- 1244 Okunma
- 14 Yorum
- 1 Beğeni
ÖHHÖÖ(KAR TANELERİ)
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yazmak öksürük gibi, aşk gibi bir şeydir aslında. Öksürürsün. Öksürük bir sonra ki öksürüğü çağırır. Sevdiysen de çilesini de, zevkini de tatman gerekir. Yazmakta öyle. Yazmanın tiryakisi olduysan eğer yazmadan duramazsın.
Bundan üç gün evvel;
“Yazamıyor, okuyamıyor yorum yapamıyorum” dedim mealen. Sizlerden affımı istedim.
“Eee bu yazı da nereden çıktı şimdi? Naz mı yapıyorsun? Yoksa bizlerle dalga mı geçiyorsun?” Diyebilirsiniz.
Sonra da;
“Bu ne biçim başlık?” Diye de sorarsınız.
Haklısınız.
Önce başlığı anlatayım. Kıymetli dostum Suat Zobu o yazıma yaptığı yorumda:
“Olmadı. Yok, öyle, kolayca pes etmek. Sorunların olabilir, ölüm haricinde Allah geçinden versin. Çaresi olmayan ne var? Tamam yazma. Ama ara sıra sadece "Öhhhöö" de be ya. Biz dostlarını da telaşta bırakma. Dünyanın bin türlü hali var.
Ara sıra öhhhöö. O KADAR. Selam ve saygılar sevgili Dost. Sağlıklı ömürler dilerim.”
Demişti. Başlık o yorumdan kaynaklandı.
Gelelim dün akşama;
Akşam oldu gün karardı. Daha önceden demişti kış:
“Görüyorsunuz. Rüzgâr yaprak peşine düştü. Çok sürmez peşinden ben gelirim. İçinizi karartan ap ak karlarla hem de…”
Geldi işte… İlk kar yağdı.
Hanıma:
“ İki sandalye alıp geleyim. Oturalım pencerenin önüne. Beraber seyredelim sokak lambasının ışığında karın yağışını.”
Oturduk. Bir süre konuşmadan seyrettik. Daha sonra ben:
“Ne görüyorsun?”
“Kar yağıyor işte. Senin gördüğün başka bir şey mi?”
“Bak şimdi. Bence şu elektrik direği devlet. Uçuşan karlarda o devletin insanları. Bazen soldan esiyor rüzgâr sağa savruluyorlar. Sağdan esince de sola… Rüzgâr olmayınca ne kadar sakinler.
Aslında dünyanın düzeni bu değil mi? Karışmasalar insanlara sağa sola savurmasalar. Kendi halinde sakin sakin yaşasalar. Daha iyi olmaz mı?”
Hanım döndürdü başını. Acıyan gözlerle yüzüme baktı. Acı acı gülümsedi:
“Sana bir şey söyleyeyim mi bey? Biliyorum son günlerde yaşadıkların seni çok üzdü. Bu kadar hassas olma. Her şeyi kafana takma. Ne kadar huzurluydun önceleri. Giriyordun Defterine, yazıyor okuyordun. Mutluydun. Ben de rahat rahat dizilerimi izliyordum. Yine öyle yap. Yazmana, okumana devam et. Su akar yolunu bulur. Hadi şimdi git yat. Ben de dizimi izleyeyim.”
Öyle de yaptım. Gittim yattım. Sabah hanıma sordum:
“Oğlanla kız kavuştu mu?”
“Kavuşamadılar. İnşallah yeni bölümde.” Dedi.”
O şimdi yeni bölümü, bende eski huzurlu günlerimi bekliyorum.
SELAM VE SAYGIYLA…
YORUMLAR
Yazmak sevdası böyle bir şey işte Bedri Ağabey, başka bakar, başka görür bambaşka tasvir edersiniz gördüğünüzü.
Kar manzarası eşliğinde sıcacık bir sohbete tanıklık etmek çok güzeldi.
Teşekkür ediyorum eşiniz hanımefendiye ve size.
Saygılar, selamlar.
Bedri Tokul
Neden mi?
Son günlerde kaçırdığım o güzel, o özel şiirlerini okuyup yorumlayamadım
için...
