- 534 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇİNGENE SATRANÇ OYNAR MI?
İnsanlarımızda bir çok önyargılar var.Bunlardan biriside çingeneler,diğer adıyla romanlar.Genellikle olumsuz önyargılar hakimdir.Aşağılayıcı,dışlayıcı bir tavır sergilenir genellikle.Ancak herkes insandır.Hiç kimse anne babasını kendisi seçmemiştir.Bu nedenle insanlara önyargılı davranmak yanlıştır.
Doktorlar göreve başlarken Hipokrat yemini ederek her insana tıbbi müdahale yapacaklarına söz verirler.Bunun gibi öğretmenlerde stajdan sonra yemin vardı ama içeriğini hatırlamıyorum.Ancak her öğretmenin ayrım yapmaması her öğrenciye eşit davranması gerektiğini biliyorum.Okullarda da her renkten öğrenciler bulunmakta.Bunlardan en renklilerinden biride çingene öğrenciler.Konuşmaları,renkleri tavırları farklı.Daha rahat,daha ölçüsüz.Öğretmenlik hayatımda ayrım yapmamaya çalıştım.Satranç çalıştırırken roman öğrencileri de aldım.Birisi zekası ile sivrildi,okulu temsil etmeye hak kazandı.
Turnuvaya gittik.Yarışmacıların bir çoğu özel okullardan ya da merkez okullardan.Bizim roman öğrenci yüksek sesle”abee asan hocam hela yok mu burdaa?”Argo ile karışık yüksek ses salondakilerin dikkatini çekti.Herkes bize bakmaya başladı.Neyse ki yarışma başlayınca sessizlik oluştu ve herkes yarışmaya odaklandı.Yarışma aralarında yine bizim roman öğrenci yüksek sesi,rahat tavırları ve argo sözleriyle dikkatleri üzerinden eksik etmedi.Allahtan yarışma sonunda ilk on öğrenci arasında bizden iki öğrenci vardı.yüz elli altı öğrencinin katıldığı turnuvada çokta kötü değildik.Yoksa bunların ne işi var burada diyenler mutlaka çok olurdu.
Günümüzde meslek liselerinde problemler çok fazla.Ancak bu problemleri aşmada sosyal etkinliklerin önemli olduğunu düşünüyorum.Beraber çalıştığım öğrencilerin okulda problem çıkardığını çok az gördüm.Akademik başarısı düşük öğrencilerin mutlaka sosyal faaliyetlerle desteklenmesi gerekir.Yoksa bu çocuklar topluma suç makinası olarak katılır.
Dün bir şehrimizde öğrencilerin okul müdürünü öldürdüğünü okuyunca acizane bir tecrübemi aktarmak istedim.Faydalı olabilir ümidi ile.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.