- 407 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
OYUNCAKLAR ÜLKESİ
OYUNCAKLAR ÜLKESİ
Kocagöbekli Barış Elçisi Şişko Dagi, Kocagöbekliler Ülkesine gitmek üzere yola çıktı. Az gitti, uz gitti, dere, tepe düz gitti, demiyorum. Çünkü gerçekten az gitti. Dere tepe düz de gitmedi. İyi de etti az gitmekle; Oyuncaklar Ülkesi’ne vardı.
Oyuncaklar Ülkesinde 4 ayrı park bulunuyor. Her parkta 4 oyun alanı, her oyun alanında 3 oyuncak var.
Oyuncaklar Ülkesinde kaç tane oyuncak olduğunu hesaplar mısın akıllı çocuk? Ne dersin? Hesapladın, değil mi? 48 buldun, doğru sonuç aferin sana.
Şimdi diyeceksin ki, bir ülkede 48 oyuncak mı olur? Haklısın. Ben de olsam aynı şekilde düşünürdüm. Ama masal bu ya oluyor be akıllı çocuk.
Bu arada gelelim masalımıza. Kocagöbekli Barış Elçisi Dagi oyuncakları görünce adeta büyülendi. Birden bire kendini oyuncakların arasında buldu. Oyuncak fazla olunca ve her biri de çok güzel olunca hangisiyle oynayacağına bir türlü karar veremedi. Dokuz oyuncak arasında karasız kaldı. Her oyuncağın üzerinde birer çarpma işlemi var. Bunları çözersen ona yardımcı olabilirsin. İşlemleri yap. Sonucu en küçük olan oyuncaktan oynamaya başlasın ve küçükten büyüğe doğru sırayla hepsiyle oynasın.
75x15=…….. 90x29=…….. 42x38=….. 65x46=…….. 175x6=…….
78x8=……… 72x34=….. 86x23=……. 42x19=……
Otomobil: 2990 Uçak: 1050 Tren: 1125 Robot: 1596 Roket: 624
Yazar kasa: 798 Sağlık Seti: 2610 Helikopter: 1978 Uçan balon: 2448
Barış Elçisi Şişko Dagi senin sayende doya doya, gönlünce oynadı. Hem eğlendi, hem özlem giderdi hem de bütün stresini attı. Sana da çok çok selam söyledi. “Bir gün bu akıllı çocukla tanıştır beni.” dedi.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.