- 501 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KOPYA ÇEKMENİN CAZİBESİ
Kopyanın cazibesi
Ne güzel günlerdir değil mi o okul günleri. Her birimizin hafızasında iyi ya da kötü birçok anılar vardır. Sonra hayata atılır, hayatla mücadeleye başlarız. Belki de bize hoş gelen o sorumsuz günlerdir.
Şimdi ise artık büyükler arasında yer alıyoruz. Bize yapma, dediklerinde canımızı sıkan öğütleri çocuklarımıza veriyoruz. Oğlum şöyle yapma, kızım böyle giyinme gibi.
Evet, kopyadan bahsedeceğim size. Hepimizin karşıymış gibi göründüğü, ama yaptığı şeyden bahsedeceğim. Belki dıştan, yüzeysel bakılınca masum bile görülen bu illettin aslında ne demek olduğunu anlatmaya çalışacağım.
Her şeyden önce kopya, bir hırsızlıktır. Çeken insanı rahatsız etmemesinin nedeni aldığınız yerden bir şey eksilmemesi her halde. Görülmeyen ise asıl çalınanın bilgi olmasıyla birlikte gerçekte haksız nota neden olması. Yani bir başka deyişle öğretmenini kandırıyor, çocuk. Şimdi yine önemsemeyeceksiniz belki bu boyutunu. Ne var canım birkaç puan fazla veriversen diyorsunuz. Öyleyse dinleyin. Burada bir haksızlık söz konusu değil mi? Çeken öğrenciyle çekmeyen, dürüstlüğünden taviz vermeyen arasında oluşacak haksızlığa ne dersiniz? O zaman da, çekmeyene enayi mi diyeceksiniz?
Gelin isterseniz işin diğer boyutlarına da bakalım.
Okul çağında çaldığı bilgiden rahatsız olmayan, hatta bunu övünme konusu yapan bir insanın sonraki hayatında daha neleri çalmayı mubah göreceğini tahmin edebilir misiniz? Başımıza bela nice yöneticinin hortumlama işine okuldaki sırasında bir sınavda çektiği kopya ile başladığını söylesem, abartıyor mu, dersiniz. Ya da okul hayatı boyunca hiç kopya çekmemiş bir insanın sonraki yaşamında hırsızlığı mubah görebileceğine inanır mısınız? Burada yanlış anlaşılmaktan korkarım. Benim iddiam okul hayatında kopya çekenlerin sonraki hayatında hırsız oldukları değil. Sadece bir ihtimalden bahsediyorum.
Ben hiç kopya çekmedim, desem biliyorum ki inanmayacaksınız. Ama en azından şu söylediklerimize inanırsınız. Evet, benim öğrencilik hayatında da kopya çekiliyordu. Ancak biz bunu yapanları kanardık, fırsatı buldukça çeksek de. Şimdilerde kopya çekmemesi için uyardığınız bir öğrenci en tabii hakkını elinden alıyormuşsunuz gibi ters ter bakıyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.