- 378 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNANÇSIZDAN DAHA İNANÇLI OLMALIYIZ
İslam’ın doğuşunda yeryüzüne hakim olan cahiliyye inançları çeşitli ilahlarla dolup taşmıştı. Günümüzde de farkında olmadan bu yanlışlığı ne yazık ki devam ettirenlerimiz var.
Ontolojik ve sosyolojik olarak yaratılış gereği inanmak zorundayız. Önce taşa, sonra dağa, sonra hayvana, daha sonra güneşe sonra da buluta tapan insanlar olmuş.
Bilgi birikimi artınca inandığı şeyleri değişmiş insanoğlunun. Fakat bu bilgi çağına rağmen ateistlere ve ateist olduğunu bilmeyecek kadar inanç yoksunu olan insanlara anlam veremiyorum.
Düşünsenize inanmamaya inanıyorlar. Bir ara bir yerde Ateist Düşünce Derneği başlığı gördüm. O fotoğrafın altına birisi çok anlamlı bir cümle yazmıştı: İnşallah bir gün inandık kapatıyoruz yazarsınız kapınıza diye. Fakat çağımızda inançsızların inancı, inançlıların inancından daha ağır basıyor farkında mısınız?
Dünyada mümin, kâfir ayrımı yapmadan nimet veren RAHMAN, ahirette müminle kâfir arasında ayırım yapan ise Allah’ın RAHİM ismidir.
Rahman olan Allah (celle celalühü) mümine iki göz verip de kâfire tek göz vermemiştir. Ama dünyadaki şu gerçeklik halen yeryüzünde tedavül ediyor : O da kâfirin Müslümanın inanması gerektiği gibi çalışması ; Müslümanın ise kafirin inandığı şekilde yaşaması mahrumiyetliğidir.
Ölüm hakikatinin her şeyi sıfırla çarptığı şu dünyada toprağın altında ne malınız, ne evladınız, ne makam ve unvanınız ne de ordunuz yanınızda olmayacaktır. Cennete gitme ümidi veya cehenneme gitme korkusu değil de yani Allah’tan korkmaktan ziyade Allah’a olan sevgiden ibadet etmek daha elzem ve erdemli bir davranış olabilir.
Kur’an-ı Kerim’de Rabbimiz haksız yere herhangi bir kişiyi öldürenin bütün insanları öldürmüş gibi olduğunu haber verirken öldürülenin mümin veya kâfir olmasını ayırt etmez. Fakat Medeni dediğimiz Avrupalının, Amerikalının gözünde bir varil petrol, Hıristiyan olmayan milyonlarca insanlardan daha değerlidir. Bunun örneğini Irak’ta gördük!
Arap Baharı yaşamak istemiyorsak inançsızlık sendromunu yok etmek için mücadele etmeliyiz. Saygılarımla.
Fırat SÖYLEMEZ 20.11.2017 (22:53)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.