YİĞİDİM SANA NE SÖZ VEREBİLİRiM Kİ ..
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
SORGULAMA
YİĞİDİM SANA NE SÖZ VEREBİLİRiM Kİ
Durun;
Hele bir bakın Dünya haritasına. Var mı böylesi cennet , var mı ben buradayım diyen başka ülke.. Göze gelmesine şaşmamak gerek de biraz da kıymetini bilmek gerek değil mi ?
Kafamızı kumdan çıkartma zamanı gelmedi mi hala ? Mübarek vakit sorun, dönün ve tekrar sorun vicdanınıza ; vatandaş olarak içiniz rahat mı yastıkta ..
Kime ne diyeceğimi bilemiyorum..
Oysa o kadar şaşkınım ki gün içinde devranda oynanan senaryolara ...
Hangi tarih tekerrürde sorgular vicdanları.. Bayrakların gölgesinde dilim kuru damağımda..
Utanırım bir taraftan yüzüne bakmaya, bir taraftan gururlanırım onunla...
Şehit haberleri gelir ve düşman olduğum ekranlara bakamam hala.. O ana ben olurum, o eş - çocuk ben ve can veren yiğit ben olurum ıssızda .. Çaresizliğimin kuyusunda kaybolurum. Bulanıma eyvallah…
Aklıma teknoloji gelir..
Bu mayınlar ah bu mayınlar..
Ne işe yarıyor bu uyuyan uydular ?
Neden takip edilmiyor bu kahr olasıcalar ?
Neden daha cesurca ve sistemli yapılmıyor iş ?
Neden hala ayaklarımızın üzerinde sendeleniyoruz ?
Türk’e Türk’ten başka yok omuz, bilmiyor musunuz ?
Aptalca sorguluyorum kendimi…
Doğmamış bebeğine hasret yiğidim sana ne söz verebilirim ki.. Kurumuş coşkun Türk kanı damarlarımda ve asaletim tükürür yüzüme.
Mehmet dedem, Umba dedem olduysa hısım-kandaş nedir alınıp verilemeyen bu topraklarda.. ?
Yetmez mi üstünde yeşerdiğimiz toprağın ceremesi ülkeme.. Doymaz mı Türk kanına , müptela papazlar günümde..
Neyi bekliyoruz ki yine.. Allah’ın sopası yok ki vursun elimize .. Anladım ümit kesilmiş Yaratandan , düşülmüş boğazın gailesine.. Kim kime gebe, kimin eli kimin cebinde.. Beyin dürülmüş ufuksuz bendine.. Ufuklar küsmüş artık kendini görmeyen gözlere..
İsyanda değilim Allahım ..Bilirim özel seçtin bizi bucağına... İlla şehit sancağı takacaksın ölüm biçilen yazgımıza.. Şükür ola şükür ola.
Fatma anamızın acısını sardın bağrımıza.. Bilirim denersin her sene iki defa.. Şeytan-lar şaşmasın isyan düşmez bağrımıza.. Ağıt vebaldir kudurganların boynuna. Azdırıldıkça az, be hey, kaybol şeytanın ruhunda..
Hak düştü hakkımıza.. Havale değil.. Tez görülsün hesap inşallah, alınsın gard Türklük adına.
İçim yanıyor
İçim yanıyor ana...
Üşüdüm,
Doğsun yeniden güneş Yörük bağrımda..
Örtün üstüme usulca..
.
Habibe Ağaçdelen
YORUMLAR
can yazı candan yazılmış belli. senin yazının altında tartışan arkadaşlara bilmem ne demeli. bende şehid namzeti türkiye gençliğe söz veremiyorum. çünkü geçen gün manisada olduğu gibi anaları başlarında örtü olduğu için şehid namzeti oğlunun yeminini izleyemeye bilir. Allah şehidlerin şefaatini hepimize nasip etsin.
Eh ben de sevgili belginertürk, senin kendin için söylediklerinden başka bir şey düşünmüyorum zaten senin için..
Ben ima etmiştim, sen sağol itiraf etmişsin.
Bir çirkeflik gördüğümde Tayyip erdoğanın da sözcülüğünü yaparım, ailesinin de.
Ben de aile babasıyım ve benim de çocuklarım var çünkü..
Siyasi muhaliflik dolayısıyla kendinden farklı düşünenlere aşşağılık yakıştırma yapanlara lafını ağzının içine tıkmayan,
hoşgören daha da aşağılıktır çünkü.
Çünkü bu iğrenç anlayış, hiç bir değer, hiç bir ahlaki kavram, hiç bir insalık kırıntısı gözetmeden ezberleri doğrultusunda yarın sana da bana da aynı şeyleri söyler..
Nitekim somut örneği üzerine bu eklemeyi yaptığımı biliyorum.
Böylesi hassas ve dramatik bir konunun içine yine marjinal siyasi gurupların hezeyanlarından örnekler vererek katılımla bunu yeteri kadar ispat ettiniz zaten burada.
Sizlerin bidon kafalılar, göbeğini kaşıyan adamlar dedikleriniz gidip vatanı için şehit oluyorlar oralarda?
Siz hangi siyasi komplonun sözcülüğünü yapıyorsunuz?
Ben hakkı savunduğumu söylüyorum.
Siz neyi savunuyorsunuz?
Başbakanın oğlunun çürük raporunun sahte olduğunu ispat edecek haysiyetiniz de olmalı, aksini iddia ettiğinize göre.
Yoksa iğrenç bir iftirayı üzerinizde yapıştırarak mı gezmeyi tercih edeceksiniz?
Rapor alınan askeri kaynaklar bunu doğruladığına göre, siz hangi irin kaynağındaki kabarcıklardan kendinize delil buluyorsunuz?
Varsa bir bedensel zaafı, cümle aleme ilan etmelerini mi bekliyorsunuz?
