Birinci Olmak
İnsanoğlu çalışır çabalar emeğinin karşılığını almak ister.Çalışmanın çabalamanın sonucu bir yarışma olduğunda daha çok görülür.Birinci olmak için her birey elinden gelen gayreti gösterir sonucunu gördüğünde ise sevinir, gurur duyar...
Fransızlar tarafından işgale uğrayan güzel vatan toprakları Türk çetelerinin gelmesi ile bu güzel toprakları terk etmiş ardına bakmadan kaçmışlardır.Güzel ilçemiz 15 Kasım 1922 tarihinde bağımsızlığına kavuşmuştur...
İşte her yıl 15 Kasım günü geldiğinde ilçemizin kurtuluşu sevinç ve gurur ile kutlanır.İlkokul ve ortaokula gittiğim yıllarda kurtuluş gününü iple çeker 15 Kasım gününün gelmesini dört gözle beklerdim.Kurtuluş günü, bağımsızlık günü insanlara gurur verir.insanlar şanlı tarihine gururla bakar ecdadının ruhları için bir Fatiha daha gönderir.
...
Yıl 1986, aylardan ise Kasım; Kasımın ise 15 i...Güzel ilçemizin kurtuluş günü.Bu güzel günü Kasım ayı girdiğinde dört gözle beklemeye başlarız.İşte ortaokul birinci sınıfa 6.sınıfa gittiğim yılda 1986 yılında ortaokullar arasında koşu yarışması düzenlenmiş Hassa’nın çıkışı yeri olan petrole kadar koşulmuştu.Düzenlenen yarışmaya ben de katılmıştım.Katıldım ama nasıl katıldım bir sorun bakalım.
Spor ayakkabım olmadığı için sınıf arkadaşım Selçuk Demir’in spor ayakkabısını almış yarışmaya öyle katılmıştım.Yarışma başladığında içimdeki kazanma hırsını, birinci olma hedefini gelin bana sorun.Yarışmaya bu amaçla çıkmıştım.Yarışmanın bitiş noktasına; Hassa’nın göbeğine şimdiki 15 Kasım Parkı veTrafik ışıklarının bulunduğu yere kadar yarışmayı hiç bırakmamış alnımdan bedenimden terler aka aka birinci olmuş hedefime ulaşmıştım.Ödül olarak da mürekkepli dolma kalem kazanmıştım.İşte birinci olduğum o günü 15 Kasım gününü hiç unutmadım.Her yıl 15 Kasım günü geldiğinde ise gururla o günü hatırlar sınıfta öğrencilere evde ise çocuklarıma anlatırım.
...
Bu yıl güzel ilçemizin kurtuluş günü olan 15 Kasım günü ile ilgili ilkokul öğrencileri arasında Resim, ortaokul öğrencileri arasında şiir, ortaöğretim öğrencileri arasında ise kompozisyon yarışması düzenlendi.
Yarışmada Mehmet Akif Ersoy İlkokulu 4.sınıfına giden oğlum Muhammed Emin Resim yarışmasında 2. Hatsaş AŞ. Ortaokulu 6.sınıfına giden kızım Zeynep ise şiir yazma yarışmasında 1.oldu.
Vay be bir zamanlar 6.sınıfa giderken 15 Kasım Hassa’nın kurtuluş gününde koşu yarışmasında birinci olmuştum şimdi ise 6.sınıfa giden kızım Zeynep şiir yarışmasında birinci oldu.Bu güzel gün unutulur mu? Ödül alsak da ödül almasak da bu kurtuluş günü asla unutulmaz ömrümün sonuna kadar da bu güzel günü kurtuluş gününü unutmayacağız.
....
Güzel ilçemizin Hassa’nın kurtuluşu bugün büyük sevinç ve gururla kutlandı.Yarışmada dereceye giren öğrencilere ödülleri İlçe Kaymakamı,Belediye başkanı ve garnizon komutanı tarafından verildi. Dereceye giren tüm öğrencileri buradan tebrik eder başka yarışmalarda da başarılar dilerim.Yarışmada 1.olan şiirde denildiği gibi bugün doğduğun gün...Bugün Hassa’nın Kurtuluşu...Bugün 15 Kasım...15 Kasım Kurtuluş günün kutlu olsun.
15 Kasım Günü...
Düşman fark etmez İngiliz, Fransız...
Biz asla kalamayız ha güzel vatansız,
Her evde ocak tüter olmaz dumansız,
15 Kasımda Hassa’da özgürce varız...
Fransızlar bir değil üç kere işgal etmiş,
Türk çeteleri görünce burayı terk etmiş,
İşte şu binaya Osmanlı sancağı çekmiş,
15 Kasım günü; bugün özgürlük gelmiş...
Bu halka önderlik yapmış Dervişpaşa,
Hayranlıkla bakmış özgürce uçan kuşa,
Buranın kurtuluşu için duası ulaşır arşa,
15 Kasım günü özgürlük gelmiş buraya...
Artık bağımsız olmuştu güzel topraklar,
Özgürdü; gülüyordu bağdaki yapraklar,
İnsan geçmişi şöyle düşünür az duraklar,
Hassa’nın 15 Kasımda kurtuluş günü var...
Dört bir tarafta sevinç,gurur var bugün,
Bayram olarak kutlanır kurtuluş günün,
Güzel Hassam kurtuluş günün ile övün,
Çünkü 15 Kasım günü doğduğun gün...
Zeynep KAYA 6-E Sınıfı
Hatsaş A.Ş Ortaokulu
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.