- 494 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TEREYAĞLI NEFİS KONYA ETLİ EKMEĞİ
TEREYAĞLI NEFİS KONYA ETLİ EKMEĞİ
Barış Elçisi Şişko Dagi pizzaları afiyetle yedi. Ama o koca göbek kolay kolay doyar mı?
Tabi de doymaz. O da doymadı zaten.
Derhal garsonu çağırdı: “Garson bakar mısın?”
Pizzacı Bayan Çarpıkbacak: “Ben mi?”
Barış Elçisi Şişko Dagi: Evet sen.”
Pizzacı Bayan Çarpıkbacak: “Buyurun efendim.”
Barış Elçisi Şişko Dagi: “Pide var mı pide?
Pizzacı Bayan Çarpıkbacak: “Üzgünüm efendim.”
Barış Elçisi şişko Dagi: “Neden üzgünsün? Bir sıkıntın, derdin mi var?”
Pizzacı Bayan Çarpıkbacak: “Yo, onu da nereden çıkardınız?”
Barış elçisi Şişko Dagi: “Üzgün olduğunu söyleyen sen değil miydin.”
Pizzacı Bayan Çarpıkbacak: “Evet ama pide olmadığı için, sizin adınıza üzgünüm.”
Barış Elçisi Şişko Dagi: “Hım! Seni anılıyorum.”
Pizzacı Bayan Çarpıkbacak: “Ama bunu halledebiliriz. Yan komşumuz var. Konyalı Hacı Yahya. Çok güzel etli ekmek yapar. Konya’nın etli ekmeği çok meşhurdur. İsterseniz oradan söyleyebiliriz.”
Barış Elçisi Şişko Dagi: “Çok mutlu olurum. Konya’nın etli ekmeği meşhur, öyle mi? Gelince bakarım tadına. Söylediğin kadar nefis miymiş. Ancak tamamını yiyemem. Pide geldiğinde 9 eşit parçaya böl, 6 parçasını bana getir. Mümkün mü?”
Pizzacı Bayan Çarpıkbacak: “Mümükün, tabi ki mümkün ama, bölme işini tam olarak anlayamadım.”
Barış Elçisi şişko Dagi: “Bir kağıt, bir kalem getir ben sana sayı doğrusunda çizerek açıklayayım.”
Pizzacı Bayan Çarpıkbacak hemen gitti ve Barış Elçisi Şişko Dagi’nin istediği kağıdı, kalemi getirdi. Dagi bir doğru çizdi. Doğruyu eşit bir şekilde 9’a böldü. Altıncı parçanın olduğu yere işaret koydu. Böylece 6 bölü 9 ya da 9’da 6 kesrini sayı doğrusunda gösterdi. Garsona anlayıp anlamadığını sordu.
Garson çok iyi anladığını belirtti ve hemen gidip siparişi verdi. 10 dakika sürmeden nefis Konya etli ekemeği geldi. Tabi de 9’a bölünmüş ve 6 parçası getirilmişti. Afiyetle yedi Dagi. Teşekkür etti garsona. Konya etli ekmeğinin ne kadar nefis olduğunu onayladı. Kalan 3 parçasının da paket yapılmasını istedi. Hesabı ödedi, koca göbeğini ova ova pizzacıdan çıktı.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.