İLK YARDIMIN HAYATIMIZDAKİ YERİ VE ÖNEMİ
HAYATIMIZ DA İLK YARDIMIN YERİ VE ÖNEMİ
Hayat bazen öyle olaylarla karşımıza çıkar ki, biz değil, ruhumuz bile şaşırır.
Hayat en çok gülerken güzeldir.Fakat gizli olaylar ve kazalar günlük yaşantımız da mütemadiyen karşımıza çıkar ve ölümle yaşam arasın da her an son nefesimize dahil olabilir.
Bu bazen trafikte ,bazen evde ,bazen iş yerinde kaçınılmaz bir acı gerçektir.
Türkiye’ de iş kazalarının diğer ülkelere oranla fazla yaşanması iş güvenliği ve yasasının sektelere uğraması ile açıklanabilinir.
Bu konuda bilinçli olmak daha çok biz vatandaşlara düşmektedir.
İşçi hakları ve güvenliği yasasındaki maddeleri bilmek ve haklarımızın farkına varmak gerekmektedir.
İlk yardım deyince sanki ilk yardım sadece acillerde ve uzman kişilerce yapılmalıdır kanısı yıllardır uygulanan zihniyet,kazalarda ilk yardımın kaza zedeye yapılamaması veya bilinçsizce yapılması büyük can kayıplarına yol açmaktadır.
Bir birey olarak bir gün bizim de başımıza gelebilir ilkesinden çıkarak ,bu gün okullarda ilk yardımın aşamalı olarak verilmesinden yanayım.
En azından trafikte başımıza gelebilecek kazalarda ,bir kalp masajının veya sûni tenefüsün nasıl yapılması gerektiğini her vatandaş bilmelidir diye düşünüyorum.
Kaldı ki; bir saniyelik zaman dilimi bile, insan hayatı için çok değerli ve önemli bir nokta olsa gerek.
HAYAT BİR GEMİ MİSALİDİR YOLCULAR DEĞİŞİR AMA ,GEMİ SADECE OKYANUS DA MAĞRUR VE MÜTAMADİYEN İLERLER.
NİCE OKYANUSLARA SEVDİKLERİMİZLE İNŞALLAH.........
ZEHRA YÜCEL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.