- 457 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Genç Yazar erkan Birlik ile
Genç yazar ERKAN BİRLİK- “ Her ne engelle karşılaşırsanız karşılaşın yolunuzdan dönmeyin. Her karanlık yolun sonu aydınlıktır. Sürekli yazın, fikirlerinizi saklamaktansa paylaşın ve daima kitap okuyun. “
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okunuz, nerede çalıştınız bugüne kadar?
ERKAN BİRLİK- 92 yılının Ağustos ayında İzmir’in merkezi Konak’ta doğdum. Küçük yaşlarımdan beri hedefleri olan ve daima hedeflerine ulaşmayı mutluluk sayan birisiyim. Ailemin maddi sıkıntıları sebebiyle birçok şehir ve okul değiştirdim.
Birinci sınıfımı ; İzmir Yeşilyurt Ahmet Ragıp Üzümcü’de
İkinci sınıfımın yarısını ; Kuşadası , diğer yarısını İzmir Buca Çakabey’de
Üçüncü ve dördüncü sınıfımı ; Aydın Söke Öğretmen Nebahat Alpan’da
Beşten sekizinci sınıfa kadar ; Söke Bağarası Kemalpaşa’da
Lise yıllarımı ; İzmir Buca Betontaş Lisesi’nde okudum. Ardından hem çalışıp hem okumak adına , ailemin de isteğiyle Maliye Bölümü’nden devam ettim
Birçok şehir ve yer değiştirmek eğitim hayatım gibi haliyle iş hayatımı da etkiledi. Marangozculuk,elektrikçi, dağıtım elemanı, kargo şirketinde operatör, su arıtma sistemleri satış elemanı ve son olarak beyaz eşya üreticisi bir fabrikada çalıştım.
SORU- Yazmaya başlama hikayenizi anlatır mısınız? Yazmaya başlamadan önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?
ERKAN BİRLİK- Bu konuda İsmail Dedem büyük başrol oynadı. Ölümü benim için büyük yıkım olsa da bana bıraktığı sözleri çok önemliydi. Bana, son zamanlarında, ailemin maddi sıkıntılarını da göz önünde bulundurarak "oğlum büyük adam ol ve ailene sahip çık" demişti. O günden beri bu sözü unutmadım. Ne yapabilirim? diyerek kendime hedefler koydum. İlkokul mezunu olmasına rağmen annem inanılmaz üzerime düştü. Ve benim yazarlık alanına adım atmama vesile oldu. Ondan sonrası da geldi zaten. Yazmaya başlamadan önce büyük yazarlar arasında kaybolabileceğimi düşünürken şimdi çok çalışırsam onları geçip dünyaya eserlerimi tanıtabileceğimi düşünüyorum.
SORU- Hayatınızda hiç hayal kırıklığı yaşadınız mı?
ERKAN BİRLİK- Her insan gibi bende yaşadım. İstediklerim olmadığında ya da ulaşamadığımda hayal kırıklıklarım oldu. En fazla da üniversiteye giriş sınavında istediğim puanı tutturamadığımda olmuştu
SORU-Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin bu çabalarınıza bakış açısı nasıl?
ERKAN BİRLİK- Annem Almanya Hersbruck doğumlu, ilkokul mezunu, öğretmen vasfını üzerinde taşıyan ve çok çalışkan birisidir. Babam ise Aydın Söke doğumlu, ilkokul mezunu, sürekli çalışan birisidir. Annem ve babam tekstil sektöründe çalışırken tanışmışlardır. Şu an her ikisi de emekli olmuşlardır. Bunun dışında kız kardeşlerim evlenip eğitimden uzak kalmışlardır. Ailem önceleri kitap yazmamın , derslerimi etkileyeceğini düşünse de şimdileri tam destek yanımda bulunuyorlar.
SORU- İlk kitabınızı çıkarma hikayenizi anlatır mısınız? Kaç kitabınız var?
ERKAN BİRlİK- Önceleri kitap çıkarma gibi bir fikrim olmasa da sonradan neden olmasın dedim. Kitabımı yazarken aynı zamanda yayınevi arıyordum. Yayınevi ararken de bir iş... Çünkü yayınevinin kitap için belli bir meblağ isteyeceği belliydi. Aynı zamanda üniversite sınavlarını da boşlayıp ailemi karşıma almamak adına derslere yükleniyordum. Bu zamanlarda birkaç parçaya bölünmüş hayatım vardı. Zor olsa da başarmak zorunda olduğumu düşünüyordum. Sonunda babam vesilesiyle yayınevini bulmuş ve anlaşmıştım. İstedikleri para için bankadan kredi çektim. Bankaya borcu ödemek için de Manisa da iş bulup İzmir den hergün Manisa’ya gittim. Sonunda büyük zorluklarla kitabımı çıkarıp 24 Nisan 2016 da İzmir’deki fuarda okurlara sundum. Şu anda "Silinme" adında tek kitabım var. İkinci kitabı yazar bir arkadaşımla yazdık. Ve üçüncü kitap yazım aşamasında.