Canımız sağ hepte burada olduğumuza göre, daha bir çok
yazıda şiirde buluşmak dileklerimle...
Selam saygı.
Hemşerim çok güzel.Karamsar olmak sana yakışmıyor zaten.Sen o askeri okuldaki Bedri olarak gönlümüzde kal.Seni seviyoruz.Ha bir de ara sırada olsa hanım sözü dinlemek iyidir.
Bedri Tokul
"Sevelim sevilelim dünya kimseye kalmaz."
Öptüm gözlerinden hasretle...
Bedri Tokul
Konu kar olunca bakmadan geçemedim sayfanıza. Okurken mutlu olduğum, bakarken mutlu olduğum, yazarken mutlu olduğum yegane şeydir kar. Her kış gelişinde içime dolan sevinç sebebidir kar beklentisi. Rengini sessizliğiyle harmanlayıp izlerken ben de senaryolar yazarım. Eşiniz hanımefendiyle size iyi seyirler dileyerek ayrılıyorum sayfanızdan efendim.
Bedri Tokul
Kar öyledir. Kaderin görünen şeklidir belki de.
Ne kadar savrulsa da sonunda durur dinlenir.
Bir de bakarsınız ki yok olmuş. Gitmiş.
Her şey yeniden başlar.
Unutmak en iyisidir belki de.
Kim bilir?
Hoş geldiniz.
Selam ve Saygıyla
Sağlıklı ,huzurlu mutlu günler olsun syn hocam her şey gönlünüzce olsun
Bedri Tokul
Hoş geldiniz. Sefalar getirdiniz.
Mutlu ettiniz beni...Sağ olun.
Selam ve Saygıyla.
Mevsimlerden bile değişken insanın mizacı ama hep de baharı özlüyoruz.
Sizi nasıl da özlemiştik.
Tüm yüreğimle kutluyorum değerli hocam.
Siz hep yazınız.
Daimi saygılarımla değerli hocam.
Bedri Tokul
Sağ olun,var olun.
Kar taneleri gibi sokak lambası ışığında yağıp savrulmayan bir yazı okudum.
Tebriğimle.
Bedri Tokul
Nice yazılara dostluğa...
Karla gelen Bedri Abi güzelliği...Gitme bi yere dur durduğun yerde abicim.
Çok sevgilerimle.
Bedri Tokul
Bazen günlük güneşlik, bazen de kar yağıyor işte.
Ama benim ilkbaharım bu defter, güneşim de siz değerli kardeşlerim,
dostlarımsınız.
Sağ olun var olun...
ne güzeldi Bedri Bey,
hem okudum hem düşündüm.
bu kısacık yazıya memleketin halini bile yerleştirmişsiniz.
sağlıklı huzurlu günler saygılarımla
Bedri Tokul
Sizin de kaleminiz var, günleriniz şiir olsun.
Selam ve saygıyla...
Öhhööö!
Ne de olsa destursuz girilmez
Öksürüğün insanın rahatını bozan, tat tuz bırakmayan, şöyle bir rahat güldürmeyen, vücut dökük olduğu için ağrı sızı veren pek sevimsiz bir yapısı vardır gerçekten
Bir nevi kabir azabı verir de, o azabı tatmadığımız için bu tip mukayese yapıyorum şüphesiz
Geçmiş olsun sayın hocam
Yenge hanımla beraber sağlıklı, huzurlu, mutlu yıllar dilerim
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Saygı ve selamlarımla...
Bedri Tokul
Vefalı dost...
Selam Saygı.
Yazmak her zaman rahatlatmıştır beni de,
Eşiniz haklı ağabey, devam
saygı ve hürmetlerimle
Bedri Tokul
Selam ve Saygıyla...
Eyvallah VAROL Sevgili Dost.
Başlığı görünce içimde bir şeyler uçuştu. Gülümseyerek, özümseyerek okudum nefis yazını.
VAROL kırmadığın için. VAROL yenge hanımın sözüne uyduğun için.
Sen yengeyi dinle (Erkeksen dinleme :) )
Yengeme hürmetler. Sağlıklı mutlu ömürler dilerim.
Öhhöö ye devam, bak beni kırma haa..
Selamlar..