- 709 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İslam ve Tereyağı..!
.
Bir yakınımın taziyesinde, güzel bir insandan güzel bir cümle duymuştum...
- ’’ Kardeşlerim, İnsana faydalı olan iki şeyin reklamı dünyada yoktur, yapılmaz’’
Neydi insanlığa faydalı olan bu iki şey?
1- İslam
2- Tereyağı
Sadece cümle bu kadar, ’’ İnsanlığa faydası olan iki şey vardır biri İslam, diğeri ise tereyağıdır, bunlarında reklamı dünyada yoktur ve yapılmaz.’’ Ayrıntısı, tefsiri beyinlerin algısına göredir, kimisi saçma zanneder, algısı sığdır ona göre anlamaya çalışır, kimisi de yerinde isabetli bir sözdür, der ve tahayyülünü genişleterek olaya yaklaşımda bulunur..
Bence doğru bir cümledir, başka söze gerek var buluyorum ve üzerine birkaç kelam etmek istiyorum..
1- İslam ; İslam’ın faydasını tartışmaya gerek yok, Yeryüzünde hiç kimse islam’a kötü diyemez, emirlerini, kurallarını, yaşam stilini İslamla özdeştiremese de İslam’ın kötü bir din olduğunu başka din mensupları dahi ortaya koyamaz..Dolayısıyla faydasından çok İslam’ın neden reklamı yapılmadığını anlamak gerek,
İslam’ın reklamı yapılmıyor, çünkü islam bütün kötülüklere, haksızlıklara, teröre, incitmelere, zalimliklere, faize, tecavüze, fuhşa, öldürmeye, yalana, dolana .... her tür zararlı argümanları kesinlikle reddediyor..
Dünyada bunların tam tersiyle dönüyor, Dünyanın içinde yaşayan insanlarının kahir çoğunluğu da haksızlıkla, terörle, incitmeyle, zalimlikle, faizle, tecavüzle, fuhuşla, öldürmeyle, yalanla, dolanla çıkarlarını sağlamaya, amaçlarına ulaşmaya çalışınca, kim ister ki, İslam gündemde kalsın, zirveye çıksın, yeryüzüne hakim olsun.
Elbette kötülüklere kapalı, iyiliklere açık olan bir İslam dini anlatılmamalı, anlaşılmamalı, taraftar bulmamalı, iktidar olmamalı, albenisi çıkmamalı ve dolayısıyla ya yok edilmeli, ya tahrif edilmeli, ya aslından uzaklaştırılmalı yada kamufle edilmeli..
İnsanlığa faydalı olan birinci derecedeki İslamın reklamı yoktur, yapılmaz, söylemine bunları söylemek geldi içimden..
2- Tereyağı ; İnsanlığın faydasına olan tereyağınında reklamı yoktur, yapılmaz. söylemi daha açık ve net bir şekilde karşımızda duran doğru bir gerçek..
Öyle ya, İnsanlığın güçlü, sağlıklı yaşamasındaki güçlü besin kaynağı tereyağının neden reklamı yok, neden insanlığa tavsiye edilirlik sıralamasında birinci sırada değil?..
İnsanlığın faydasına olan birtek tereyağı mı insanlıktan kaçırılıyor? tabiki hayır, tereyağının yanında, mesela giyim kuşamımızda çok faydalı ve önemli olan yün ürünleri de bizden uzakta, ulaşamıyoruz, ayrıca sağlığımız için bir diğer üründe deri, deri mamüllerine de ulaşamıyoruz...
Şimdi diyeceksiniz ki, tereyağı, yün, deri mamülleri ve ürünleri raflarda mevcut isteyen istediğini alır...
Öyle değil !
Bakın insanlığa faydalı olanların ya fiyatı çok aşırı pahalı olduğundan ulaşamıyorsunuz, yada üretim için geliştirme, büyüme safhası yetersiz kalıyor..Yani dünyada yapılan sinsi bir tuzağa insanlığı mahküm etmişler..
Televizyonların hiçbir reklam kuşağında tereyağı reklamı yoktur, yapılmaz.. çünkü insanlığa faydalıdır, bunun yerine gerçek ayçiçek oranı azcık dencek kadar olan düzmece ayçiçek yağının reklamı milyonlarcadır.. hatta mısırdan yağ çıkmaz çıksa çıksa sadece un çıkar, insanlığın faydasına olan tereyağından kurtulmak için daha zarif, daha bir seçenek olarak mısır özü yağı denilen ne idiğü belirsiz bir ürünün reklamı var ama tereyağı insanlığa faydalı diye reklamı yok..Zeytin yağı insanlığa faydalı onunda reklamı yok, üretimi gelişmez, fiyatı tonlarca lira..
Tereyağı insanlığa faydalı, ulaşılması güç ve pahalı, yerine ayçiçek yağı, mısırözü yağı, bitkisel yağ daha ucuz daha ideal zararda..
Yün insanlığa faydalı, ulaşılması güç ve pahalı, yerine elyaf, pilastik ve polyester ürünler daha ucuz ve daha ideal zararda...
Deri insanlığa faydalı, ulaşılması güç ve pahalı, yerine suni deriler, suni köseleler, plastik, polyester, naylon, orlon ürünler daha ucuz ve daha ideal zararda..
Sistem bunlarla da kalmıyor, ceviz, fındık, fıstık, ahşap, pamuk, et, balık, naturel tavuk, gibi gibi birçok faydalı ürünlerin yerini daha ucuz, daha çok üretilen, daha kolay ulaşılabilir ama insanlığa zararlı ne varsa insana kolay, acil ve ucuz ulaştırılan ürünlerle entegre edilir durumdayız...
Bu durum sadece ülkemizde değil, dünyanın her yerinde böyle...
Ağababalar tereyağı yer başkasına kolestrol yaptığını der..
Doktorlar tereyağı, zeytin yağı yer hastasına yeme tansiyon, damar tıkanıklılığı yapar der..
der ha der... İnsanlık insafsızların elinde oyuncak..
dua ile..