- 1119 Okunma
- 13 Yorum
- 1 Beğeni
TÜRK VE KÜRT KARDEŞTİR !!! Her şeye rağmen
16 askerimizin şehit edilmesinin acısını içimizde yaşarken, bunun memleketi bölmeye ve kardeş kavgası çıkarmaya yönelik olduğunu bildiğimiz için yayınlanmış bir makalemizi tekrar yayınlamayı uygun gördük. Lütfen hepimiz dostluğa umut aşılayalım.
1979 yılında milletvekili Mehmet BUCAK a silahlı saldırı düzenleyerek ülkemizde resmen kan dökmeye başlamış olan pkk bölücü örgütü nerdeyse 30 yıl olmasına rağmen ülkede kardeş savaşı çıkartmayı başaramamış olmanın hayal kırıklığını acı bir şekilde yaşamaktadır. Zaman zaman farklı pasaportlarla farklı ülkelerde himaye edilmiş olan apo kucaktan kucağa atılmış olmanın ne demek olduğunu anlamış ve şu günlerde ilginç çıkışlar yapmaya başlamıştır. Asıl mesele ülkedeki oyunların enteresan bir biçimde deşifre oluyor olmasıdır. Tarihin sır saklayamadığını söylemiştik hatırlarsanız ve bir gün bu pkk belasının ülkedeki iş birlikçilerini de yargı önünde göreceğimizi ümit ettiğimizi söylersek fena olmaz. Ve bu yargı sürecinin yakın olduğunu hissediyoruz.
Asıl mesele neden bunca kirli tezgaha rağmen bir iç savaş çıkmamış ve neden halkımız hala çok metindir. ? Ateş düştüğü yeri yakar ve bizde canımızın yandığını hissetsek te bu acıyı bir şehit yakını gibi hissedemeyiz elbette. Ya da evlatları kandırılmış ve eline silah verilmiş bir ananın çaresizliğini anlamak imkansızdır. Zira acının empatisi olmuyor ve acı sadece çekene acı. Adı ne olursa olsun bir terör hareketi içerden ve dışardan destek almaksızın bu kadar uzun ömürlü olmaz. Destekleyen ise (daha önceden de yazmıştık)
Ne olursa olsun kalleştir .
Kürt ler ve Türk ler tarihin bir çok sahnesinde birlikte hareket etmiş ve birlikte İslam a hizmet etmişlerdir. Selahaddin Eyyubi yi anlatmaya bilmem gerek var mı ? İslam yolunda cihat ruhuyla milyonlarca Türk ve Kürt şehit olmuştur bu vatan uğruna. Kimisi de şehit olacakları günü bekliyordur. Öyleyse bu vatanın kıymetini bilmenin zorunluluğunu hissetmeli ve öyle hissettiğimizi göstermeliyiz. Şu günler çok ciddi manada birlik beraberlik günleridir. Şu günler ideolojiden sıyrılma ve arınma günüdür. Ülke bir keskin virajı başarıyla geçmiş ve kapatma davası memleket için müspet bir şekilde sonuçlanmıştır. ( Dava ile ilgili yazmak istemiyoruz zira yazmıştık ve herkes bizim bu konudaki fikrimizi az çok biliyor. )
Talabani ve Barzani denen satılık adamlara gelince… Bu adamların öyle çok pislikleri var ki anlatmak için ansiklopedi gerekir. Kısaca değinmek gerekirse bu adamların Kürt davası ya da Kürt haklarıyla alakalı bir düşüncesi yoktur. Bu adamlar ABD ve İSRAİL tarafından kendilerine sağlanan imkanlarla kuzey ırak ta uyuşturucu trafiğini yöneten basit ve sıradan adamlardır. Eğer ABD desteğinin geleceğini bilselerdi zaten sınır ötesi operasyonlarda karşımıza çıkacak ve din kardeşi olan Türklere utanmadan kurşun sıkacaklardı. Sıksalar ne değişir bu tartışılır ya da Türk ordusu karşısında ne ifade eder satılık mermiler ? ama bilinsin ki bu adamlar satılık ve sadece kendi şahsi menfaatleri için yaşıyorlar. Vesselam Kürt kardeşlerimizin haklarını aramak bu soysuz köpeklere düşmez. Ve bu satılıklar asla bir dava adamı kimliğiyle hareket edemeyecek kadar ucuzdurlar.
