SARI ÖKÜZ
1. PERDE
Sahne: 1
(Öküzler bir otlaktalar, konuşurlar.)
Büyük Kafa – Hey arkadaşlar, bugün büyük ovadan kara kayalara kadar otlanacağız, kimse sürüden ayrılmasın, birlik olalım güçlü kalalım.
Hepsi – Birlik olalım, güçlü kalalım.
Kulağı Kesik – Bu ne ya, her gün aynı mera, her gün aynı otlar.
Doyumsuz – Her gün aynı mera, her gün aynı otlar. Doyamıyorum kardeşim doyamıyorum.
Büyük Kafa – Herkes iyice belledi mi? Sürüden ayrılmak yok.
Hepsi – Sürüden ayrılmak yok.
Hırslı – Sürüden ayrılmak yok, sürüden ayrılmak yok. Ne bu ya? Bugün de mi sınırları aşmayacağız, bugün de mi güzel otlardan yemeyeceğiz?
Kulağı Kesik – Hırslı, kulağının kesilmesini mi istiyorsun?
Hırslı – Seni budala, daha iyi otlaklarda otlanmak bizim de hakkımız. Düşünsene uçsuz bucaksız otlaklar, sınırsız bir otlak… Ne bu, her gün şuradan şuraya, şuradan şuraya.
Kulağı Kesik – Niye bana gürlüyorsun? Gücün yetiyorsa, büyük kafa abime söyle, bakalım seni dinleyecek mi?
Aç Gözlü – Hey arkadaşlar, bırakın konuşmayı da yola çıkıyoruz. Açlıktan geberdim.
Hırslı – Hee aç gözlü, açlıktan geberdin. Her gün aynı otları yediğini unutuyorsun. Nerede besin zinciri, nerede proteinler, vitaminler, karbonhidratlar…
Aç Gözlü – Bırak hikaye anlatmayı da bir an önce karnımızı doyuralım.
Büyük Kafa – Karnımızı doyuralım.
Hepsi – Karnımızı doyuralım
Sosyete – Arkadaşlar büyük kafa haklı, çok uzağa gitmemize gerek yok, zaten rejimdeyim.
Doyumsuz – Şuna bakın, görmeyen de bu öküz değildir sanır.
Hırslı – Hey sosyete! Sen istersen evde kal, evi toplarsın. Hah ha ha…
Büyük Kafa – Sevgili öküz kardeşlerim, biz otlaklarımızda otlanırken aynı zamanda hudutlarımızı da korumuş olacağız.
Hırslı – Ne yani, bu mera babamızın malı mı? Başkaları kullanamayacak mı? Bu çok saçma.
Büyük Kafa – Yanlış anladın, başka hayvanlar otlayacak ama başka sürüler örgütlü bir şekilde hudutlarımıza girmemeli. Yoksa biz aç kalırız.
Aç Gözlü – İyi işte, biz de başka meralara gideriz. Hem daha çok otlanır hem de daha çok eğleniriz. Hırslı haklı.
Büyük Kafa – Kardeşlerim biz atalarımızdan böyle gördük, çocuklarımıza da böyle aktarıyoruz. Ne yani eski köye yeni adet mi?
Doyumsuz – Oo, sen uyu, başka sürüler internet bile kullanıyor, taze otların konumunu paylaşıyorlar.
Hırslı – Evet, biz burada hudut deyip duralım. Memlekette artık hudut kavramı kalmadı biz hep geleneksel kalalım.
Büyük Kafa – Kardeşlerim, geleneklere bağlı kalmazsak yok olup gideriz. Yarın öbür gün keçi, koyun sürüleri, yabancı öküz sürüleri meramızı elimizden alırlar. Zaten başta aslanlar olmak üzere tüm yırtıcıların gözü üzerimizde. Birlik olmalı organize olmalıyız.
Kulağı Kesik – Galiba bu nutuktan tatmin oldum. Yetmez ama evet. Hadi arkadaşlar büyük kafayı duydunuz, daha ne duruyoruz.
Bezgin – Memleket meselesi yaptınız. Altı üstü biraz otlanacağız.
Sosyete – Bana göre hava hoş. Ah bizim meraya da internet gelse keşke. Belki bir ineğin gönlüne girerim.
Büyük Kafa – Unutmayın arkadaşlar, sürüden ayrılmayın, sürüden ayrılanı kaparlar.
Hepsi – Tamam tamam, ayrılmayız.
Sosyete – Ama ben rejimdeyim.