- 710 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ASIK SURATLILAR ORMANI
ASIK SURATLILAR ORMANI
Kocagöbekli Barış elçisi Şişko Dagi, senin sayende Kötü Niyetli Cadı’nın kötü tuzağından kurtuldu. Her zaman söylüyorum ya, iyi ki varsın cesur çocuk. Sen işlemleri doğru yapmasaydın ne olurdu Şişko Dagi’nin hali?
Bildiğin gibi Şişko Dagi, Oyuncaklar Ülkesinden kazasız belasız ayrıldı. Tüm oyuncaklar da büyüden kurtulmuş oldu böylece.
Neyse Barış Elçisi Şişko Dagi az gitti, uz gitti; gide gide bir ormana gitti. Orman onu büyüledi adeta, bu kadar mı güzel olur bir orman. “Ne kadar güzel ormanmış burası! Çok mutluyum, çookkk!” diye bağırdı. Yaşadı mutluluk ve gösterdiği tepkiden ormandaki tüm canlılar rahatsız oldular. Mutluluktan da rahatsız mı olunurmuş? diyeceksiniz şimdi. Maalesef öyle oldu. Hepsi bir ağızdan “O da ne? Mutlu biri mi var orada? Olamaz, olamaz! Hayıırrr!” diye bağırdılar.
Her ağacın arkasından bir hayvan başını çıkardı. Hepsi mutsuz, hepsinin suratı turşu satıyor. Kral Asık Surat: “Sen de kimsin yabancı? Neden mutlusun sen? Niçin gülüyorsun?”
Barış Elçisi Şişko Dagi çok korktu, bir an tepkisiz kaldı: “Ben Dagi, Şişko Dagi. Barış Elçisi Şişko daği. Kocagöbekliler Ülkesinin barış elçisiyim ben.”
Kral Asık Surat: “Koca göbekli olduğun belli oluyor da neden mutlusun? Neden gülüyorsun onu söyle sen.”
Barış Elçisi Şişko Dagi: “Böyle güzel bir ormanı görüp de mutlu olmamak elde mi sayın kral? Asıl sizler neden mutsuzsunuz? Neden yüzleriniz asık böyle. Onu söyleyin.”
Kral Asık Surat: “Çünkü burası asık suratlılar Ormanı da ondan.”
Barış elçisi Şişko Dagi: “Gülmeyi deneyin, eğer gülerseniz ormanınız neşe dolar. Hepiniz mutlu olursunuz.”
Kral Asık Surat: “Ama bu mümkün değil. Biz bunu yapamayız.”
Barış elçisi Şişko daği: “Neden?”
Kral Asık surat: “Yıllar önce bir büyücü geldi. Ormanımıza kötü bir büyü yaptı ve gitti. O günden beri yüzümüz gülmez oldu. Mutluluğa hasret kaldık.
Barış Elçisi Dagi: “Büyücünün adı Kötü Niyetli Cadı mıydı? Anladım anladım, şimdi bu öyküyü okuyan cesur çocuktan yardım isteriz. O şimdi aşağıdaki bölme işlemlerini yaparbüyünün etkisini sonlandırır.”
Haydi Matematik Bilgini sıra sende, sana ihtiyaç var. Yap şu işlemleri, büyünün etkisini yok et.
4784 : 4=………. 3276 : 7=………. 680 : 2 =…….. 7870 : 5 = ………….
776 : 8 = ………. 8823 : 3 =……….. 3584 : 7 = ……….. 872 : 2 = ……………
84 : 2= ……….. 240 : 10 = ……… 712 : 6 = …………. 843 : 7 = ……………..
Teşekkürler cesur çocuk. Yaptın yapacağını, yaptın bölme işlemlerini. Kötü Niyetli Cadı’nın yaptığı Asık Surat Büyüsünün etkisini sonlandırdın. Artık ormandaki tüm hayvanların yüzü gülüyor. Sayende Asık Suratlılar Ormanı’nın adı mutluluk Ormanı olarak değiştirildi.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.