Sizin çocuğunuz olsaydı ister miydiniz böyle bir şeyi?
Bu ne açgözlülüktür, siyaseten yıpratacağım diye mahrem bilgileri dahi malzeme konusu yapabilecek bir ahlaki zemin bulabiliyor?
Gülüyor musunuz gerçekten bilmiyorum, ama sırıtarak izlediğinizden eminim marifetinizi..
AKTÜTÜN!
Bir kere daha ciğerlerimiz yandı. Bir kere daha kahpece bir eylemin sızısı düştü milletimin bağrına. Evet bir kere daha diyoruz çünkü üç ülkenin arasında çok önemli bir stratejik noktada bulunan bu sınır karakolumuza defalarca hain saldırılarda bulunulmuştur. İran-Irak Türkiye arasında bulunan Aktütün Karakolu, hain örgütün yurdumuza uzanacak kahpe kolunu bükecek bir mevkide bulunmakta olduğundan dolayıdır ki Aktütün Karakoluna şimdiye kadar altı kez saldırılmıştır.
-12 Eylül 1992 yılında ilk saldırı yapılacağı zaman, . O zamanın komutanı Emekli Alb. Erdal SARIZEYBEK, durumun ciddiyetini ÖZAL’a bildirdiği halde hiçbir önlem alınmadığını ifade etmektedir. Bu sebeple 13 Eylül 1992 günü saldırılmış ve akabinde 22 şehit verilmiştir.
-İkinci hain saldırı 5 Haziran 2007 de gerçekleştirilmiş ama şehit verilmemiştir.
-Üçüncü saldırı 22 Temmuz 2007 de yeniden gerçekleştirilmiş ve bu saldırıda da bir askerimiz şehit edilmiştir.
-11 Mayıs 2008 yılında gerçekleştirilen beşinci saldırısında da kahpe eller altı vatan evladını şehit etmişlerdir.
- Son olarak 3 Ekim 2008, adres yine aynı; Aktütün Karakolu ve bu kez çok azgın bir saldırının sonucunda 16 askerimiz şehit edildi, Altısı ağır olmak üzere yirmi askerimiz yaralandı. İki askerimizden de haber alınamadığını bildirmektedir beyanatlar..
Şimdi burada şöyle bir durup düşünmek lâzım.Bu saldırıların ortak özelliği hepsinin Kuzay Irak destekli gerçekleştirilmiş olmasıdır. Bu saldırılara Irak’ın kuzeyinde bulunan ağır silahlarla destek verilebilmesi demek, ecdadı Ermenilere dayandırılan Barzani’nin görünüşte dolaylı gibi görünen ama usulde hiçte öyle olmayan net desteği demektir. Bu aleni destek çok önemlidir ve ülkenin varlığı- bütünlüğü söz konusu iken Türkiye’nin Kuzay Irak sınırı için en büyük tehlikedir.
Çok ilginçtir 30-40 sene evvel Türkiye de terör denilince akla ermeni militanlarının haince katlettiği Türkler gelirdi. O zaman da ASALA adı altında yuvalanan teröristler gerek yurt içerisinde gerekse yurt dışında kahpece saldırırlarda bulunuyor ve genç yaşlı, demeden vatandaşlarımızın kanını döküyorlardı. Ve çok ilginçtir ki o Ermeni örgütleri de eylemlerini yaparken Türkiye’nin bu güney sınır bölgesinin hemen kıyısından besleniyordu. Besleyenler de aynı kimselerdi. Bu asla bir tesadüf olarak düşünülemez. Ben bu ikisi arasında fark olmadığından sürdürülen bu terörün kaynağını dar bir çerçevede düşünmemek gerekir.
Bütün bunların ışığında ortaya şöyle bir sonuç çıkmaktadır. Dünün Ermeni etiketli terörünü, bu gün Eli kanlı bu terör örgütünü Türkiye’ye karşı kullanmak üzere besleyen, onlara açıkça hamilik yapanlara kesin ve etkili bir cevap verilemediği sürece daha çok Mehmetçiğimizin kanı dökülür. Çok ocaklar söner. Uluslar arası anlaşmalar çerçevesinde her ülkenin kendi sınırlarını koruma zorunluluğu vardır. Fakat görüldüğü gibi Kuzey Irak sınırlarını koruyamamaktadır. Eğer bu ülke Kuzay Irak şeridinde sınır güvenliğini sağlayamıyorsa bu güvenliği sağlamak en başta Türkiye’ye düşer.. Bundan sonra daha ciddi yaptırımlar düşünülmeli, Türk halkının ve sınırlarının güvenliği bu ülkelerin inisiyatifine bırakılmaması gerekir. Dolayısı ile bu konumda uygulanılan stratejiler de öncelikle ABD ve İngiltere gibi sömürgeci, emperyalist ülkelerin tedbir planlarından bağımsız olmalıdır.
11 eylül saldırılarından sonra gerek merkezi siyasilerin, gerek yerel yönetimlerin takındığı tutum sonucu ABD, on yıllardır sürdürdüğü güvenlik politikasında en radikal reformu gerçekleştirmiştir. Bu saldırı sonrasında millet bilinci yerleşmiştir. Oysa bu kültür bizim mayamızda olmasına rağmen, ülkemizde de neredeyse artık ayda bir gerçekleştirilen bu hain ve namussuz saldırılar için de ülkenin tüm birimleri ve fertleriyle daha belirgin ve kararlı bir tutum sergilemesi kaçınılmazken, daha da artarak süren teröre nispetle kanlı terör örgütünün siyasi yüzü bu ülkenin Büyük Millet Meclisinde bulunabilmektedir. Bu böyle iken ne dağda terör biter ne de ecdadımızın da kemikleri sızlamaktan kurtulur. Hele de bu milletin 13 milyon nüfusu ile Çanakkale’de kurtuluş savaşında neredeyse bir milyon şehit verdiği göz önündeyken durup “Bu nasıl bir iştir?” diye düşünmek gerekirken! Ama bunu yapmak bir yana olup bitenler neredeyse doğal hayatın bir parçası gibi görülmekte ve bu eli kanlı katiller otuz yıldır yurdumuza ellerini kollarını sallayarak dolaşabilmektedir. Çakal gibi şehirlerimize dahi inmektedirler.