Kürt Ya da Türk fark etmez bizim ortak mayamız İslam dır. İslam insanları köle yapmaz. Bilakis ALLAH a köle olan insan hür olur. Nefsini hür bırakan insanın şeytana köle olacağı gibi. Bu açıdan din kardeşliği şuuru içinde olmalı ve buna göre davranmalıyız. Bizim sorunlarımızın ki biz bir bütünüz ve büyük bir ülkeyiz çözümlenme yeri meclisimiz dinimiz ve adalettir. Sorunların silahla çözümü zor hatta imkansızdır. ( Yapılan hain eylemlere TSK ve polisin yaptığı silahlı cevap buna dahil değildir zira saldırı karşısında vatandaşlarını korumak asker ve polisin görevidir.)
Birbirine düşmüş ve içine kapanmış halde olan bir ülkenin sağlıklı dış politika yapması imkansızdır. İçindeki sorunları aşamamış bir Türkiye dünya siyasetinde ne kadar başarılı olabilir sorarım size ? Vesselam bizim birbirimize düşmek gibi bir lüksümüz yoktur. Ve askere kurşun sıkan bir hainin tutumu ne kadar yanlış ise pkk dan dolayı bütün Kürt kardeşlerimize yanlış gözle bakmak ta o kadar yanlıştır. Zaman duygusal hareket etme zamanı değildir. Zaman şu Ergenekon meselesini deşeleme ve altından çıkanların üstüne gitme zamanıdır. Zaman Emin Çölaşanlara rağmen belanın üstüne gitme zamanıdır. Zaman kültürel olarak ekonomik olarak uyanma zamanıdır. Zaman Birlik zamandır. Bir büyük zatın dediği gibi ; BİR OLALIM, HÜR OLALIM.
YORUMLAR
"OLUR MU BÖYLE OLUR MU KARDEŞ KARDEŞİ VURUR MU"
bu yorumlara inanamıyorum. sadece türk kür mü kardeş dünyadaki herkes kardeş. hepimiz allahın kulu değilmiyiz. ırk din dil renk ayrımı ne kadar acı.bu güne kadar dünyadaki savaşların hepsinin nedeni bu ayrım yüzünden ve çıkar ilişkileri yüzünden olmuş ve bu düşünce devam ettiği sürece de gidecektir. ülkemizi parçalayıp bizi zayıf düşürmek isteyenlere çanak tutuyoruz.sağduyu gerekiyor. lütfen oyuna gelmiyelim. bize sadece zarar verir.anaların yüreği yanar gerisi yalan ağlar.yeter deme zamanı.
Ateş düştüğü yeri yakar ve bizde canımızın yandığını hissetsek te bu acıyı bir şehit yakını gibi hissedemeyiz elbette. Ya da evlatları kandırılmış ve eline silah verilmiş bir ananın çaresizliğini anlamak imkansızdır. Zira acının empatisi olmuyor ve acı sadece çekene acı.
Evet canımız acıyo ama bir şehit annesi kadar değil zaten acıtmaya çalışsakta olmazki yanmazki ciğerimiz onunki kadar,bu yazı yoluyla dün kaybettiğimiz 15 şehidimizi rahmetle anıyoruz,bembeyaz ve barış dolu yarınlarımızın olması umuduyla...
sonbahar yağmuru tarafından 10/6/2008 1:38:27 AM zamanında düzenlenmiştir.
sonbahar yağmuru tarafından 10/6/2008 1:39:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
carmenmir hanım ; bu konuda yapılacak yorumlar ve düşünülecek fikirler biraz bizim neyi ölçü kabul ettiğimzle alakalıdır.Biz , '' müslümanlar kardeştir '' düsturunu ölçü etmişiz. Bu yüzdendir yazdıklarımız. Biz '' her şeye rağmen'' demişiz.Her şey rağmen ? Evet teröre destek sağlayanlara rağmen.Siz, terör belasından üzüldünüz belki çok daha fazla.Belki bu olaya bakışınız her dem böyle değil.Ama açık sözlü olduğunuz için teşekkür ederim.Fakat size katılmıyorum.Teşekkür ederim efendim.
