- 665 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AMWAY ANILARIM
AMWAY ANILARIM
BİRAZ ÜRÜN ALACAKMIŞ!
Küçükköy’de oturan Seniha yengeme ve oğlu Özcan’a 1996 yılında Amway iş planını gösterdim. İşimize katılmadılar. Ürün de almadılar. Epey zaman sonra yengem bana, biraz para biriktireyim, sana faydam olsun diye senden birkaç ürün alacağım, dedi.
Aradan çook uzun zaman geçti. Yengemin komşuları da Amway’e katıldı. Ürün çeşidi 1000 i aştı. Amway 14. yaşına girdi. Yengem hala biraz para biriktirip benden biraz ürün satın alacak... mış miş.
KÜÇÜK AMWAY’Cİ
Kızım İlkokul 5 e giderken, Amway’de ürün çeşitleri 80 e ulaşmıştı. Amway iş planını göstermek için 50 X 70 cm boyutlu bir beyaz tahtam vardı. Plan göstermediğimiz zamanlarda kızım bu tahtayı kendisi için kullanıyor, bazı ayetleri, şiirleri, İngilizce sözcükleri yazıp gelip geçerken okuyup okuyup ezberliyordu. Bazen üzerine resimler çiziyor, bazen de problemler çözüyordu.
Bu sefer değişik bir şey yapmıştı: Amway ürünlerinin isimlerini ezbere tahtaya yazmıştı.80 Üründen 79 unu ezbere bilebilmiş ve tahtaya yazmıştı. Bu büyük bir Amway’ci için bile büyük bir başarıydı, küçük bir kız içinse daha büyük bir başarıydı.
BEN BU İŞİN İÇİNDEYİM
Uzunca bir zaman bizim hanım Amway işine alışamadı. Belki olur olmaz, tanıdıklarımıza zarar vermeyelim diye bana; "Benim tanıdık ve akrabalarımdan uzak dur, onlara bu işten bahsetme de kiminle yaparsan yap" dedi.
İki yıl kadar sonra bir gün hanıma hiç bahsetmeden İzmir’deki yeğeni Müşerref Oruç Hanıma işten bahsettim. Bazı araç gereç ve broşürler de gönderdim. Aldığım cevap mektubunda aynen:
"Merhaba Sevgili Enişteciğim, göndermiş olduğun zarfı aldım. Yalnız biraz geç kalmışsınız. Çünkü yaklaşık üç aydır BEN BU İŞİN İÇİNDEYİM. Gene de çok teşekkür ederim. Tüm aileye selam ve saygılarımı iletirim. Müşerref ve imza.
Amway ailemize katılacak olanlara şöyle bir notum var: Zamanında ve herkese bahsedilmeli. Eğer biz zaman geçmeden Müşerref Hanıma bahsetmiş olsaydık onun vasıtasıyla şimdi her ay her ay primler kazanıyor olacaktık. Müşerref bizim yeğenimiz, fakat primler kime gidiyor? Biz zamanında bahsetmediğimiz ve ağırdan aldığımız için başkasına gidiyor.
AMWAY BİZİM EVDE!
2000 Li yılların başlarında, bahar ayının güzel bir pazar günü eşim ve çocukları arabaya attım. Çamlıca’ya pikniğe götürüyorum. Ancak, yolumuzun üzerinde Göztepe’de bir müşterimiz Serpil Gülhan’a 2 ürün teslimatı yapacağız. Göztepe’ye gelince arabayı durdurduk ve ben birkaç dakika içinde ürünleri teslim edip geldim.
Amway Tanıtım Merkezi arabayı parkettiğimiz yerin tam karşısındaydı. Çocuklara; gelin sizi bizim AMWAY TANITIM MERKEZİmizi gezdireyim, dedim. Hakan’ın cevabı çok ilginçti: Baba Amway bizim evde! Çünkü Amway’le yatıp, Amway’le kalkıyorduk. Evimizde bütün Amway ürünleri mevcuttu. Ve Amway hakkında her şeyi biliyorduk.
SEN TAM AMWAY’Cİ OLMUŞSUN
Kendisi de bir Amway’ci olan Kaya bey bir gün beni ziyarete geldi. Kapıdan içeriye girer girmez dolabın üzerinde duran Glister Diş Macunu kutusuna saldırdı. Bir atmaca gibi kaptı. Sonra da içinin boş olduğunu gördü, bende de hiç şans mı var yahu diye üzüldü.
Ben üzülmemesini söyledim. Masanın altından bir kutu çektim. Kutunun içinden bir Glister Diş Macunu bulup masanın üstüne koydum. Başka istiyor musun? İşte sana bir tane daha , iki tane daha, kaç tane istiyorsun? 10 taneye ne dersin? İşte sana seyahat tipi küçük diş macunları... Bir tane diş macunu satın aldı ve ardından da; sen tam bir Amwayci olmuşsun, dedi.
ESKİ KÖYE YENİ ADET
2007 Mayısındaydık. Eşim bir gün ofise telefon etti:
- Bulaşık Deterjanı var mı?
- Var.
- LOC var mı?
- Var.
- Çamaşır beyazlatıcı var mı?
- Var.
- Akşam eve gelirken bunların her birinden birer kilo getir. Okey, diyor ve akşam eve giderken götürüp eşime teslim ediyorum.
- Bunlardan birer kilo daha hazırla.
- Onları ne yapacaksın?
- Kızın çeyizine koyacağım.
- Bunu diğer kız annelerine söyleme, eski köye yeni adet mi çıkartacaksın? diyorum ama birer kutru daha getirip kızın çeyizine koymaktan kurtulamıyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.