Bağımsızlığımızın Sembolü…
Bayrak bir ülkenin bağımsızlık sembolüdür.Al renkli bayrağımız göklerde gururla dalgalanır; kendini selamlamadan uçan kuşa darılır,hüzünlenir.Üzerindeki hilal bu ülke bağımsız olduğu sürece kaşını çatmaz hüzünlenmeden dalgalanır.Gece olduğunda göklere bakar gökteki ay ve yıldızla konuşur.Bağımsızlık sembolünü nasıl aldığını kendisinin nasıl doğduğunu onlara da anlatır…Gökteki ay ve yıldız bayrağın üzerinde olmaktan dolayı büyük gurur duyar.
…
Her yıl 29 Ekim geldiğinde dersine girdiğim sınıflara bağımsızlık sembolümüzün çizimini yaparız.5.sınıflarda dalgalı bayrak 6. 7. ve 8.sınıflarda al bayraklarla süslenmiş sokaklar...Öğrencilere bayrağın doğuş hikayesini anlatır bu bağımsızlık sembolüne sonsuza kadar sahip çıkmaları gerektiğini bir kez daha vurgular bağımsız ülkelerin en önemli sembolünün bayrak olduğunu söylerim.
…
5.sınıfların birinde 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı haftasında bağımsızlık sembolümüz olan bayrağın resmini tahtaya çizmeye başlamış bir yandan da öğrencilere sorular soruyordum…
Bayrağımızın rengi nasıldır?
Bayrağımız neyin sembolüdür?
Bayrağımız bu rengini nereden almıştır?
Bayrağımızın ortasında ne vardır?
Bu ay ve yıldızı nereden ve nasıl almıştır?
Bayrağımıza hangi halde durmak daha çok yakışır?
…
Bağımsızlığımızın sembolü rengini şehitlerimizin kanından alan al bayrağımız çizdikçe ortaya çıkmış gururlu bir şekilde dalgalanıyordu. Bayrağımıza da en çok dalgalanmak yakışıyordu. Öğrencilere de dalgalı çizmeleri gerektiğini belirtip tahtaya da öyle çizdim. Kağıda çizdiğim ve sayfayı tam kaplayan al renkli bayrağımızı tahtaya astım.
Haydi sizler de bayrağımızı en güzel şekilde bayrağımıza yakışan bir şekilde çizin dedim.Sınıfta dolaşıyor yanlış çizenlere şöyle şöyle çiz bak şu şekilde çizersen daha iyi olur bayrağımıza yakışır böylece bayrağımız hüzünlenmez, diyordum.
…
Boyamaya geçen öğrenciler dalgalı Türk bayrağını gördükçe daha çok heyecanlanıyor bazıları da hocam yan tarafa bir kıta şiir yazalım mı diyorlardı.
-Evet,istiklal marşı şiirinden ya da bildiğiniz bayrak şiirinden bir dörtlük yazabilirsiniz, dedim. Yazan öğrenciler parmak kaldırıp gür sesle yazdığı dörtlüğü okuyordu.
Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü,
Kız kardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü,
Işık ışık, dalga dalga bayrağım!
Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.
…
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.
…
Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül... Ne bu şiddet, bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl;
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl.
….
Tarihim, şerefim, şiirim, her şeyim:
Yer yüzünde yer beğen!
Nereye dikilmek istersen,
Söyle, seni oraya dikeyim!
…
Dalgalan sen de şafaklar gibi ey şanlı hilâl!
Olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helâl.
Ebediyyen sana yok, ırkıma yok izmihlâl:
Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyyet;
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl.
...
Bu arada sessiz ve hüzünlü bir şekilde arka sıralarda oturan Fatma adındaki kız öğrenci dikkatimi çekti.Yanına gittiğimde çizdiğimiz bayrağı çizmemiş başka bir bayrak çizmiş bayrağı ortadan üç eşit renge kırmızı,beyaz ve siyaha boyamış ortasına da yeşil renkli iki yıldız çizmişti.
Fatma:
- Bu ne diye,sordum.
-Hocam Suriye bayrak, dedi.
-Türkiye bayrağını niçin çizmedin?
-Suriye,bayrak,özledim…dedi.
Bu arada ışıl ışıl parlayan gözleri bir anda soldu.Ben de ağlayacağını hissettiğim için:
- Tamam tamam… Çok güzel olmuş Suriye bayrak, dedim.
-Hocam bağımsızlık sembolümüz ama bağımsız değiliz her yer işgal,düşman..Suriye savaş… dediğinde gözünden yaş damlamaya başladı.Benim de gözümden yaş damladı, bir öğrenci;
-Ne oldu hocam diye sorduğunda bir şey yok biraz rahatsızım soğuk algınlığım var ben geliyorum diyerek lavaboya gittim kendimi tutamadım öyle ağlıyordum ki gözüm, yüzüm kıpkırmızı olmuş yanaklarımdan aşağı inci tanesi gibi yaşlar dökülüyordu.Şimdi öğrencimiz olan Fatma’ya daha çok hak veriyordum.Vatan özlemini,vatan sevgisini,bağımsızlığı,bağımsızlık sembolünü... Daha iyi anlamış doya doya yaşamış içime çekmiştim.
...
Lavaboda elimi yüzümü yıkadıktan sonra hiç hissettirmeden dersim olan sınıfa girdim,arka sırada oturan Fatma’ya gülümseyerek baktım. Kendisi de çizdiği bayrağa bakıyor hafiften gülümsüyor ülkesini göremese de bağımsızlığın sembolü olan bayrağa bakarak belki de kendisini okuduğu sınıfında, yaşadığı köyünde,gezdiği şehrinde,güzel ülkesinde hissediyordu.Biz ne kadar da bu güzellikleri vermeye çalışıp bu yoklukları hissettirmemeye çalışsak ne kadar da misafir severliğimizi gösterip kollarımızı açsak da vatan gibisi,bağımsızlık gibisi,bayrak gibisi yok..
.
Rabbim hiç kimseyi vatansız, bayraksız bırakmasın.
22.11.2017
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar