- 4080 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
40 altın 40 sopa
Bir zamanlar bir padişaha bir adamdan bahsetmişler.Bu adamın 5 metreden iğne deliğinden iplik geçirdiğini anlatmışlar padişaha..Tüm anlatılanları dinleyen padişah adamın getirilmesini emretmiş.Adamı getirmişler padişahın huzuruna.Padişah biraz sohbetten sonra adamdan hünerini göstermesini istemiş.5 metreden iğne deliğinden iplik geçirme numarasını yapmasını istemiş.Merak etmiş o kadar anlatılınca haliyle.
Adam iğneyi koymuş eline almış ipliği çok ciddi bir disiplinle başlamış nişan almaya.Padişah ve etrafındakiler meraklı gözlerle izliyorlarmış adamı.Daha ilk atışta delikten geçirmiş iğneyi.Herkes şaşkın adam kasılıyor padişah temkinli.Adamı tebrik etmiş padişah.Övmüş kutlamış.Daha sonra adama 40 altın verilmesini istemiş.40 altın gelince de 40 sopa vurulmasını emretmiş.Adam ve halk şaşkın şaşkın bakmışlar.Adam itiraz etmiş ve 40 altını anladıkta 40 sopa da nerden çıktı dercesine bakmış padişahın yüzüne.Padişah başlamış konuşmaya.
Ben sanatı ve sanatçıyı severim demiş.40 altını sana herkesin yapamayacağı zor bir işi yaptığın için verdim demiş.
Ben zamanı da severim demiş padişah.Ömrünü boş işlerle geçirdiğin için vurdurdum 40 sopayı demiş.
Adam elinde 40 altın sırtında 40 sopa iziyle çıkmış gitmiş saraydan.
Bu sefer bir hikaye anlatmak gereği duydum.Sebebine gelince fazla siyaset kabak tadı veriyor bazen.Hem herkes sindiremiyor siyaseti.Hazımsızlık yapıyor bazılarına suya sabuna dokunmamız.Tavsiyemiz basit, soda içsinler.Yaz mevsimi malum.Soda hem gaza iyi gelir hem de hazımsızlığı alır.Saygılar.
Tunar ÇALIŞKAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.