Hele bir de vatan hainleri, 2 Ekim 2008 günü kanlı örgütün yurt dışındaki yayın organlarında “Türk Ordusuna savaş ilan ediyoruz “diyebiliyor ve ertesi günü kanlı eylemlerde bulunuyor gencecik vatan evlatlarını kahpece katlediyorsa Türkiye’nin buna daha fazla sessiz kalması düşünülmemelidir.. Bilinmelidir ki, artık bazı şeylerin zamanı gelmiş de çoktan geçmektedir… Sadece dudaklarda yas tutmakla bu iş bitmez. O kararlılığın yüreklere inmesinin zamanı gelmiş de çoktan geçmekte bile. Bir kere daha yineliyorum bu ülkenin bütünlüğü ve sınırlarının güvenliği başka ülkeleirn insiyatifine bırakılamaz.Yeter artık!
Ben yüce türk milleti adına, inanıyorum ki hainler er geç belasını bulacak dersini alacaktır.
Ne olursa olsun, şehitlerimizin kanı yerde kalmayacak.. Yürekten inanıyorum. Yeter ki istenilsin ve gerektiği gibi gayret edilsin…
Kargülü ALMILA/ 04 Ekim 2008/Bursa…
sehitlerimiz nur icinde yatsin... Allah yardimcimiz olsun. Amerikanin kucaginda buyuyen basbakanin cocuklarida NAR-I CEHENNEMDEN cikmasin hic...
Belgin Turk arkadasimizin dusunceleri karsisinda saygi ile egiliyorum...
harfi harfine katiliyorum yazdiklarina...
yanan yurekler bilir evlat kaybetmenin ne demek oldugunu...
saygilarimla...
siz ki recep tayyip erdoğan'ın, ailesinin, çocuklarının özellikle askerlikten muaf oğlunun, servetinin, siyasi düşüncesinin, yaptığı icraatlarının vs. vs. edebiyatdefterindeki basın sözcüsü erol başçı....
ben poitika yapıyorum...ben çirkefim ...ben kötü niyetliyim...ben cahilim...ben bir insanda bulunabilecek hertürlü kötü vasfı aynı anda taşıyan kişiyim...çünki ben sizin gibi düşünmüyorum...
işte bu sebepten bütün bu benim için saydığınız vasıfları taşıyorum...
size öyle acıyorum ki...ve gülüyorum...yazık size...gerçeği göremiyecek kadar körsünüz...
ha birde başbakan askerlik yan gelip yatma yeri değil demişti bir ŞEHİT ANNESİNE... keşke kendiside gönderseydide yan gelip yatsaydı...
sizi şuandan itibaren ciddiye almıyorum...cevap yazsanızda cevap alamıyacaksınız hani gülünecek zaman değil ama zorladınız beni gülmeye...
sizi Allah ıslah etsin de gerçeği biraz görün...
dostum Rom@ntik inan en son tartışma isteyenler arasındayım.ama saldıranlara bakıyorum ve bu nedir ya diyesim geliyor.ya bazı cenazeler toprağa bile verilmedi.gözyaşım daha kurumamışken birde çıkmış politika yapma çok yorum almak için yazma diyenler var.ya bunlar ne dediklerini biliyorlar mı?Allahım biz Türkler ne hale geldik.bu oyun değil ölen şehitlerimiz geri gelmeyecek.gece uyurken aklına geliyor mu demekle değil bu sorunların çözümü.yazmak değil,konuşmak değil.neden yazıyorsun diye sorarsanız çıkıp birilerini öldürmemek için derim.kim dinliyor ki zaten beni kendin söyle kendin işit olmuşuz.herkes kendince haklı.ama dağlarda ölenler vatan evladı...
NEDEN DİYE SORMAMALIYIZ ÖYLE Mİ?
ADALET PARTİSİ ÖYLE Mİ?
CUMHURİYET PARTİSİ ÖYLE Mİ?
GEÇİNİZ BUNLARI TEK KALEM.DUGULARIMIZI YAZARKEN BU ACI GÜNÜMÜZDE NEDEN AŞKTAN MEŞKTEN DİYE YAZIYORSUNUZ DEDİĞİMİZDE'' AA ÇOK YORUM ALMIŞSIN YAZINCA ''DİYENLER ÖYLE Mİ?
