- 422 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SAFA TEPESİ
Allah’a ve Rasulü’ne ilk iman eden Hz. Hatice idi. Hz. Hatice her konuda onun yanında idi.
Rasulullah davet çalışmalarını gizli gizli yapıyordu. Ta ki bu minval üzere üç sene geçti ve Allahu Teala dinini açıklamasını emretti. Ayette şöyle buyurdu: “ Sana emredileni açıkça ortaya koy. Müşriklerden yüz çevir.” Ve ilk daveti Safa tepesinde yaptı. Orada karşısındaki kabilelere sordu size şu dağın eteğinde üzerinize baskın yapmak isteyen düşman süvarileri var desem bana inanır mısınız? Dedi. Araplar evet inanırız dediler. Bakınız cahiliye döneminde bile Hz.Peygamber’in inanılır ve güvenirliği ortada.
Resulullah sonra şöyle buyurdu: “Muhakkak ki, ben şiddetli bir azabın gelişinden önce sizi uyarıyorum.” dedi.
Araplar sustu işte orada ilk karşı gelen ise AMCASI Ebu Leheb oldu dedi ki “Helak olasıca bizi bunun için mi çağırdın?”
Bu açıklamalardan sonra Ebu Leheb ve taraf kabileler baskı yapmaya başladı. Fakat diğer bir AMCASI olan Ebu Talib onu koruması altına aldı. Derken baskılar art arda artmaya başlayınca Hz.Muhammed amcası Ebu Talib’in tedirginliğini fark edince “ Ey amca ! Allah’a and olsun ki, onlar bu işi bırakmam için SAĞ ELİME GÜNEŞİ SOL ELİME DE AYI KOYSALAR yine de bu işten vazgeçmem. Allah ya bu dini hakim kılar ya da ben bu uğurda ölürüm.” dedi. Derken gözlerinden yaşlar süzülüyordu bunun üzerine Ebu Talib onu çağırdı ve dedi ki: “ Dilediğini söyle , Allah’a yemin olsun ki, hiçbir sebeple seni kimseye teslim etmem.” dedi
Hz.Peygamber amcasını çok seviyordu lakin Allah’ın hakkı, her şeyin üstünde idi.
Saff Suresi 8.ayet ile yazı derleme çalışmamı sonlardırmak istiyorum : “Ağızlarıyla Allah’ın nurunu söndürmek istiyorlar. Halbuki kâfirler hoş görmese de ALLAH NURUNU TAMAMLAYACAKTIR.”
Amca var nefsi ve malı için yiğenini karşısına alır amca var yiğenini yanına alır. Allah Ebu Talib olmayı ve Ebu Lehebler karşısında dik durmayı her dem nasip eylesin. Saygılarımla.
Fırat SÖYLEMEZ 17.11.2017 (09:47)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.