SORU- Yazmak sizlere maddi ve manevi ne gibi kazançlar sağladı?
ERKAN BİRLİK- İşin doğrusu maddi bir getirisi olmasa da manevi yönden birçok, güzel okurla tanıştım. Eskiden hayal olarak gördüğüm ünlülerle tanıştım. Artık birçok ünlü arkadaşım, ağabeyim ve ablam var. Hepsine buradan saygı ve sevgilerimi iletiyorum.
SORU- Okurlarınızla aranız nasıl?
ERKAN BİRLİK- Gayet iyi. Güzel bir ağa sahibiz. Hepsinin mesajına tek tek cevap vermeye çalışıyorum. Önerilerine ve eleştirilerine önem veriyorum, saygı duyuyorum.
SORU- Okurlardan gelen eleştirilere açık mısınız?
ERKAN BİRLİK- Elbette açığım. Eleştiri sizin gelişmenizi sağlıyor. Göremediğiniz ve ya farkedemediğiniz hataları birilerinin görüp, farkedip bizlere iletmesi bir daha aynı hataya düşmememizi sağlıyor. Ancak bazı eleştiriler var ki eleştiri boyutunu aşıp rencide etme boyutuna giriyor. İşte bunlara kesinlikle prim vermiyorum.
SORU- Yeni kitap çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz?
ERKAN BİRLİK- Yazar için, her yeni kitap, yeni doğan bir bebek gibidir. Yani o denli önemli, o denli heyecan vericidir. Şu an anlatırken bile heyecan duyuyorum. Yeni kitap çalışmalarım özenle ve titizlikle ilerliyor. Yenilikçi ve sıradanlığın ötesinde düşündüğüm için okurlara iyi eserler sunmak adına hergün çalışıyorum. Piyasada aşkın her türlü hali yazıldığı için korku ve fantastik türlerin arasında gidip geliyorum. Sınırların ötesinde inanılmaz bir eserle okurlarımın karşısına çıkacağım
SORU- "Silinme" adlı kitabınız hakkında biraz bilgi verir misiniz?
ERKAN BİRLİK- Silinme tamamen hayal ürünümün bir parçasıdır. Sobite adlı teşkilatın iç ve dış düşmanlara karşı vermiş büyük mücadeleyi konu alıyor.
SORU-Ülkemizin kitap okuma oranı hakkında ne düşünüyorsunuz?
ERKAN BİRLİK- Önceleri ülkemizde okuma oranı konusunda bazı endişelerim vardı. Zaten okumayan nesilden azala azala hiç okumayan nesile doğru gerilemekteyiz diye düşünüyordum. Fakat son yıllarda bu düşüncemi tersine çevirecek bazı güzel durumlar yaşandı. Sosyal medyanın güçlenmesi ve buna bağlı olarak en önemli alt unsurlardan biri olan reklam ağının gelişmesi en çokta kitap sektörünü canlandırdı. İnternetin sağlamış olduğu kolaylık olan reklam sayesinde artık daha geniş kitlelere ulaşılmaya başlandı. Kitapseverlerin arasındaki okuma yarışı ise gün geçtikçe daha da alevleniyor. Bunların dışında birçok şehirde ilk kitap fuarları, imza günleri ve etkinlikler düzenlenip yazarlar okurlarla buluşturuldu. Artık hiçbir şey eskisi gibi değil. İyiye giden bir grafik var. Ama henüz yurtdışındaki okuryazar kesimle yarışacak duruma gelemedik
SORU-Peki kitaptan uyarlanan filmler, size, kitap okurkenki duygularınızın aynısını yansıtıyor mu?
ERKAN BİRLİK- Maalesef. Ben kitap okurken aldığım hazzı filmlerden alamıyorum. Çünkü kitap okurken gözümde, yazarın bana anlatmak istedikleri canlanıyor. O an hikayenin tam ortasında buluyorum kendimi. Ve okuduğum kitap bitene kadar gözümün önünde canlanan görüntüleri arka arkaya sıralıyorum.
