- 503 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Eylemle Etkin Olma İle Hakikatin Görünür Olması...
Eylem; “Bir durumu değiştirme ve daha ileriye götürme yönünde etkide bulunma çabası, amel “. Ahlaki güzellikle donanmış insanın ve bu güzelliğin gücüyle, bakış açısıyla var olan gücü irade ile bir araya geldikten sonra, eylem insanı bir amaca yanlış olanı değiştirmeye daha güzel günlere götürür. Etkin olmak için insanın bir duyarlılığı hissi bakış açısı olmalıdır, işte bu yukarıda saydığım meziyetler olduktan sonra, insan etkin olur çaba sarf ederek bir şeyleri yapmak için gayret sarf eder. Bunlar olmadıktan sonra tahakkümün esareti ile yaşamak nereye kadar yaşama şansı verecektir insana ve yaşadığı topluma? Köle üretmeye dayalı olan tahakküm daha ne zamana kadar kendini köle olarak kullanmasına izin verecektir. Veyahutsa bu tahakküm esaret daha ne zamana kadar toplumdaki insanları köle olarak kullanmasına izin verecektir, hiçbir eylem yapmadan, güç ve iradesini kullanmadan etkin olmayı seçmeden daha ne zamana kadar rahata huzura ermeden yaşayacaktır?
Hakikatin görünür olması, bu hakikati saklayanların yalanlarını gün yüzüne çıkması, iç huzura ulaşmanın huzuru olan olarak erdemle yaşamak, bunu toplum yaşarken görmek çok heyecan vericidir bunu da unutmamak gerek. Bu meydan okumaktan öte, gerçeğin anlaşılır görünür olması için yapılan bir eylem insanın üzerine düşen bir görevdir. Tarihin eşiğinden bir adım içeriye attığınızda, bu saydıklarımı her sayfasında bulacaksınız. Bağımsızlık her zaman tahakkümü yıkan Âlemlerin Rabbi olan Allah c.c. kuluna vermiş olduğu, seçme beğenme özgürlüğünü iradesini kısıtlamaya çalışırken, bunu görmezden gelirken, her zaman yıkımla yıkılmış tarihten silinmişlerdir. Bu tarihten silinmesi bir müddet sonra, tekrar tarih tekerrür ettiğinde meydana çıkmaktadır ve yolu yine tarihin o temiz sayfalarında bellidir açıktır.
Toplumsal yaşam alanlarında, uzmanlaşa yolu açık olmayan, tahakküm alanların var olması, haliyle emeğin sistematik olarak yıkımına yardımcı olacaktır, emeğin sömürüye dönüşmesinde/ dönüştürülmesinde insanların fakirleşmesinde etken olacaktır. Tahakküm insanların amacına yaşantısına güzellik katan değil, tüm elindeki var olanları alan, tahakküm koyanların bunları elde ederek bu rezil egosu ile sadece kendini düşünen, zalimden daha aşağı bir yaratık haline dönüştürmesine olanak sağlamaya yönelik bir biçim tarz vs vs dir... İnsanların mahareti, eylemle ve eylemin ahlaki güzellikle toplumun yararına olacak şekilde, insanların etkin bir güçle çalışması sonucunda hayat yaşanılır ve huzurla dolacaktır vesselam. Selamlarımla.
Âşık Gülveren
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.