NE POLİTİKASIYMIŞ BU ANLAMADIM.BENİM CİĞERİM YANIYOR ÖLENLER BELKİ DE YARIN SENİN CANIN OLACAK ASLINDA ŞU ANKİLERDE BENİM CANIM DİYENLER O ZAMAN BAKALIM NE KONUŞACAKLAR.YOKSA DİLLERİ LAL Mİ OLACAK ACIDAN.BEN BİLMEM POLİTİKA,OYUN,HAİNLİK.BENİM TEK BİLDİĞİM VATANI SAVUNAN VE BU UĞURDA ÖLEN GENCECİK MASUM ANALARIN EVLATLARI VAR.TÜRKİYE BÜYÜK DEVLET AVRUPANIN EN BÜYÜK ORDUSUNA SAHİP SİLAHI VAR HERŞEYİ VAR AMA BİR KAÇ ÇAPULSUZA KARŞI ŞEHİT VERİYOR ÖYLE Mİ?BU KÜRT SOUNU DEĞİL.OSMANLIYIDA DIŞTAN YIKAMADILAR VE İÇ SAVAŞA SÜRÜKLEYEREK PARAMPARÇA ETTİLER.ZAAFLARIMIZI BİLİYORLAR.DÜNYA EKONOMİSİ ŞU SIRALAR KAYNARKEN TÜRKİYE'YE BU ŞEKİLDE ZARAR VERMEK İSTİYORLAR.NE ZAMAN DÜZE ÇIKMAYA GÖRSÜN BU MİLLET BAŞKA OYUNLAR DÖNÜYOR.HERŞEY HESAPLI PLANLI.HANGİ DEVLET VAR ARKALARINDA ONLARA O AĞIR SİLAHLARI KİMLER SATIYOR KİMLER PARA KAYNAKLARI BELLİ.AMA BİZDE YOK ADAM GİBİ ADAM DEVLET ADAMLARI.ONLAR ÇIKSIN TV. KARŞISINA TIRLARINDAKİ UYUŞTURUCUYU HANGİ ŞÖFÖR KOYMUŞ ONLARI AÇIKLASINLAR.SINIRLARDAN NASIL GEÇİŞ İZNİ İSTİYORLAR ONLARI AÇIKLASINLAR.BENİM GÜL KOKULU,SÜT KOKULU MEHMETÇİKLERİM ŞEHİT OLSUNLAR AKTÜTÜN ŞİMDİ AK OLAN MEHMETÇİKLERİN EVİNDE TÜTÜYOR ATEŞ.BEN SİZE YANARIM.BEN AİLELERİNİZE YANARIM.BEN ADAM GİBİ ADAM OLAMIYIŞIMIZA YANARIM.BU VATANDA YAŞAYAN HERKES SUÇLU VEDİĞİMİZ HER ŞEHİT İÇİN.
makyevel tarafından 10/5/2008 3:47:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
Tipik bir belginertürk güzellemesi. Bir de vatanseverlik dersi vermeye çalışmış aklınca.
Önce söylenileni anlayacak, kavrayacak düzeyde beyinlerimizi ipotekten kurtarmamız gerekirken, siyasi ağababalarının söylemlerini kucaklamış , güya politika yapmaya çalışmış.
Geçin efendim, bu türden kişilikleri çok gördük..
Suçluları lanetlemekle ne ilgisi var şu eklediğinizin?
Fırsattan istifade şehit kanı üzerinden siyasi çıkar elde etmeye çabalayan kasaba politikacılarından ne farkı var
kınama gayretinizin?
Neymiş, başbakanın oğlu niye çürük raporu almışmış?
Öyleyse terörün sebebi bu ha?
Çürük raporu veren kurum demek dümen yapmış bunu mu demek istiyorsunuz?
İnsanların bedensel zaafları üzerinden siyasi çıkar hesaplamaları yapan zihniyetten iğreniyorum.
Buna etik süsü verenlerden de.
Hangi komutanın, hangi rektörün, hangi işadamının, hangi yüksek yargı üyesinin, hangi üst düzey bürokratın, hangi anlı şanlı gazetecinin hangi ıvır zıvırın oğlu yakını nerede diye sormayı bilerek atlayıp, en masum hakkını , bizzat en yetkili kurumlardan belgelemiş birisine bu durumu da üstelik bile bile çirkeflik mertebesinde hakaret etmeyi ne mazur gösterebilir?Kötü niyet mi? Belki.. ama daha çok cehalet..
Bu, neden bazı ayrıcalıklı kesim, askerliğini şehit olan mehmetçiklerimizle aynı şartlarda yapmıyor eleştirisinden başka bir şey çünkü.
Bu, bile bile yalan üzerinden, şehit kanı üzerinden siyaset yapma hastalığının tam da gözü..
vatanımın her karış toprağını seviyorum olası bir savaşta
toprağıma göz diken kalleş düşmana karşı atalarım gibi kanımın son damlasına kadar canımı vermeye hazırım...
ama şiddetle kınadığım kınadığımız ve kınamaktan öte gidemediğimiz bitmek tükenmek bilmeyen bir türlü kökü kazınamayan töröre lanet yağdırıyorum ve ben ana olarak canımızdan her koparılan canlar için ağıt yakmaktan usandım...
ve arkalarından lanetler yağdıran yazıları okumaktan da bıktım bıçak kemiğe dayandı rahmet dilemekten başka yapılacak mutlak bir şeyler var neden hala canların akan kanlarına seyirciyiz seyirciler!!!
ben dokuz ay karnımda taşıdığım hastalandığında sabahlara kadar başını beklediğim düştüğünde yüreğimin yandığı canımın titrediği evladımı teröre kurban vermek istemiyorum...
kınayın beni tüm şehit anaları adına içim yanıyor kınayın
bu ülke ki toprağının her zerresi için onbinlerce şehit vermiş ve kanının her damlasını helal etmiş ...otuz yıldır süre gelen terörle ve inlerinde pusu kurmuş şerefsizlerle neden başa çıkamıyor biz aciz bir millet değiliz elimizi kolumuzu bağlayan ne çözülsün artık bu bağ ve kurutulsun terör illeti...
bu kör döğüşte ben evladımı şehit vermek istemiyorum
kınayın beni ...
üzgünüm Atam ve utanıyorum sizden bize emanet ettiğiniz vatanım için seve seve canlarını feda eden atalarımızdan biz kanımızı kurutan terörle otuz yıldır başedemiyoruz...
bize bıraktığınız söz "NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE" sadece dillerde...
Türklüğümle öğünüyorum ana yanım çok sızlıyor ATAM çok sızlıyor ...
hüzzam tarafından 10/5/2008 3:04:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ne acıdır ki tarih şaşmıyor,şaşırmıyor...
Ve birileri yine ahkam kesiyor.Para diyor dolar diyor
Silah,kalkınma,ekonomi diyor...
