- 680 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HANGİ İNSAN, HANİ HAK?
HANGİ İNSAN, HANİ HAK?
İnsanların, özgür, dil din renk gözetmeksizin, onurlu, eşit, özgür ve barış içinde yaşaması kısaca, insan hakkı.
Peki dünya da insanlar nasıl? İnsanlara neler yapılıyor? İnsanlar nelere muhtaç ediliyor? Hem insan hakları deyip, hem bu insanlardan ne istiyorlar.
Şöyle baktığımızda yaşanan yüzyıllara, kendi haline huzurlu mutlu olan insanların üzerinde hep oyunlar oynanarak, o insanların huzurunu bozmadılar mı? Silah satmak için, o ülkedeki vatandaşların topraklarında ki kaynaklar için bir bahane bulup savaş açmadılar mı? Peki nasıl bir insan hakları diyorlar.
Meksika, Viatnam, Küba, Irak ve Afganistan Kuveyt, Panama, Bosna, Pakistan, Libya, Irak, Mısır, Suriye ve en son Türkiyemizde ki işgal ve darbe girişimi. Daha niceleri.
Peki bu insanların bu ülkede yaşayan insanların hakları yok muydu. kim almaya çalıştı, bu insanların huzurunu özgürlüğünü almaya, yaşama haklarını niye aldılar. Çocukları kimler öldürdü, kadınları kimler öldürdü. Bu ölenlerin hakları yok muydu? Bu insanların kendi topraklarındaki kaynaklarını kendilerine niye kullanma hakkı verilmedi?
Ülkelerde, iç karışıklık çıkarıp, kendi insanlarını bir birine düşüren kimdi, niye düşürmek istediler. Bu güçlere içerideki vatanını satmaya çalışanlar satanlar kimdi, niye böyle bir alçaklık yaptılar? Bunlar insan değil mi yoksa!
Onca insanların bebeklerin katili kim? Nere de müslüman toprakları var, birileri hep orada, bir bahane ile savaşıyor. Savaşı kim çıkarıyor, kim yardıma geliyor.
Neden Müslümanlar, zulüm görüyor, neden Müslümanlar bir araya gelemiyor, getirilmiyor.
Gün gelecek, bu insan hakları var deyip de insanların haklarını özgürlüğünü, topraklarını alanlar, zulüm ettikleri insanlardan hak dileneceklerdir.
Bizler de, evlerimizde oturalım, laf olsun torba dolsun diye insan hakları gününü kutlayalım. Zalimler zulümlerine de devam etsin. Oturun oturun evinizde, kalkmayın. Bugün size insan haklarını kutlattırıp, yarın haklarınızı elinizden alırlar.
Allahım, zulüm altında olan insanlara huzur versin. Zulüm yapanları kahreylesin.
İNSANI İNSAN YERİNE KONULMAYAN ŞU DÜNYADA, İNSAN HAKLARINI MI KUTLAYALIM.
Mustafa Ali Akbaş
YORUMLAR
Birleşmiş milletlerin 30 Maddeyle ilan ettiği İnsan hakları bildirgesi bile insan hakkının olmadığı varsayılarak yazılmış ve olması gerekenleri sıralamış. Bu ülkelerin başını ABD çekiyor ama nedense demokrasi yalanıyla işgal ettiği topraklarda dünyanın gözünün içine baka baka insan haklarını ihlal ederek her türlü zorbalığı yapıyor.
Türkiye de üye birleşmiş milletlere ama sizce bu ülkede de var mı insan hakkı
Diyeceğim o'ki kim güçlüyse hak hukuk ondan yana.. Çifte standart olduğu sürece, mazlum ve masum insan yerine koyulmadığı sürece sadece lafta kalır insan hakkı...
Büyük balık küçük balığı her zaman yutar.. Sistemi meydana getirenler bile inanmazken bu olguya ben nasıl inanayım..
Sevgiler duyarlı kaleminize