- 628 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADIN HAKLARI
Batı ağzı ile konuşmaya bayılıyoruz. Batının değerlerini savunurken aslında Müslüman mahallesinde salyangoz sattığımızın da farkına varmıyoruz.
Türkiye’de bir kadın hakları sorunu var mıdır? Yok, demeyi isterdim, ama ne yazık ki vardır. Hem de, birçok boyutu ile vardır. Özellikle kırsal kesimde yaşayan kadınlarımızın en başta gelen sorunu cahilliktir. Bu sorun da diğer sorunların mayasıdır sanki. Uzun uzadıya bilinen bu sorunlardan bahsetmek istemiyorum. Benim asıl derdim sırça köşklerde oturup da kadınlar için ağıt yakan enteller.
Bu ülkenin tüm insanlarını sorunları var. At gözlüğü ile bakarsanız göremeyeceğiniz nice sorunlar… Kadınların problemlerini dile getirirken erkekleri bir eli yağda bir eli balda göstermek acımasız bir tutum olsa gerek. Ezilen kadını kırsal kesimden seçtikten sonra karşısına zengin, eğitimli, maddi geliri yerinde, yönetici sınıfı erkeği koyarsanız uçurum oluşur ve yanlış bir yol izlemiş olursunuz. Erkeği de aynı kesimden alın bakalım. Kadın ezilirken erkek ne yapıyor? Evinin geçimini sağlamak, çocuklarının geleceğini sağlamak için çırpınan babaları görün. Kimi zaman kocasına tam destek olan, yokluğunu paylaşan kadınların yanında, bir de sadece “Al, getir” demesini bilen kadınların kocalarını düşünün. Üç kuruş için nice eziyetleri katlanan, akşam evine dönerken çocuklarının istediklerini alamadığı için kahrolan babaları düşünün.
Kırsal kesim kadının çektiği her türlü sıkıntıyı elbette takdir ediyorum. Hatta şehir kadınının, çalışan kadının da sıkıntıları az değil, bunu da biliyorum. Benim anlatmak istediğim, bu iş tek taraflı değil. Kadının sıkıntı çektiği yerde erkek de çekiyor.
Biz, zamanında bir gün bile işçilik yapmadığı halde işçi hakkı savunanları gördüğümüzden, kadın haklarını savunmaya kalkan sırça köşk mensuplarına tahammülüz yok. Bir gün bile o hakkını savunduğu kadının yerinde olmamış, süslü püslü, makyajlı kadınların karşısına çıkıp şu hususlara dikkat çekmek istiyorum.
Kırsal kesim kadınının ezilmişliği biliniyor. Avrupai düzende yaşayan, tüm haklarına sahip kadınlar çok mu mutlu?
En önemlisi şu ki: siz gerçekten erkeklerin kadınları ezdiğine inanıyor musunuz? Olacak şey değil ama, bir gün mümkün olsa, cinsiyetinizi değiştirir miydiniz? Hemen evet demeyin. Çünkü şu saydığım avantajları kaybedeceksiniz, haberiniz olsun.
Mesela, bir otobüse bindiğinizde size yer göstermeyecekler,
Bayanlar önden sözü artık size hitap etmeyecek,
Bir yere gittiğinizde bayan olmanın verdiği hiçbir imtiyazı kullanamayacaksınız,
Yirmi yaşınıza geldiğinizde askere alınacak,
beş yıl daha çalışacaksınız, emekli olabilmek için,
istenen değil isteyen olacaksınız,
ailede geçim sizin sırtınıza binecek,
hiçbir görevden muaf olmayacaksınız,
işsiz olma lüksünüz olmayacak….
Daha neler neler. Şimdi var mısınız cinsiyet değiştirmeye? Erkek olmak o kadar da avantajlı değilmiş değil mi?
Gelin şu at gözlüklerini çıkartalım. Bir toplumda zulüm varsa erkeğe de var kadına da. Biz güzelliklerde bir olalım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.