ah tanımasaydık kürt vatandaşları belki diyebilirdik kardeşiz diye.siz inanıyor musunuz içten buna.ben inanmıyorum.ırkçılık ayrımcılık değil yaptığım ve düşündüğüm.ama görünen köyde kılavuz istemez derler ya bu da öyle işte.dağdaki kürtler belli ki düşmanımız ama şehirdekilerde öyle değil mi?kim ne derse desin ben kürdüm diyen her insanın az yada çok pkk ya sempati duyduğu inancındayım,gördüm bunu.buralarda kişi sağcı değilse solcudur.ama öyle sizin benim bildiğim solcu türünden değil.buralarda sol demek pkk demek dağa çıkmak.onun içindir ki sağcısı solcusu kişi ne olursa olsun eğer kürt ise TÜRK ün kardeşi değildir.Bizde onların.En azından ben bu ülkenin vatandaşı ve bir Türk olarak kabul etmiyorum bu gereksiz ve bir laftan ibaret olan bu kan bağını.( belki benim henüz görmediğim tanımadığım küçük bir kesim vardır kana hayır diyen.belki)
carmenmir tarafından 10/6/2008 12:15:39 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sayın Esel Arslan Bey
Çok güzel arif, insan-ı Kamil aydın görüşleriniz için sizleri yürekten kutluyorum, lakin henüz Ulusumuzda sizi, bizi duymak istemeyen, bozuk plak gibi aynı şeyleri konusu olmadığı halde makalenin dışına çıkarak tam tamcılık yapan zihniyet var ,üzüldüğümüz tek nokta yürekler yanıyor ocaklara ateş düşmüş barışa kardeşliğe ihtiyacımız var tunar 2019bazı noktalara dikkat çekmiş,bazıları hala seçim meydanlarındaymış gibi kendi zihniyetini pazarlama peşinde
Hey gidi Atatürk, bak bıraktığın Ülke kimlerin elinde, Ulus AB VE ABD ye uşak olmuş durumda merak edeiyorum bu karanlık beyinlere güneş acaba ne zaman doğacak. türkü, kürdü lazı çerkezi avşarı, göçmeni Alevisi, Sünnisi ,ne zaman kucaklaşacak kardeşlik ne zaman sağlanacak, bu yürek yangını nasıl sönecek merak ediyorum
Zatı alilerinize saygılarımı gönderiyorum efendim
Saygılarımla
____şair 67______
ALİ CEMAL AĞIRMAN
şair67 tarafından 10/5/2008 6:00:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sayın lale devri
Arif yorumunuz için çok teşekkür ederim
Atatürkçü aydın çağdaş Cumhuriyet kadınına bu yakışır
Güneşi yakalamışınız Lakin henüz güneşten nasibini alamayan beyinler var bozuk plak gibi aynı şeyleri ideolojileri çerçevesinde tekrarlar dururlar.
Ülke elden gidiyor, yüreklere ateş düşmüştunar 2019 bazı noktalara dikkat çekmiş başkaları konunun dışına çıkarak fikirlerini pazarlama peşindeler,
çok yazık, yürekler alev alev yanıyor çözüm üretmemiz gerekirken,Ülke bölünüyor, gemi su almak üzere hepimiz bu gemideyiz, lütfen lütfen akli selim, arif olalım her şeyi zamanında tartışalım, şimdi şehitlerimizi onurla toprağa verme zamanı yazdğım geniş yorumu görmeyenlerin görmesi dileği ile Ulusumun başı sağ olsun diyorum kederli ailelere baş sağlığı Allahtan metanet diliyorum
Kimse şehitlerin sırtından vatan sakarya edebiyatı yapmasın
acısına ortak olmaya davet ediyorum
Saygılarımla
____şair 67______
ALİ CEMAL AĞIRMAN
Mevzu vatansa gerisi teferruattır denmiş ve güzel denmiş.