Ve işin tragedyası ise hala insanlık diyor birileri...Çıkıp boy gösteriyor.Sevgi saygı diyor...Özgürlük diyor.Pekii,şimdi özgürsünüz işte.Sınırlarınız genişledi.Yüreğiniz ferahladı.Buyurun,buradan yakın.Ve atın...Alayına.
Bir şehid verdiğimiz vakit ses etmeyenler sayı çokluğuyla mı hareket ediyorlar?
Üzgünler,programlar iptal...vs.
Yazık...hem de çok yazık...
Coğafya değişecekse hemen şimdi yada en kısa sürede
Duvarlar örülecekse hemen şimdi
Dağlara ovalara yakılacaksa hemen şimdi
İnsansız bölgeler tarumar edilecekse hemen şimdi
Ne kadar hain varsa tepelerine inilecekse hemen şimdi
yeter artık zavallı değil bu ülke zavallı değil bu millet
sadece terör değil teröre yan destek verenlerde cezasız kalmamalı.
Siyasal söylemlerlerle teörür destekleyenler,
ekonomik kaynaklar kurutulmalı.
İhanetler cezasız kalmamalıdır.
çünkü 30 yıldır siyasilerden aynı cümleleri dinlemekten usandık.
daha kaç fidan verilecek bu kancık saldırılara?
yazıyı okudum da birde yorumlara bakayım istedim...
doğal olarak olayı lanetliyor ve üzüntülerimizi dile getiriyoruz... suçlular kim yakalansın hesap sorulsun diyoruz ... hepsi iyi güzel de
bir de hani her mantıklı insanın sorması gereken şu malum soruyu " neden devlet büyüklerinin çocukları askere gitmiyor?" soranlara tepki veriliyor aklım almıyor...
sayın "erol başçı" her zamanki gibi sayfada yerini almış ve kimleri vasunacağını çok iyi bilen eda ile "onların askeri hastaneden aldıkları raporlar var" deyip birde üstelik niye askere gitmiyorlar diyenleri "şiddetle kınıyor" ...
bende sizi şiddetle kınıyorum sayın "erolbaşçı"
başta başbakanın çocuğu askerlik yapamıyor! çünki o bir tüccar! onun Ticari Kariyeri var! askerlik yaparak vakit kaybedemez...
olmaz olamaz böyle birşey onun gemilerinin başında olması gerekiyor...
gemi işletiyor Amerikada yaşoyor ama askerlik yapabilecek gücü kuvveti yok!
siz kimi kandırmaya çalışıyorsunuz...
hiç kimsenin çocuğunu tırnağı başka şeye bedel olamaz...
nasıl ki devletin büyükleri çocuklarını bedel yapmaya kıyamıyorlarsa çocuklarını ,bizlerde kıyamıyoruz...vatan sağolsun der sineye çekersek işte böyle 30 yıldır devam eder bu olay...
millet olarak tepkimizi vermiş olsaydık bu anlamsız savaş şimdiye kadar bitmişti...
kimsenin ama kimsenin bu savaş çıktığında hiçbirisinin hayatta olmadığı bir davada bu çocukların ölmesine izin vermeye hakkı yoktur...
şehitler için şiir yazıp sonrada günün şiiri seçilen şiirinizle övünmekle vatan sever olunmuyor erol başçı...
şehitlik mertebesi elbetteki güzel bir mertebe...
ancak patır patır ölen bu gençlerin ardından şehit oldular ne mutlu denilmesi benim kanıma dokunuyor...
olmasınlar efendim onlarında yaşam hakları var damat olmalılar...baba olmalılar...sevmeliler...dünyayı gezip görmeliler...kısacası onlarında yaşam hakları var...
siyasi oyunlar yüzünden ve sırf mecbur oldukları için oralara gidip ölmelerini artık birileri sorgulamalı...
belginerturk tarafından 10/5/2008 12:53:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ah ile vah ile geçti yıllarımız.
Hala ah, vah bekleyenler var, garipsiyorum.
Ülkenin milyarlarca doları 30 yıldır o bölgeye, terörle mücadeleye akıyor.
Bütçenin en büyük kısmı da keza öeyle.
Ordunun büyük kısmı da yaz başından, bahardan beri güneydoğu bölgesinde konuşlu zaten.
Dilediğimiz zaman, tespit ettiğimiz terör yuvalarına sınır ötesi harekat yapabilme yetkimizde var elimizde ve bir kaç gün sonra 2. yıla başlayacak bu sınırötesi müdahale hakkımız.
Nasıl oluyor da bunca teknolojik üstünlüğe, bunca silah üstünlüğüne, bunca personel üstünlüğüne, bunca moral motivaston üstünlüğüne rağmen300-500 çapulcu katırlarıyla taşıdıkları ağır silahlarıyla sınırı geçebiliyor ve baskın verebiliyor karakolumuza?
Eşkiyanın daha eğitimli daha organize olabilme ihtimali, kimsenin ruhu duymadan onca ağırlığıyla karakolumuz ateş altına alabilecek mesafeye yaklaşabilme ihtimali sizin canınızı sıkmıyor mu?
Daha onlar inlerinde toplanıp çıkmaya başladıklarında tepelerinde bitecek organizasyonu yapmak için ne eksiğimiz var?
Ankaradan talimat mı gelecek?
Kim niçin görevini eeksik yapıyor*
İstihbaratı kim almalıydı, karakol güvenliğini kim sağlamalıydı, mehmetçiklerimizin şehadeti kimlerin ihmali nedeniyle oldu?
Hesap kime sorulacak, görevini hakkıyla yapmayıp da gerçek anlamda "yan gelip yatanlar" kimlerdir?
"Yan gelip yattıkları "için Mehmetçiğin şehadetine neden olanlar kimler?
Herkes görevini hakkıyla yapmalı,yapmayanlar, yapamayanlar değiştirilmeli, yerlerine daha ehilleri atanmalı.
