktan uzak tut. Elbet kaderin kadrinde ulaşmak varsa bir gönle sen plan yapmasan da her gün ona yol alırsın zaten. Aşka kavuştuğun günü ezbere bilme, boş ver yıldönümünü falan, ona kavuşmandan önceki günleri ezberle. Aşksız geçen, onsuz geçen günlerin için hayıflan, ‘‘ben sana plan yapmadım adın aşk olsun diye, ama daha erken gelemez miydin’’ diye serzenişte bulun. Ama sakın uzatma bunu, onsuz geçen günlerin boyasını onunla birlikte olacağın günler çoktan değiştirmeye başlar. Sen yeter ki onda ol, aşk ol. Biraz değil aşk adına ‘‘çok’’ ol…
Aşkı bekle. Öyle bir bekle ki ‘‘beklemek’’ sıkılsın beklemekten ve kendisi kalkıp yol alsın, ulaştırsın seni aşka. Öyle bir bekle ki kavuşmanın hakkını versin aşk. Aşkı kuralsız yaşa. Plandan çok uzak ama sabra çok yakın. Öyle yaşa. Öylesine. Sebep aramadan, aşka isim olacak sevgiliyi bulana dek. Bekle ve öyle gör ait olacağın soyadını. Ya da adını sana katacak olan aşkı…
Boşuna sorma ey çocuk ‘‘neredesin’’ diye… Aşkı bekle… O çoktan sana yol almaya başladı bile…
Dr. Enes Başak
www.enesbasak.com.tr
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.