- 1116 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ANADOLU’DAKİ DOKUZ BİN YILLIK TÜRK VARLIĞI - ÇATALHÖYÜK
“Bu topraklar sizin. Siz Malazgirt Savaşı’ndan bu yana değil, tam 10 bin yıldır bu topraklardasınız. Unutmayın ki bu, Çatalhöyük’teki kazılarda elde edilen bulgularla kanıtlandı.”
Bu sözü kim söylüyor?..
Avusturyalı ünlü araştırmacı yazar ve belgesel film yapımcısı Prof. Erich Feigl...
Feigl’in bahsettiği Çatalhöyük, Konya yakınlarında 9 bin yıl önce (M.Ö. 7 bin) 2 bin ile 8 bin kişinin yaşadığı tahmin edilen, odalı konutlardan müteşekkil Anadolu’nun en eski yerleşim yeri... Bilinen ilk kenti.
Buluntulara göre halk buğday, arpa ve bezelye gibi bitkilerin tarımını yapmaya başlamış, yoğun biçimde avcılığa devam ederken sığırı evcilleştirmişler. Tuz üretmişler, üretim fazlasını civar yerleşimlere satmışlar.
Öte yandan ele geçen kumaş parçaları dokumacılığın en eski örnekleri. Çanak çömlekçilik, ahşap işçiliği, sepetçilik, kemik alet üretimi gibi zanaatlar da gelişmiş durumda.
Anadolu, Kafkasya ve Orta Asya’da bulunan Ön Türklere ait şematik çizimler gibi buradaki konut duvarlarında da tasvirler av ve dans sahneleri, insan ve akbaba, pars, çeşitli kuşlar, geyik ve aslan gibi hayvan resimleri yer almaktadır.
Ayrıca günümüz Anadolu kilim motifleriyle ilişkilendirilen 8800 yıl öncesine ait, kilim motifleri denilebilecek desenler de görülmektedir.
Çatalhöyük kent planı olduğu anlaşılan bir harita da ortaya çıkarılmıştır. Günümüzden yaklaşık olarak 8200 yıl öncesine tarihlenen (radyo-karbon tarihleme yöntemi ile saptanan yaşı MÖ 6200 ) bu çizim, dünyanın bilinen ilk haritasıdır. Yaklaşık olarak 3 metre uzunluğa ve 90 cm. yüksekliğe sahiptir. Halen Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nde sergilenmektedir.
Ölüleri kurgana gömme geleneği 12 bin yıllık Türk kültürüne aittir. Kurgan kelimesi Türkçedir ve başka bir yabancı dilde karşılığı yoktur. Çatalhöyük’te de bu tarz mezarlar bulunmaktadır. Bu da yerleşimin Türk kültürüne ait olduğunun bir başka delilidir.
“Türk’ün Genetik Tarihi” adlı araştırma kitabının yazarı Yrd. Doç. Dr. Osman Çataloluk’a göre: Çatalhöyük’ten alınan 800 adet insan kemiklerinin Y-DNA (erkek tarafı) analizleri yapılmış sonuçlar Amerika’nın Stanford Üniversitesi’nde genetik bilimci Profesör Luigi Luca Cavalli-Sforza tarafından 1994 yılında ilmi bir makaleyle yayınlanmış. Bu sonuçlar üzerinden yapılan genetik tiplemelerde baskın ırkın Türkler olduğu ortaya çıkmış.
Bu ve benzer nice çalışmalar Anadolu’nun gerçek sahibinin en az on bin yıl öncesinden Türkler olduğunu ortaya koymaktadır…
YUSUF BİLGE
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.