Dağlıcada yaşananlar daha belleklerimizdeyken, daha hala bu türden baskınlarla karşılaşmamız terörle mücadelenin doğasından mı gerçekten?
300 kişiyle karakola baskın veren çapulcudan önce, inlerine baskın verecek yapılanmalarımızı ne zaman tamamlayacağız?
Yasalar kanunlar demesin hiçkimse.
Hiç bir yasa, hiç bir kanun, karakoluna baskın ye, kendini koruma, baskın yapacakları istibarat etme ve ortadan kaldırma demiyor, diyemez.
Stratejik, teknik, teorik yapılanmalar ve planlamalar terörle mücadelenin yapısna uygun mu ona bakmalı öncelikle.
Hala, onun oğlu şurada bunun oğlu burada diyerek sinekten yağ çıkarmaya çalışanlar olmasını böyle bir günde esefle karşılıyorum.
Askeri makamlardan alınan sağlık raporlarını bile bile bu sığ siyaseti, şehitlerin üzerinden sürdürenleri esefle kınıyorum.
Ne üst düzey komutanların çocuklarının, ne üst düzey yargı mensuplarının ne rektörlerin çocuklarının, ne bürokrasinin tepesindekilerin çocuklarının ne de hükümet üyelerinin bakanların çocuklarının cephede şehit ya da gazi haberlerini almadığımız doğru. Sadece Ali Babacanın yeğenini hatırlıyorum geçtiğimiz aylarda şehit olmuştu.
Sorun ve sıkıntılarımızı yanlış yerde ararsak, aynı yanlışlara devam ederiz.
30 yıldır aynı sahneleri defalarca tekrar tekrar yaşadık.
Geçen ay Kemah, ondan önce başka yerler, gabar, cudi, dağlıca ..
Artık sorma ve sorgulamamızın zamanı gelmedi mi?
Daha kaç kere şehitlerimiz için, kan ve gözyaşı damlayan şiirler yazacağız?
Daha kaç ana baba yüreği kavrulacak?
erolbasci tarafından 10/5/2008 11:46:25 AM zamanında düzenlenmiştir.
Aklıma teknoloji gelir..
Bu mayınlar ah bu mayınlar..
Ne işe yarıyor bu uyuyan uydular ?
Neden takip edilmiyor bu kahr olasıcalar ?
Neden daha cesurca ve sistemli yapılmıyor iş ?
Neden hala ayaklarımızın üzerinde sendeleniyoruz ?
Türk’e Türk’ten başka yok omuz, bilmiyor musunuz ?
Aptalca sorguluyorum kendimi…
Bende aptalım galiba aynı sorgulardayım çünkü....ama bildiğim tek ve gerçek birşey varsa, insanları birbirine düşüren de düşecektir birgün......
tebrikler......canımsın, seni çokkkk seviyorum.....
Edebiyatın duygu, edebiyatçının ise hassas yürekli olduğu ve böylesi bir acı günde kalben yansımaların en derin duyarlılığını aktarmasını bilen kişi olmasını beklerdim dostlarım.
Rom@ntik kardeşim, seni çok iyi tanıyan biri olarak anladığımı bilmeni isterim.
Öfke kontrolünü bildiğimiz halde yapamadığımız ender durumlardan birini yaşamaktayız ve kim ne derse desin haklıyızda.
Bu sitede yaşanması hoş görülmeyecek durumla karşılaşmak acıma acı kattı.
Bizler boşa kürek çekenlerden değiliz. Üzerimize düşenin en güzelini yapmakla sorumlu kişileriz. Lütfen kendimizi bir defa daha sorgulayalım ve yanlışlara izin vermiyelim arkadaşlar.
Her fikre eğer "söz" ise değer verenlerden, söyleyeni "adam" bildiysem saygı duyanlardanım.
Şairlik, yazarlık bu günlerde kendini belli eder. Her gün asabileceğimiz şiir ve yazılar varken, bu özel günde bu şekilde olamasını beklemezdim sitemizin ve üyelerimizin.
Duyarlı yüreklere saygı lütfen.(Berkan kardeşim yanındayım.)
Mahzun Prenses kardeşim;
Yönetenlerin çocuklarının hesabını sormak haddimize olamıyor maalesef(şimdilik!) çünkü dokunulmazlıkları ve askerlikten çürük raporları! var sülalece onların.
Askerler için aynı konu mevzubahis değil. Çünkü onların tüm aile fertleri ilk günlerinden itibaren her koşulda onlarla omuz omuza durumdalar emin ol. Her şehit onların yavrusu zaten. Acılarını acıtasyonla belirtmedikleri ve duyurmadıkları için çok kişi öyle sanıyor ne yazık ki. Doğumlarında olduğu gibi ölümlerinde de yanlarında olamadıkları ailelerini keşke tanıma fırsatı bulabilseydiniz.
Bir duyguyu yansıtmamak demek, yaşamamış olmak ya da ayrıcalıklı olmak değildir değil mi?
Bırakın olmasın siyasiler cenazelerde. yasak koysunlar ki örttüklerini sansınlar ayıplarını haykırılmadıkça yüzlerine. Acısını doğal yaşama fırsatı versinler biz analara böylece.
Bizler acısını içe gömmeye alışmış öğretide olanlardanız ve sabırla bekleriz hesabın sorulacağı günü kuşkusuz.
Ulusca acımız büyük ve yasdayız.
YAZIK ki....ne yazık..
