- 522 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNSAFSIZ ANNE BABALAR
Yine bir sonbahardayız.Çatı katın tek odasında dışarıyı seyrederken yağmur başladı.Cama vuran yağmur damlaları ve esen rüzgar bazı anılarımı hatırlattı.
Yaklaşık sekiz on sene önce sabah okula geldim.Baktım öğretmen arkadaşların yüzünde üzüntü var.Kimsenin ağzını bıçak açmıyor.Hayırdır ne oldu diye sordum.Öğretmen arkadaş ,bir öğrencinin vefat ettiğini söyledi.İlk okul birinci sınıfta bir kız öğrencimizdi.Nasıl olmuş diye sordum,soba zehirlenmesi dediler.
Okuldan idareci ve birkaç öğretmen arkadaşla cenazeye gittik.Cenaze evinde birkaç yakın akraba dışında kimse yoktu.Hava yağışlı idi.Öğrencimizle birlikte annesi de vefat etmişti.
Cenaze işlemlerinden sonra mezarlığa gittik.Şehrin kenarında yüksek bir yerde olan mezarlıktan şehir görünüyordu.
Hayatımda çok cenazeye katıldım ama böyle bir durumla hiç karşılaşmadım.Cenazeleri defnedeceğiz ama yağmur kabirlerin yarısını doldurmuş.Kovalarla kabirleri boşalttık.Yağmur bardaktan boşanırcasına hala yağmaya devam ediyor.Yüksekte olduğumuz için rüzgarda kuvvetli esiyor.Islanmadık yerimiz kalmadı.Cenazeleri defnettik.Cenaze başında Kuran okunurken ölen annenin babası yani ölen öğrencimizin dedesi hemen karşımda yere çökmüş Kuran dinlerken ağlıyordu.Yağmur la karışık gözyaşları bütün yüzünü kaplamıştı.Kolay kolay ağlayamayan ben de ağlıyorum ama yağmurdan belki de hiç bu kadar gözyaşı dökmemiştim.
Hani derler ya yerler ağladı gökler ağladı ben ağladım.Bu sözler sadece söylenmedi o gün yaşandı.
Sonradan öğrendim ki baba ailesini terk etmiş.Anne ve kızı küçük bir gece kondu da hayata tutunmaya çalışmışlar.Maalesef hayata tutunamadan bu dünyadan göçtüler.Allah rahmet eylesin.
Aileyi terk eden her zaman erkekler olmuyor.Bir engelli öğrencimin annesi çocuk engelli diyerek evi terk etti.Maalesef buna da şahit oldum.
Bu yazıyı yazmaktan amacım anne babaları ve anne baba adaylarını uyarmak.Lütfen dikkat buyurun!
Okullarda en büyük problemler arasında parçalanmış aile çocukları var.Çocuklara yazık,hiçbir suçu günahı yok masumların.Suçlu anne baba ya da her ikisi.Lütfen evlenmeden önce çok iyi düşünün.Ya da çocuk sahibi olmadan önce çok çok iyi düşünün.Çocuklarıma karşı sorumluluklarımı yerine getirebilecek miyim?Eğer çocuğumuz varsa evliliklerde oluşan sorunlara çocukların hatırına katlanmaya çalışın.Ben seni çekemem,öbürkü diyor ben seni hiç çekemem haydi boşanalım.Ya çocuklar!Çocuklar ne olacak.Genelde anneler sahipleniyor.Bu durumlarda kadınlara hep hak veriyorum.Erkekleri vefasızlıkla suçlamalarından.Tabi genelleme yapmak yanlış olur ama görebildiğim kadarıyla böyle.
Biz öğretmenler böyle öğrencilere her yönden destek vermeye çalışıyoruz ancak iyi bir ailenin yerini tutmamız mümkün değil.
Son zamanlarda aile parçalanmalarında artış görüyorum.Bunların çok değişik sebepleri mutlaka var.Ama hiçbir şey çocuklarımızdan daha değerli olmamalı diyorum.
Çocuklarına karşı çok vefalı,tabiri yerinde ise saçını süpürge eden anneleri,evine bakmak için gece gündüz çalışan babaları alınlarından öpüyorum.Başka bir yazımda da çocukları için olağanüstü fedakarlık yapan anne babalardan,yaşadıklarımdan gördüklerimden söz etmeye çalışacağım.
Bütün vefalı eli öpülesi anne babalara selamlar,saygılar.Vefasızlara ise hayat mutlaka hesap sorar.Mutlu sıcacık bir ailede yaşamak dileğiyle saygılar selamlar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.