- 440 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HZ.ALLAH
Her insan hiçbir şey öğretilmeden ve hiçbir fikre kapılmadan evvel yaratıcısını tanıyan bir yaratılış üzeredir. Her doğan çocuk İslâm üzeredir. Daha sonra anne ve babası onu Yahudi, Hıristiyan veya Mecusi yapar.
Mesela Descartes’in bir hissini aktarayım olayın daha da somutlaşması için : “ Kendi noksan anlayışıma rağmen zaman zaman kâmil, bir zatın varlığını bizzat kendim de hissediyorum. Birdenbire ortaya çıkan bu his beni şu inanca sevk ediyor. Bu duyguyu benim içime yerleştiren bir zat vardır. O, öyle bir zat ki bütün kemal sıfatlara sahiptir. İşte, O, Allah’tır.” Diyor.
Zaten filozof Henry Berkson :” Tarihte ilimsiz, fensiz ve felsefesiz insan topluluklarının var olduğunu gördüm; ama dinsiz bir toplumun varlığına asla rastlamadım.” derken insanın tarih boyunca ontolojik ve sosyolojik olarak illaki bir şeye inanma gereksinimi olduğunun altını boş yere çizmiyor.
Peygamber (sav) efendimize savaş açan Mekke müşrikleri de Yüce Allah’ın varlığını kabul ediyorlar fakat Allah’a putları da eş koşuyorlardı. Ayette :” And olsun onlara: “Gökleri ve yeri kim yarattı? Diye sorsan, MUTLAKA Allah derler.” diye zikredilmiş. Gökleri ve yeri yaratanın Allah olduğunu kabul eden müşrikler O’nun insanları tekrar diriltip dünyada yaptıklarından hesap soracağına İNANMAK İSTEMİYORLAR. ÇÜNKÜ DİRİLME OLMADIĞI SÜRECE diğer inandıkları kendi sefih hayatlarını sürdürmelerine engel değildir. Hz. Sümeyye’yi parçalatan müşrik önderler eğer ahiret inancını kabul ederlerse bunun hesabını vereceklerini biliyorlardı.
Düşünsenize! Nasıl olur da şu kâinattaki milyonlarca oluşumun hiç sırasını şaşırmadan arka arkaya meydana gelmesi tesadüfen olabiliyor? Kur’an-ı Kerim insanların gözü önünde 23 yıllık uzun bir zaman diliminde vahyolunarak bu durumun tesadüf olmadığını bizlere gösteriyor. Düşüncede (haşa!)Allah yok diyenlere ve yaşayışta Allah yok diyenlere Allah rahmet-i tecellisini göstersin. Arif Nihat Asya’nın şu beyiti ile yazımı sonlandırayım:
“Örümcek ne havada, ne suda , ne yerdeydi…
Hakkı görmeyen gözlerdeydi!” Saygılarımla.
Fırat SÖYLEMEZ 14.12.2017 (23:14)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.