- 610 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KOCA GÖBEK SORUN OLDU
KOCA GÖBEK SORUN OLDU
Barış Elçisi Şişko Dagi, Çarpıkbacaklılar Pizzacısından çıktı, cadde boyunca yürümeye başladı. Arkasından Kötü Niyetli Cadı’nın kendisini takip ettiğinden habersizdi. O ilerledi, cadı ilerledi. Karşıdan karşıya geçerken Kötü Niyetli Cadı’ya benzer birini gördü. “O olamaz herhalde.” dedi kendi kendine. Döndü dikkatli dikkatli bir kez daha baktı. Onun olduğundan emin oldu ve hemen ilk ağacın arkasına saklandı. Kötü Niyetli Cadı’nın kendisini fark etmeyeceğini ve devam edip gideceğinin düşündü. Bir aksilik vardı. Kendisi ağacın arkasına saklandı ama koca göbeğinin apaçık göründüğünün farkında bile değildi. Kötü Niyetli Cadı göbeği gayet iyi gördü ve ona doğru yaklaştı.
Göbeğin görünmez olması yalnızca senin elinde. Ne mi yapman lazım? Tabi ki aşağıdaki uyarıyı dikkatlice okuyup, soruları yanlışsız yapman gerekir.
Eşit paydalı kesirleri sıralarken paylarındaki doğal sayılara bak. Payı küçük olan sayı küçük, payı büyük olan sayı büyüktür. Paydası küçük olan kesir büyük, paydası büyük olan kesir küçüktür.
Bir çokluğun belirtilen bir basit kesir kadarını bulman gerekirse, çokluğu kesir paydasına böl, payı ile çarp. Belirtilen bir basit kesir kadarı verilen bir çokluğu bulmak için verilen sayıyı kesrin payına böl ve paydası ile çarp. Aynı çokluğu belirten kesirlere denk kesirler denir. Eşit paydalı kesirleri toplarken toplamın payını bul. Zaten payda aynen kalır. Unutma, iki basit kesrin toplamı bileşik kesir olabilir. Eşit paydalı kesirleri çıkarırken de payları çıkar, kalanın payını bul. Payda yine aynı kalır.
1. 7 ‘de 3’ ü 21 olan hamburgerlerin sayısı kaşarlı tostların sayısının yarısına eşittir. Kaç tane kaşarlı tost vardır?
2. 9’ da 6’ sı 36 TL olan paranın 2’ de 1’ i kaç TL’dir?
3. Aklımdan tuttuğum sayının 5’te 3’ü 24 olduğuna göre tamamının 4’te 1’i kaçtır?
4. 6 bölü 2, 6 bölü 8, 6 bölü 1, 6 bölü 3 kesirlerini büyükten küçüğe doğru sıralarsak 2. Sırada hangisi yer alır?
5. 75 metre dikenli telin önce 5’te 1’ini, sonra 5’te 2’sinisatan Nalbur Kocakafa’nın kaç metre dikenli teli kalmıştır?
Ne kadar iyisin. Sen olmasaydın, soruları dikkatli okuyup doğru olarak cevaplamasaydın Kötü Niyetli Cadı Şişko Dagi’nin işini bitirmişti. Koca göbeğinin yüzünden hayatı kayacaktı. Ona kötü bir büyü yapacaktı. Teşekkürler cesur çocuk. Haa! Yolun düşerse eğer, Pizzacı Çarpıkbacak’a uğramayı unutma.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Bilmeceler, bulmacalar , rakkam oyunları bir hikaye ile verilip hele hele sizinki gibi sorulduğunda çocuklar çok büyük bir keyifle yanıtlıyorlar. Türçe ye çevrilmiş yanlış hatırlamıyorsam Hazine avı ve adı Kraliçe/balıkla ilgili bir şey olan iki kitabı kızıma almıştım. En hızlı okuduğu ve çözümlemelerini yaptığı kitaplar olmuştur.
Ancak müsaadenizle,
Nacizane belirtmek isterim ki: yazdığınızı daha uzun, kopuk olmayan bir hikayenin içinde, okuyucusunun da kendini takip yapan - çözümcü bulacağı formatta dizayn ederseniz daha ilgi çekici olacaktır.
Yine de başarılı ve farklı buldum
Saygılarımla