Onlar gitmeden bu iş düzelmeyecek vekil/bakan/bürokrat/Paşa çocukları gitmeli ki adalet tecelli etsin.Bu benim kavgam dı.Balıkesir de bir şehit cenazesinde yeri göğü inletmiştim neden bu tabutta hiç siyaset ve devlet adamlarının bakanların bürokratların/paşaların hatta Başbakanların çocukları/hatta para babası adamların çocukları olmuyor diye..aynı gece Başbakan tüm kameraların önünde şehit cenazelerindeki sloganları yasakladı...daha mı iyi oldu...biz cenazemiz de bile haykırma özgürlüğü elinden alınmış bir toplum olduk....Dostummm keşke yaşanmasaydı
sevgili Habibe hanım; yüce Rabbim yüreklerimizden sabrı eksik etmesin. Şehitlerimize rahmet, yaralılarımıza şifa diliyorum. Yüce milletimizin başı sağolsun. NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE..!
maalesef insanların, arenalarda nefsani duygularını tıpışladıkları akıllarına gelmez de, şehitlerimizi yad eden yazılar abesle iştigal görülür nedense. Allah cümlemizi ıslah etsin, ne diyelim.
günün yazısını ve yazarını tebrik ediyorum efendim.
Sevgili Goody Kardeşim...
Tekrar rahatsız ettim... mazur görün lütfen...
Şekil itibarı ile de olsa, dünya devam ediyor... Buraya kadar tamam ama...
İşte o " ama " aklıma takıldı... ben mi fazla tepkiliyim... yahut başka bir deyişle anormal miyim ?
Ankara toplantısında sizi reelde tanımak kısmet oldu...
Bu yaşıma kadar kimseden duyamadığım bir ALLAH kelamı sebebi ile tanıştık. Onur duydum, Dini konulardaki derinliğinize ve gerçekten saygın kişiliğinize hürmetim hem sonsuz hem de samimi.
Evet şekil itibarı ile dedim... dünya devam ediyor !
Sizden " bence " bu konuda yetkin olduğunuz için bir konuda... yani, aklımı kurcalayan bir konuda görüşünüzü rica edeceğim. Dini açıdan cevaplarsanız sevinirim.
Her ne kadar az önce belirttiğim üzre hayat devam etse de, insanlar için özel günler vardır. Bana göre bugün de, o özel günlerden biridir !
Burası her ne kadar edebiyat sitesi olsa da, yani şiir ya da yazı asmak normal olsa da günün öneminden dolayı hiçbir şey olmamışçasına hemen her içerikte " ŞEHİTLER HARİÇ "
şiir asmak, lay lay lom türü ( ki, normal zamanda okunulabilir doğaldır ve beğenilebilir de ) acaba Şehitlerimizin ruhuna saygısızlık mı olur yoksa ben mi yanlış düşünüyorum ?
Bildiğiniz üzre; kendisi tok yatarken komşusu aç yatan bizden değildir diyebilen bir dinin mensuplarıyız.
Bu mealden hareketle... belki de, bir mahalle ötemizde insanların yürekleri kavrulurken bizlerin bu kadar doğal davranması hakikaten saygısızlık mı olur "ölüye" yoksa yine ben mi yanlış düşünüyorum ?
İnanın önsayfaya boş boş bakıyorum... ve her sayfa değişiminde yine yadırgadığım bir şiir görünce eksildiğimizi hissediyorum ! ( insanlık fıtratından )
ki, çok da tepki çekebileceğimi tahmin etmeme rağmen sordum...
Allah... defteri sağ elinden alanlardan nasip eylesin...
Rom@ntik tarafından 10/5/2008 2:25:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
Evlat acısı yaşamış bir ana olarak bilirim bu acıyı bilirim de durduramam kanını yaralı yüreğimin tuz basmakla. Tek tesellim yine yanık yürekli analar olur ne hikmetse...
Bir ANAyı ANADOLUMUZDA ANA VATANIMIZDA kalleşlikleri ile ateşe düşürenler, cehennem ateşlerinde sonsuza dek yansınlar.
Minnet ve saygılarımla.
Hak düştü hakkımıza.. Havale değil.. Tez görülsün hesap inşallah, alınsın gard Türklük adına.
İçim yanıyor
İçim yanıyor ana...
Üşüdüm,
Doğsun yeniden
güneş Yörük bağrımda..
degerli kalem dostum habibe,
nasilda kacirdim bu yazini anlayamadim? :(((
duz yazilari okumada biraz tembellestim galina ?
duygularun duygularimiz, derdin derdimiz, agitlarin gozyasimiz...
duyarli yuregindeki alev yangini dusmus sayfalara bize ortak olmak icin...
yurekten kutluyorum ... yuregine , emegine tesekkurler can dost.
gunun yazisi olmasina desen cok sevindim...
sagolasin yuregi engin insan...
Örtün üstüme usulca..
sevgili arkadaşım. ben de anayım. ve kesinlikle her iki taraf için ağlarım. kim ne derse desin. analar için çocuğunun rengi önemli değil. bu hale onları düşürenler utansın. Türkiye üzerinde oynanan oyunları kör olan görmez. kardeşi kardeşe vurdurmanın huzrsuzluk yaratmanını bölmenin ve zayıf düşüp birilerini muhtaç klmanını kime yararı var belli değil mi? bizim birlik olup güçlenmemiz ABD nin işine gelmez o zaman onu desteklemez komşularımızla iyi geçiniriz. bizide basamak olarak kulanamıyacağı için bu durumu yaratıyor.
(karikatürümün birinde iki ayrı saflarda birbirine silah sıkan askerler ABD silahıyla ölüyorlar ABD de onlara sağlsun yardım gönderiyorTABUTLAR.)
..
BU APTALCA OYUNLARA BİR SON VERİLSİN. İİKİ TARAFADA YARAR SAĞLAMAZ VE TERÖR A B D İSTEMEDİKÇE B İ T M E Z...