Birilerinin empoze ettiği sözcükler manzumelerinin ardına takılıp gidiyor, gerektiği gibi aydınlanmasına müsade edilmeyen beyinler, ve kaç kuşak, kaç fidan yok edildi, saçma sapan ideolojiler yüzünden ne ocaklar söndü, Anadolu topraklarında kanla, gözyaşıyla kurulmuş bu son Türk devleti, şoven,ırkçı, sözde demokrat özde cilalı faşist, ne çok yöneticiler gördü ve görüyor, Çileli insanlar yekünü bu medeniyet beşiği topraklar, ortak kültürün bileşkesinde yine ortak türküler, ağıtlar ve ninnilerle büyüttüğü evlatlarını şer odaklarının oyunlarına kurban vermeye devam ediyor.
Mustafa Kemal ve silah arkadaşlarının millet gücünüde arkalarına alarak başardığı büyük mücadele maalesef yolundan saptıralı uzun yıllar oldu, demokrat,lâik, sosyal bir hukuk devleti özlemiyle yönünü yörüngesini bulmaya çalışan bu aziz ulus, işbirlikçilerin,mandacı zihniyetlerin, sahte Atatürkçülerin,din baronlarının,iktidar yalakalarının ,takiyeci, inanç bezirganlarının salyalı ağızlarından çıkan alçak söylemlerin çaresizliğinde çırpınıyor.
Bütün düşünen beyinlerini yıllardır terör belasına kurban vererek, başı kesilmiş bir horoz gibi sağa sola can havliyle sıçrayan bir garip topluma dönüştük, at izi it izine karıştı, kuzu kılığında kurtlar geziyor bu güzelim ortak vatanımızda.
Yaşamım boyunca üç darbe, bir kaç muhtıra,ve aklına esenin andıç larla posta koyduğu, kimin hangi çıkarlara hizmet ettiğinin bilinmesine rağmen eli kolu bağlanmış insanımız, yokluk ve yoksulluğun pençesinde kıvranırken biriktirdiği öfkesini kardeşinin gırtlağına sarılıp kan dökerek dinecek sanıyor.Cebinde ki Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı kimliğini her zaman gururla taşımış ve taşıyacak olan ben bir Avşar Türküyüm, yaşamımın hiç bir döneminde bir başka kimliğe , inanca saygısızlık etmemeye gayret ettim, İmparatorluk bakiyesi güzel insanımın kimliği ne olursa olsun ulusuna ve gönül birliğiyle seçilmiş bayrağına saygılı olan her unsur gerçek kardeşimdir. Anadolu Kültürü mozaik değil Ebru'dur dedi bir akıllı kalem, ne kadar güzel bir söylem.
Halk düşmanının, hainin milliyeti cibilliyeti olmaz, Atilla İlhan usta her milletin belli bir hain kontenjanı var der, bunun da kürd'ü,Laz'ı,Çerkez'i olmaz alçak alçaktır, seceresi yedi göbek Türk yazan nice hain ve işbirlikçiler çıkmadı mı bu topraklardan. Ben şahsım adına halka silah çeken, kahpe pusularla can alan, ütopik saçma yolculuklardan nemalanan kimliklere karşı uyanık olalım diyorum.
Kafamız öyle bulandırılmış ki aynı hedefe yürüdüğümüz halde iyi niyetle söylenen, yazılan şeylere bile objektif bakamayacak durumlardayız artık.Lütfen sağduyu ve itidâl kardeşlerim, bu gemi batarsa kimse sağ kalmaz.
Acı ve gözyaşlarıyla harmanlanmış yüreklerimiz ortak vatanın selameti için atmalı ve asıl düşmanın kimler olduğunu iyi tesbit etmeliyiz, saygılarımla.
lale devri rumuzlu hanım efendi.Bu makaleyi bir iki ay önce yazmıştım. İçinde ergenekon la ilgili satırlar olduğunu hatırlasam eklemezdim siteye.Maksadım KArdeşilik bağları üzerine yorum yapmak ve 16 asker için tepki vermekti. Mesele kara parti ak parti değildir.Terör akp döneminde çıkmadı. Teröre sadece gariban çocukları kurban gidiyor haklısınız.Ama egenekonla ilgili satır için koca yazıyı çöpe atmayın bence.Selamlar. ŞAİR67 ayrıca sizede teşekkür edrim.Biribirimizin her fikrine katılacak değiliz ama ortak paydamız VATAN değil mi? Tekrar selamlar ve teşekkürler.