SORU-Kitap yazarı olmasaydınız ne olmak isterdiniz?
ERKAN BİRLİK- İnanın, benim çok değişken meslek tercihlerim oldu. İlkinde şu meslek dersem diğerinde başka bir meslek söylerdim. İlkokul yıllarında bana sorulduğunda pilot olmak istediğimi söylemiştim. Uçakları havada görünce heyecanlanıyordum. Ama gördüğüm kötü bir rüya pilot olma isteğimi tamamen bitirmişti. Ardından polis ve subaylık arasında gidip gelmeye başladım. Polislik sınavlarını çok küçük puanlarla kaybedince içimde bir ukte olarak kaldı. Polis - asker üniformaları hoşuma gitmekle kalmıyor, ayrıca heybetleri beni büyülüyordu. Yazarlık öncesi bunlar aklımdan geçerken hangi mesleği seçeceğim konusunda fikir ayrılıklarına düşüyordum. Ama üniversite puanları seçeceğim meslekte bana yardım edecekti ve sınav sonrası maliye bölümünü seçtim. Maliye okurken de kitap yazarı oldum. Kitap yazarı olmasaydım eğer, oyunculuk ve şarkıcılık konusunda bazı adımlar atabilirdim, attım da...
SORU-Oyunculuk ve şarkıcılık konusunu biraz açar mısınız?
ERKAN BİRLİK-Yazarlık benim için çok güzel bir duygu. Ama ben çok yönlü biriyim. Bugün biri bana gelip "al senaryoyu, oku, sete gel, film çekeceğiz" dese koşa koşa giderim. Oyunculuk konusunda eğitim almamış olmam kamera karşısında rol yapamayacağım anlamına gelmiyor. Her konuda, her dalda kendime güvenim var. Zamanında oyunculuk ve mankenlik için ajansa kayıt olmuşluğum bile var. Aklıma gelmişken şunu da söyleyeyim. Ben ünlülerin taklitini yapmayı severim. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’dan Hıncal Uluç’a, Rafet El Roman’dan Gökhan Özen’e kadar çoğu ünlünün taklidini yapıyorum. Hatta lise mezuniyetinde bile taklitleri yapıp yüzlerce kişinin alkışını toplamıştım. O an müthişti. Şarkıcılık konusuna gelirsek etrafım hep müzikle uğraşan arkadaşlarım ile doluydu. Ben de zaten şarkı söylemeyi çok seviyordum. Cep telefonum anlık ürettiğim bestelerle doludur. Yani biraz eğitimle iyi bir parça çıkarabilirim.
SORU-Gerçekten mükemmel. Peki kitap konusuna dönecek olursak her yazar, kitabında mesaj verir mi?
ERKAN BİRLİK- Vermesi gerektiğini düşünüyorum. Mesaj vermeyen bir kitap olamaz. İllaki bir yerlere o mesaj saklanmıştır. Sizin onu bulmanızı bekliyordur.
SORU-Okuyor musunuz?
ERKAN BİRLİK- Açıkçası önceleri çok kitap okuyan birisi değildim. Kötü örnek olmasın ama durum bundan ibaretti. "Hayal gücüm ile kitap yazabilirim" diye düşünüyordum. Ama hiçte öyle olmadı. Eksiklerimin farkına varınca kitaplarla daha da arkadaş oldum.
SORU-Hangi kaynaklardan besleniyorsunuz yazarken?
ERKAN BİRLİK- Yazacağım kitabın türünde ve ya ona yakın filmler izler, kitaplar okurum. Karanlık bir odada, sessiz bir ortamda gözümde olan biteni canlandırır ve yazarım.
SORU- Bu alanda nereye kadar gelmek istersiniz?
ERKAN BİRLİK- Biz yazarlar hayal gücü ustaları olarak bir sınır belirlemeyiz. Şuraya kadar çıkayıp orada bırakayım demeyiz. Ama bana şahsi fikrimi sorarsanız; dünyada Türkiye’yi , hedeflerim doğrultusunda temsil edebileceğim ve dünyaca konuşulacak bir yazar olana kadar yolumda durmadan devam edeceğim
SORU-Yazmak ve iyi yazar olmak isteyenlere ne tavsiye edersiniz?
ERKAN BİRLİK- Her ne engelle karşılaşırsanız karşılaşın yolunuzdan dönmeyin. Her karanlık yolun sonu aydınlıktır. Sürekli yazın, fikirlerinizi saklamaktansa paylaşın ve daima kitap okuyun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.