- 1108 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
tanrı ve çocuk
Sevgili Tanrı,
Şu andaki eksiklerimi yazıyorum: Yeni bir bisiklet, bir kimya seti, köpek, film makinesi, beyzbol eldiveni. Hepsini gönderemezsen birazı da olur.
Seni seven Eric, 5 yaşında
Not: Noel Baba’nın olmadığını biliyorum.
Sevgili Tanrı,
Geçen hafta New York’a gittiğimizde Saint Patrick kilisesini gördüm. Bayağı güzel bir evde oturuyorsun.
Frank
Tanrım,
Insanlara ruhları her zaman doğru mu dağıtıyorsun? Yanlış yapabilirsin.
Audrey, 8 yaşında
Sevgili Tanrı,
Sen tuhaf ne yaparsan yap herkes hayran oluyor; ama ben ufacık bir şaka bile yapsam yiyorum fırçayı.
Jodie, 6.5 yaşında
Sevgili Tanrı,
O kadar becerikliysen hadi görelim bakalım oku benim şifremi:
VDDL RBT CLJKS NT PSD KLHSM ATFC
Eğer anlayabildiysen yarın yağmur yagdır da anlayayım.
Jabe
Sevgili Tanrı,
Bende senin dışında bütün liderlerin resmi var.
Norman, 6 yaşında
Sevgili Tanrım,
Oğlanlar kızlardan daha mi üstün? Biliyorum sen de onlardansın ama gene de dürüst olmaya çalış.
Sylvia, 5 yaşında
Sevgili tanrı,
Şu plastik çiçeklere kafan bozulmuyor mu? Eğer gerçeklerini yapan ben olsaydım çıldırırdım.
Lucy
Sevgili Tanrım,
İnsanlarin ölmelerine izin verip yenilerini yapmak yerine neden elindekileri tutmuyorsun?
Jane, 6 yaşında
Sevgili Tanrı,
Kitabını okudum ve beğendim. Bütün o fikirler nereden geldi aklına?
John, 8 yaşında
Sevgili Tanrım,
Eğer Tanrı ben olsaydım bu kadar iyi olmazdım. Bunu aklından çıkarma.
Michelle, 6 yaşında
"Tanrı olduğunu nasıl bilebildin-“
Charlene 3yaşında
"Sevgili Tanrı,
Benim ne istediğimi bildiğine göre; ne diye dua edeyim? Ama bu seni mutlu ediyorsa dua etmeye devam edeceğim
"Sevgili Tanrı,
Bütün herkes nereden geldi? Umarım sen babamdan daha iyi anlatırsın!-Ward"
"Sevgili Tanrı,
Hortlaklar gecesinde ben şeytan kılığına gireceğim. Senin için bir sakıncası yoktur umarım!-Marbie"
Sevgili Tanrı,
*
Canım Yaradan’ım;
Bu gün beni çok mutlu ettiğin için ben de sana teşekkürlerimi gönderdim. Almışsındır umarım.
Ne şeker ne sevimli ne kadar içten saygılı dürüst ve sevgi dolu her biri. Onları yarattığın için sana minnettarım.
Kendi çocukluğuma benzettim. Ben hiç değişmedim sen de biliyorsun bunu. Umarım onlar da asla değişmez.
Bizim coğrafyamızdaki çocuklar yazsaydı bu mektupları nasıl olurdu diye düşünmek bile istemiyorum! İçimden geçenleri sen biliyorsun zaten.
Seni öyle başka tanıtıyorlar ki onlara kocaman insanla. Öylesine cahilce ve inanılmaz ki Sen bile şaşırıyorsundur bu kadarına belki.
Sana en çok merak ettiğim şeyi sormak istiyorum kendi dilimde ben de.
Allah’ın Adaleti’nden söz edilir ya hep. Neden bu kadar adaletsiz dağıtın bütün her şeyi insanlar arasında.
Yoksa bize şaka mı yapıyorsun.
Sen insanları yalnızca kendine aşık olsunlar diye mi yarattın!
Öyle olsaydı bu kadar muhteşem bir dünyayı onca inanılmaz canlıları ve yaşanan nice güzel aşk ve aşıkları yaratır mıydın hiç.
İnsanlar arasındaki tadılası o güzel duyguları ruhlarına benliklerine yerleştirip paylaşılmasını ister miydin ayrıca.
Geçen gün bir yazıda insanların AŞK’nı yalnızca Sana duyulması gereken bir duygu olduğu yazıyordu.
Şu defterin baştaki sahipleri de her şey hazırca gelip önlerine konulduğundan hiçbir şeye akıl yormadan zorluk çekmeden ödül olarak Kırmızı Kurdeleleri yolluyorlar üyeleri mutlu etmek için!
Gülmeyi icat ettiğin için sonsuz Teşekkürler Yaradanım.
YORUMLAR
çocuk kalpleriyle ne güzel saf söylemler. ne yazılırsa yazılsın içlerinden geçenlerdir o cümleler.