Yazınızdaki çok doğru teşhislerinize katılıyorum.
Mafia çeteleri, sedat pekerler, APO itinin kankaları Doğu perinçekler,Ferit ilseverler, İşçi Partisi zevatı, Yalçın küçük türünden ulusalcılar, Şehit eşinin ev parasını iç eden kuvayı milli,yeciler, çete suçlamasıyla kapatılan sözde Atatürkçü dernekler, darbe kışkırtıcılığı, kaos provakatörlüğü yapan emekli asker takviyeli terör örgütü yapılanmaları, ülkenin savcısını katleden çeteciler, kaos ve provakasyon için kendi gazetelerini bombalayan çetesel bağlantılar, bu provakasyona çanak tutan, kışkırtan eski tüfek komünist şer odakları, İlhan selçuklar, Çankaya belediyesinden 100 150 milyar avanta alıp, paçavralarına mali destek sağlayan Balbaylar, CHP den dandik belgesel ayağına trilyonlarca desteklenen, personeline maaş veremezken, daha bu yılın ocak ayında çeteden tutuklu eski polis şefinin kızına 9 milyar kurs parasını bir seferde ödeyen Tuncay Özkanlara mı kalmalıydı meydan?
Onlara Atatürkçü , vatansever diyerek kenbdileri de ç.etecilere sempatilerini açık eden ihanet içindeki yandaşlarına mı bırakılmalı vatan yani?
Ergenekonun çökeretilmesi çözülmesi, ülkedeki bir çok melanetin çözülmesi, ihanert ve çıkar şebekelerinin yok edilmesi, bağlantılarının yardakçılarının yandaşlarının deşifre edilmesi demek.
Ülkenin selameti için daha önemli ne olabilir ki?
bir yazıya böyle emek harcayarak yorum yapan ,hemde harfi harfine her şeyi cesurca dile getiren şair 67 sırf size tebrik için sayfaya yorum yazdım.
yazı nasıl başlamış dönmüş dolaşmış çook önemli ergenekona gelmiş.durun bu daha önemli.varsın bir kaç çapulcu çocuğu daha ölsün n'olcak dimi.aman onların bebeleri analarının dizinin dibinden ayrılmasın.babaları da sokak çetelerini kovalasın.
Makalenizi mantıklı ve makul açıklamalar içermektedir
Lakin ülkemizde iki yüzlülük, takiye, revaçta, sağ gösterip solu, solu gösterip sağı vuranlar var.açıkçası samimiyet ciddiyet yok
Bir Üleye ihanetb eden teröre açık destek veren ve Türkiyede kırmızı halı üzerinde akp ce baba şevkati ile sıcak ağırlanan barzaniye kardeşim diyen iki yüzlü zihniyet
şehit cenazeleri on beş yirmişer Türk Bayrağına sarılı güney doğudan gelirken altı yüzbin polis eşliğinde kızını evlendiren zihniyet,Devlet övünç madalyasını Atatürkü sevmeyen Kral Abdullaha veren bir zihniyet,1915 ermeni katliamını Amerikada senatodan geçmesine göz yuman sesiz kalan zihniyet, Kuzey Irakta Türk Askerinin başına çuval geçiren Amerikalılara kayıtsız sesiz kaln tepki göstermeyen zihniyet,güney doğuda tarikat ve cemaaatlerle sıkı diyaloğunu devam ettiği müddetçe mersinde damat beylerin talabani ve barzani ile inşaat sektörü üzerinde olan ortaklığı devam ettiği müddetçe Atatürk veLaik Cumhuriyetten, şehitten gaziden bahseden ne mutlu türküm diyeni yadırgarken bu olanlara çifte standart yaklaşımı bu kanı durdurmaya yetermi.
