- 973 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖĞRETMENLER YENİ NESİL SİZLERİN ESERİ OLACAKTIR!
24 Kasım denince gün ya da hafta olarak artık öğretmenler gününü hatırlıyoruz. İnsanlık tarihinin en önemli mesleklerinden biridir öğretmenlik. Öğretmenlerimizi toplumun ışığı ve mimarları olarak sadece bir güne sığdırmak ve anmak yanlış olur. Onlar her an hatırlanmalı ve önemsenmelidir. Çocuklarımıza öğretmenlik mesleğinin önemini kavratmak, öğretmenlerimize; devletin, toplumun, öğrencilerin ve insanımızın verdiği değeri belirtmek, onları gerçek manada onurlandıracaktır.
İnsanın iyi bir eğitime ihtiyacı vardır. Bu eğitim aşamalarından birinde etkin olan öğretmendir. İnsanların hayatı, kendini, ailesini, milletini, devletini tanıma ve sevmede öğretmenlere büyük görevler düşüyor. İnsanoğlunun dünyaya mutlaka bir geliş nedeni bilmesi gerekir. Yaratılmış olarak toplumun milletin bir bireyi olarak sorumlu bir varlık olduğunu bilmesi gerekir. Bu sorumluluğu bilmeyen ve taşıyamayanlar sorunlu varlık olurlar. Böyle olunca da yaşam son derece sıkıcı ve çekilmez olur. Dünyadaki bütün canlıların bir var oluş nedeni ve görevinin var olduğunu anlayarak görevlerimizi yerine getirmeliyiz.
Bir milletin devamı ve bekası iyi yetişen nesillerle kaimdir. (Atatürk) “Planınız bir yıllık ise pirinç ekiniz, on yıllık ise orman, yüzyıllık ise insan yetiştiriniz.”
Sağlam nesiller yetiştirmek, geleceğe umutla bakmak istiyorsak yıllarımızı heba etmeden doğru teşhisle, plan program yaparak işe başlamalıyız. Eğitimi yerli ve milli hedefler istikametinde programlayarak ehliyet ve liyakatle yetişmiş öğretmenlerimize teslim etmeliyiz.
Atatürk’ün öğretmenler hakkında söyledikleri bugün daha iyi anlaşılmaktadır. “Büyük hedefimiz, milletimizi en yüksek medeniyet seviyesine ve refaha ulaştırmaktır.” “Bir millet irfan ordusuna malik olmadıkça, savaş meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin yaşayacak neticeler vermesi ancak irfan ordusuyla kabildir.”
“Gençliği yetiştiriniz. Onlara ilim ve irfanın müspet fikirlerini veriniz. Geleceğin aydınlığına onlarla kavuşacaksınız. Hür fikirler tatbik mevkiine konduğu vakit Türk milleti yükselecektir.” Hiçbir zaman unutmayın ki, Cumhuriyet sizden “fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür” nesiller ister.” Böylesine mühim bir görevi olan öğretmenlere toplumsal açıdan çok önemli görevler düşmektedir.
İnsanlık tarihinin en anlamlı ve ölümsüz mesleğidir öğretmenlik. Ürünü insan olan ve hedefi çağlara taşınan bir amaç olmaktan öte, bizleri yüce gayemize ulaştıran bir vasıtadır. Ekilen tohumlara, tezgâhta dokunan kilimlere, gergefte işlenen nakışlara alın teri karışır, renkleri ayrı bir sevda anımsatır benliklere. Sözler, bilgiler öğretmenle rüzgâr gibi taşınır tohumlara, çiçeklere, çağlara... Bilgiler, idealler umut olur, sevda taşır kuşaktan kuşağa. O bilgiler hayat yolunda bir rehber bir pusula olur toplumun katmanlarına. Onlar ki, dünyadaki en şerefli, en kutsal mesleği yapmaktadırlar.
Fedakâr bir öğretmen; kutsal mesleğine, şu cennet vatana sevdalanarak, devletini, milletini severek çıkar yola. Dört mevsimden öte mevsimlere geçiş onunla yaşanır. Toprağa düşmüş yediveren tohumu gibi yetiştirdiği öğrencilerle açar ülkemin yarınlarında. Güne bakan çiçeklerin sürekli güneşe bakarak olgunlaşmaları gibi onunla günlere bakarız. Bizler de milli kültürümüzle ve öğretmenlerimizin ortaya koyduğu hedeflere bakarak geleceğe emin adımlarla yürüyeceğiz.
Çocuk sevgisi, insan sevgisi ve meslek aşkıyla dolu öğretmenlerimizin hayatı okul koridorlarında ve sınıflarda geçiyor. Bu fedakâr insanların yaptığı görev çok önemsenmeli, öğretmenlerin yaşam standartları onların muhtaç olmayacakları şekilde düzenlenmelidir.
Öğretmenler mutlaka milli değerlerle donatılarak, liyakat esasları çerçevesinde yetiştirilmelidir. Ülkede Öğretmenler mesleğinden başka hiçbir şeyle meşgul olmamaları, siyasallaşmadan toplumun, insanlığın saadeti için çalışan fertler olmalıdırlar.
Tarihi sorumluluğumuzla mücadele etmek, inanç ve kimliğimizle yaşamak çağlara müjde taşıyacaktır. Uyanışın ve yücelişin arifesinde olan bu aziz milletin önceliğinin milli bir eğitimle, Büyük Barış Medeniyetimizle insanlığın huzur bulacağına inanarak görevimizi yapmalıyız... Yeniden doğmaya, köhnemiş adamdan, yeniden dirilmeye, yepyeni insan olmaya, çağa yön vermeye, umutla geleceğe hazırlanmaya var olmalıyız.
Türk Milletinin geleceği ve istikbali, eğitim ve öğretimde göstereceği başarıya bağlıdır. Öğretmenlerimiz ideal yokluğuna düşmeden kendilerine, mesleğine öz güvenini kaybetmeden söylemi bırakıp, inançla, milli ruh ve heyecanla eyleme geçmeli çağlara yön verecek Fatihleri, Yavuzları, Kanunileri, Atatürkleri yetiştirmelidir. Bu anlayış ve inançla işe başlarsak, çok güzel sonuçlar alarak, ülkemizi, milletimizi yüceltiriz…
Bu anlamlı gün ve haftada tüm öğretmenlerimizin 24 Kasım öğretmenler gününü kutlarken, bu uğurda çaba gösteren tüm öğretmenlerimize sevgimiz ve umudumuzla aydınlık Türkiye’nin kuruluşunda başarılar diliyorum. Emeklilere esenlikler, bu dünyadan ebedi âleme göçen öğretmenlerimizi de rahmetle yâd ediyoruz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.