DEVRİM DENİZERİ
Oturduğum apartmanın hemen karşısında ve iki adım ötesinde çok sevimli bir Kilise var. Özellikle Pazar günleri çoluk çocuk geliyorlar malum. Camdan bakmasam kimse yok sanacağım. Yağışlı havalarda bile nasıl sessiz terbiyeli saygılı ve o denli mutlular ki..Dayanamıyor inip kucaklıyorum.. Ve yakından tanık oluyorum o saf çocuk güzelliklerine. Ebeveynleri de aynı güzellikte insanlar..
Yegane mutluluğum diyebilirim...
Selamlar.
Allah kavrami her bir cocuk beyninde farkli boyutta anlatilmis. Ki onlarin beyni her seye ac. Cocuga neyi verirseniz alir geri red olayi olmaz. 3 yasindaki cocugun cevabi muazzam otesiydi demek ki beyin ebey yukleme gormus. Ikizlerimden biri 2.5 3 yas arasi ruhlarin olunce nereye gittiklerini sormustu. Neye ilgi duyarsaniz cocuk alicisini ona yonlendirir.Kucuk yaslarda kiz cocuklarina saygisizlik yapmamalarini onlara baktiklarinda annelerini gormelerini istedim. Suan saygida sonsuzlar. Yardimlasma ve merhamet duygusunu 2 yasindalarken gorsel hafizayla ogrettim. Ve beni hic bos cikarmadilar.
Cocuga neyi yuklerseniz size onu verir.
Sevgi dolu bi kalbin kokusuyla heppp.
Yaziyinizi cok begendigimi belirtmek isterim.
Sevgiler gulucuk kuslariyla.
DEVRİM DENİZERİ
Ben de kızımda yaşadım aynı ilginç ve gurur duyabileceğim durumları.
Zordur hem de çok zor Deveyi hendekten atlatırsınız ancak bazı insanlara çocuk da olsa kendilerinden fersah fersah ileride olduklarını ve her şeyi daha o yaşlarda kavrayabildiklerini asla anlatamazsınız.
İyi ki varsınız. İyi ki sizi tanıdım. Ve içimde öyle çoğalttınız ki beni..
Sevgilerin en kutsalını yolluyorum gülücük kuşlarıyla bende size. Hep böyle güzel ve özel kalın dilerim.
Aynur Engindeniz
Benim örneğimden yorum yaptığınız için cevap vermek istedim.
Saygılarımla.
Believe_TülAySLAN
Bu yaziyi okuduktan sonra esimle sesli okudum.
Ve 3 yadindaki cocugun cevabinda sessiz kaldi.
Ben oyle bir seye sahit oldum ki hala o yili net hatirluyorum.
3 yasinda bi cocuk dusunun. Gece uyutuyorsunuz sabah bi cigllk uyan aynur diye kaldiris. Uyanip cagrilan yere gittiginizde cocugun yatagin icinde ayaklari uzatip farkli bir dilde konustugunu hayal edin. Sizi cagiranla birbirinize korku dolu baktiginizi ve konusmasi bitene kadar b3klediginizi.
Sene 2004 ( ve ayni cocukta cok farkli akil erniyecek olaylar )
Sonradan ibranice konustugu anlasildi. Ve ben buna canli canli tanik oldum.
Bi baska bi olay bi arkadasimin yegeni
3.5 yasindayken 6 dil b8lmesi 5 dk icinde bi kitabi bitirip beynine aldigini
Buraya kadar muazzam ya b8de anneyi k8skandiginda kabiyi acip yetisin babam annemi olduruyor babayi.kiskandiginda ayni olayi anneye yaptigini.
Boyle bi cocuga sahip.olmalari.kolay degildi. Ust mercilere yazilar yazildi.
Yardim istendi beklendi beklendi cevsp gelmed. Bunun uzerine aile amerikadaki x bi okula basvurdular.
Sıkı durun yaziyi aldiktan bi hafta sonra ozel cihazlarla g3ldiler. Bir suru t3stler yapildi. Ve sonuclarin cocugun bi dahi oldugu yonundeydi. Ve aile bi kac hafta icinde amerikaya alindi. Sene 2000 yanlis hatirlamiyorsam.
Dunya ya da uzay d3digimuz sonsuzlukta Allahin ismiyle muhurlu. O isterse sadece "ol" demesi kafi.
Arastirmalarimda herkesin beyninde bi sınır cizgisiyle dogdugu yonde. Fakat bu sınir olmadan dogan bebeklerde.mevcutmus. Kim bilir belki o 3 yasindaki sut cocuguda oyledir.
Olumu ruhlari cennet cehennemi dozunda anlattim. Sorun yasamadim.
Saygilarimla.
Adaletini sorgulayabildiğiniz bir tanrıya sahipsiniz. Bu yeterince adil değil mi? Ayrıca insanların neye gerçek aşk dedikleri ancak kendilerini bağlar. Geçenlerde kadın kertenkele ile evlendi mesela. Yönetimi karıştırmanızı gerektiren bir durum yoktu ortada. Ayrıca üç yaşındaki çocuğun "tanrı olduğunu nasıl anladın" sorusunu sorabileceğine inandığınız mı yani.
Selametle.
DEVRİM DENİZERİ
Selamlar esenlikler.
Aynur Engindeniz
Saygılar.