ANAYDI kürçe ağıtlar yakıyordu.teröristin
ANASIDA ana o da kürçe ağıtlar yakıyordu
Hangi ana çocuğunun bu şekilde gerek asker şehidi gerekse terörist olarak ölmesini ister?
bakın bugüne kadar ölen şehitlerin ailelerine hangisinin ailesi patron veya miletvekili komutan çocuğu ağa çocuğu?
hepsi gariban hepsi belli bir kesimin çocukları.
siz bizi aptal mı zanediyorsunuz.
nerede başkanın veya cumhur başkanını çocukları nerede askerlik yaptılar çıkıp açıklasınlar.
A B D bu olayı kınamış mış kargalar güler saçmalamasın hangi silahlarla
taradaılar karakolu üçyüz elli kişi. uydularda kuş uçurtmuyorsunuz kör müydünüz görmedimi istihbaratınız.
amacınız belli sizi fakat bazıları deve kuşu oyunu oynuyor küçük çıkarları
uğruna seni kızdırmak istemiyor. yarın gider senin ellerini sıkar ve öperler sayın BAŞ TERÖRİST D O S T U M U Z a b d...'buşu'nun
"
Doğmamış bebeğine hasret yiğidim sana ne söz verebilirim ki.. Kurumuş coşkun Türk kanı damarlarımda ve asaletim tükürür yüzüme.
"
Yastayız ama benim en çok kanıma dokunan, beynime güm güm vuran aciz olmamız. Aslında şu satırlarınız herşeyi özetliyor bazılarının içindeki Türk kanı kurumuş, asaleti yüzüne tükürüyor ama hala Yarabbi şükür herhalde yağmur yağıyor deyip geçiyorlar...
Ne desem eksik, ne desem boş sadece canım acıyor, bu kanayan halimizde duyarlılığınız için sonsuz teşekkürler...
Kanımızın kaynayıp dolaştığını asaletimizin de ruhumuzda şanla taşıdığımızı hissetmemiz için bu tip duyarlı yazılara çok ihtiyacımız var...
Saygılarımla, tebriklerimle...
Kundakta bir bebek… deklanşöre peşpeşe neden basıldığını bilemeden etrafa bakıyor !
Belkide alışık olmadığı için evin içindeki kalabalığı yadırgıyor !
Kalabalık… “ taziyeye gelen insanlardan dolayı ”
O kareleri izlerken neler hissettiğimi anlatmaya muktedir değilim…
Tıpkı, “ şahsıma iletilen tenkit mesajlarında olduğu gibi ” içimdeki hisleri anlatmaktan acizim !
Biz burada oturup, rahatça aşkımızı, hüznümüzü, derdimizi yazalım güvenli bir ülkede bunları birbirimizle paylaşabilelim diye canını bu ülkeye bağışlayan evlatlarımız Şehit olmuş !
Bir – iki – üç – beş değil ( tek bile olsa fark etmez ) …15 Vatan evladı bir daha kundaktaki bebeğini, eşini, yavuklusunu, annesini babasını, evladını göremeyecek !
Hâlâ sayfalara konusu aşk, meşk, yalnızlık, hüzün, gül, bülbül olan şiirler asılıyor !
Böyle bir haber karşısında duyarlı olmaya davet etme niyeti ile, kendimce “ saygısızlık etmeyi düşünmeden ” sayfalara…
“ YASTAYIZ !..........”
Yazılı bir ibare bırakıyorum… 9 adet tenkit mesaj geliyor !
Tv. den gördüğüm bir Ana evladı için ağlayıp fenalık geçiriyor…
Babanın ağzından tek kelime çıkamıyor !... Nutku tutulmuş… işte tam da kelimenin karşılığı… Nutku tutulmuş
Ve buradan bana tenkit mesajı geliyor… sadece üzüntümü dile getirdiğim için…
Şiirinin altını kirlettiğimi yazan bile var !
İşte bu… sözün bittiği yerdir… ( hiçbir şey yokçasına gelen yorumu düşünenler varsa…biz bitmişiz demektir ! )
ŞİİRLERİN ALTI KİRLENMİŞ !
İNSANLIK KİRLENİYOR
BEN İNSAN DEĞİLİM… İŞTE İTİRAFIM
Evet ve ne yazık tek dostumuz yine biziz.
Sevgili Habibe, şaşkınlık ve öfke kuşatmış beynimi.
Seni çok iyi anlıyorum. Ben başa çıkacağımıza Allahın izniyle
inanıyorum. Dünya çapında bir ihanetle karşı karşıyayız.
Ruhumuz dayanışsın, önce bunu sağlayalım. Buna güzel bir katkı geldi senden de. Sağol.
İçim yanıyor
İçim yanıyor ana...
Üşüdüm,
Doğsun yeniden güneş Yörük bağrımda..
Örtün üstüme usulca..
****************************************
ne yazsam şövenislikle suçlayacaklar
hala anlamıyorlar ki bu ülkede bazı işler ters gidiyor...
basiretli bir duruş gerekmektedir
Atatürk gibi bir lider çıkmalı artık...
yazıktır,yirmisine kadar besle büyüt,asker eyle
kanlı giysilerini getirsinler,insaf ölçülerini aştı bu...
neden?
Laz çerkez,kürt türk,boşnak azeri,bu ülkede ağzımızın tadı ile yaşayamıyoruz?
neden ABd nin çizdiği orta doğu harıtası için(BOP) bu kirli oyuna alet oluyor insanlar...
kanla mücadele olmaz
terörle hiç bir savaş kazanılmaz...
ölüm mü bu ülkeyi tüketecek?
bir tabur,
bir alay
bir kolordu kırılsa bile hiç bir şey ifade etmez
doktrini olan misyon sahibi devletler bu tür belaların üstesinden gelirler...
Türk devleti de misyon sahibi bir devlettir
ve düşmanlarını sinek gibi ezecektir...
hiç tereddütüm yok bu konuda...
yazın yaramı kaşıdı dost...
hüzünlüydü
sorgulayıcıydı
yüreğine sağlı diyorum...
on puanı öyle hak etmişki...
sevgilerle kal dost...