Türk Ulusunun saygın dış politikası yitirilmiş Amerikan ve Ab bağımlısı olmuş bir siyaset izleniyor.
Sınır ötesi operasyon kararı bir sürü ağır bedeller ve yurt içi kamu oyu baskısı gelince teskere çıkartıldı bir sürü cepte saklandı tepkiler yükselince yürürlüğe k,ondu ve ardından talabani Ulusumuza davet edildi
İki yüzlü bir politika olmaz tazıya tut tavşana kaç denilmez
Yazık terör uzadıkça halkların arasındaki acı fatura gittikçe büyüyor,gizli örgütler Atatürk Türkiyesinde cirit atıyor,halk gittikçe ayırışım noktalarına hızla ilerliyor
barış kardeşlik adına hiç bir çaba yok türk kürt alevi sünni laik anti laik, müslüman az müslüman diye sürekli halkın arasına nifak sokuluyor 7 senedir bir arpa boyu yol kat edilmedi türbanı siyasallaştırma haricinde, bütün ülke eforu hep türban üzerine odaklandı halk sevil ve perişan çifçi ölmüş durumda tüsü adı müsü adı borsa peşinde dar gelirli kan ağlıyor, güney doğuyu hala yokluklar, kişileri terörün kucağına itiyor bir sürü işşiz genç var bir türlü bu insanlar ne özel sektör nede devlet sahip çıkıyor ekonomi kilitlenmiş durumda halktan gizleniyor her şey avrupada rioda 7 yıldızlı otellerde uzatmalı sevgilileri ile ceviz kıranlar bu fakir halkın sırtından cahilliğinden yararlanarak kara parasınıda geliyor borsada aklıyor zengin daha zengin fakir daha fakir kimisi din iman kuran, peygamberdiye götürüyor kimide Atatürk ve milliyetçiliği paravan olarak kullanarak götürüyor Allahtan korkma kuldan utanma yok vicdanlar susmuş,dürüstlük helal unutulmuş,daha düne kadar İETTde şöför olarak çalışanlar bu gün Amerikadaki çocuklarına gemicik ala biliyorlar.
Analar artık ağlamasın gariban terörün faturasını artık ödemesin 52 yaşımdayım bu güne kadar hiç bir zenginin çocuğunun vatan uğruna şehit olduğunu duymadım hep garibanın çocuğu şehit oluyor ezilen gariban vatan için şhit olan gariban rioda 7 yıldılı otellerde ceviz kıracağına erkekse yüreği yetiyorsa vatanı gerçekten seviyor ise buyurun kartal kayaya, uludağa değil gabara cudiye şırnağa ulu dereye beytuşebaba, namaza iki yakaya vatan için şehit olmaya gitsin güzel tüsüadt başkanı bayanın oğlu acaba güney doğuda askerlik yapmışmı,kimin sahte raporla çocuklarını amerikaya kaçırdıkları belli ALLAH BİR GÜN BUNLARIN BELASINI VERİR İNŞALLAH HEM ÜLKENİN KAYMAĞINI YE HEM VATAN GÖREVİNİ FAKİRE FUKARAYA BIRAK ONLAR ŞEHİT OLSUN ELBET VATAN İÇİN AYYILDIZLI ŞANLI BAYRAK İÇİN ATATÜRK VE LAİK DEMOKRASİ İÇİN SEVE SEVE GÖZÜMÜZÜ KIRPMADAN CANIMIZI VERMEYE HAZIRIZ LAKİN BİZİM SIRTIMIZDAN BİRİLERİNİN CEVİZ KIRMAYA HAKLARI YOKTUR
ULUSUMUZUN VE TÜRK MİLLETİNİ BAŞI SADAĞ OLSUN
16 EVLADIMIZ DAHA VATAN UĞRUNA KAYBETTİK ACIMIZ BÜYÜK DEVLET BÜYÜKLERİMİZİN ÇOCUKLARINIDA ZENGİN ÇOCUKLARINIDA VATAN İÇİN ŞEHİT OLMAYA DAVET EDİYORUM
Saygılarımla
____şair 67_____
ALİ CEMAL AĞIRMAN