- 1120 Okunma
- 6 Yorum
- 1 Beğeni
10 Kasım Hasretle anıyoruz...
Şunu başlamadan önce söylemek isterim sonradan ’alınmış’ muamelesi görmek istemem. Sadece bazı dünya liderlerinin Mustafa Kemal hakkında ne yazdıklarını bir kaç tanesini yazdım.Elbette ki hepsini kaleme almadım.Mustafa Kemal hakkında zamanında konuşulmuş şeyleri sizlere aktarmak istedim.
Bugün 10 Kasım ve tam tamına 79 yıl önce bugün ’ mavi gözlü devi’ kaybettiğimiz günü anıyoruz.
Ağlıyorum fakat gözlerimden değil, yüreğimden akıyor acı yaşlar.Devleti kurtarmak ve kurmak için bu kadar çaba sarfetmiş ve modern ve ileriye dönük bir millet yani Cumhuriyet kurmak için sıvadı kolları.İlk öğretmen o oldu.Dünya’da kadınlara seçme ve seçilme hakkı toplumsal hayatta gerçekleşen Atatürk Devrimleri’nden birisidir.Ve bunu yapan ilk devlet adamı MUSTAFA KEMAL’DİR.
Bunu sorduklarında üniversiteli bir gencin daha kendi tarihinden haberi olmadan sorunun cevabını İsviçre olarak vermesi ne kadar acı bir durum.Hatta İsviçre kadına hakları veren en son avrupa ülkesidir.Ekran arkasından işte daha dünya’da yapılan en iyi şeylerin başında gelen bizim komutanımız ama onu bile bilemedikleri için.ATATÜRK’ÜN hangi gençliğe bu milleti emanet ettiğinden bir kez daha emin oldum.
Biz kurduk siz devam ettireceksiniz!demişsin Paşam ama yattığın yerde bile seni rahat bırakmıyorlar.
Yalnışım var ise yazımı okuyan arkadaşlar düzeltsinler.Atatürk yüzyıllarca cahil olarak bırakılmış bir halktan yepyeni bir Türk toplumu yaratmıştır.Kurduğu ve içerisinde yaşadığımız bu Cumhuriyetin temelini ise tamamen kültüre dayandırmıştır.
Bugün o günleri yaşamamış insanlar olarak ileri geri konuşuyolar.
Aslında böyle bir memlekette yaşadığımız için O’na minnettar olmalıyız.Ama yookk olur mu?
Biz bizi ileri değil, gittikçe geriye götürmeye çalışan.Biryerlere gelebilmek için herkese dalkavukluk yapan insanlara yol veririz ama ne zaman yanıldığımızın farkına varırız,iş işten geçmiş olur.
Biz kendimizi yıkmaya çalışırken dünya’da halen bazı gerçekleri görerek kendi kendimizi içerde yerken kimlerinin ekmeklerine yağ sürüyoruz.Farkında mısınız bilmiyorum artık. Din insanın içinde olur, inancıda
Laf olur,elalem ne der? düşüncesi ile baş kapatıp,camiye gidilmez.Başı kapalı olan bir kadın erkek bir kuaföre değil,kadın bir kuaföre gitmelidir.Madem göstermeyeceksin saçını başını o zaman saçını kadın birine kestir.Erkek birine değil. (yaşanmış bir tecrübedir.Kendisi ile konuşmuşluğum vardır) Başı ilgi çekmemek için kapatmalısın.Rengarenk giyinerek yüzede 10 kilo makyaj yaparak.’Ben müslümanım’ diyerek kimseye bunu yutturamazsınız.İnsanların neye inanıp, neye inanmadıkları kimseye düşmez.Madem böyle diyorsan.Emir edileni yapacaksın ve aslında kuran-ı kerimde başörtüsü diye birşey geçmez.Bu konuya uzun uzadıya girmem gereksiz.
Kuran-ı Kerim-i yalayıp yutmuş ve gerçekleri ile bilen ve tecrübe etmiş insanlar.Sırf kendi işlerine gelmiyor diye insanları yanlış yönlendiriyor ve malesef de bizler saf bir millet olduğumuz ve okumayı sevmeyen bir millet olduğumuz için her söylenen yalana kanıyor ve kandırılıyoruz.Uyansak artık, çok uzun bir süredir uyuyoruz da...
10 KASIM
Bugün 10 Kasım ve tam tamına 79 yıl önce bugün ’ mavi gözlü devi’ kaybettiğimiz günü anıyoruz.
Ağlıyorum fakat gözlerimden değil, yüreğimden akıyor acı yaşlar.Devleti kurtarmak ve kurmak için bu kadar çaba sarfetmiş ve modern ve ileriye dönük bir millet yani Cumhuriyet kurmak için sıvadı kolları.İlk öğretmen o oldu.Dünya’da kadınlara seçme ve seçilme hakkı toplumsal hayatta gerçekleşen Atatürk Devrimleri’nden birisidir.Ve bunu yapan ilk devlet adamı MUSTAFA KEMAL’DİR.
Bunu sorduklarında üniversiteli bir gencin daha kendi tarihinden haberi olmadan sorunun cevabını İsviçre olarak vermesi ne kadar acı bir durum.Hatta İsviçre kadına hakları veren en son avrupa ülkesidir.Ekran arkasından işte daha dünya’da yapılan en iyi şeylerin başında gelen bizim komutanımız ama onu bile bilemedikleri için.ATATÜRK’ÜN hangi gençliğe bu milleti emanet ettiğinden bir kez daha emin oldum.
Biz kurduk siz devam ettireceksiniz!demişsin Paşam ama yattığın yerde bile seni rahat bırakmıyorlar.
Yalnışım var ise yazımı okuyan arkadaşlar düzeltsinler.Atatürk yüzyıllarca cahil olarak bırakılmış bir halktan yepyeni bir Türk toplumu yaratmıştır.Kurduğu ve içerisinde yaşadığımız bu Cumhuriyetin temelini ise tamamen kültüre dayandırmıştır.
Bugün o günleri yaşamamış insanlar olarak ileri geri konuşuyolar.
Aslında böyle bir memlekette yaşadığımız için O’na minnettar olmalıyız.Ama yookk olur mu?
Biz bizi ileri değil, gittikçe geriye götürmeye çalışan.Biryerlere gelebilmek için herkese dalkavukluk yapan insanlara yol veririz ama ne zaman yanıldığımızın farkına varırız,iş işten geçmiş olur.
Biz kendimizi yıkmaya çalışırken dünya’da halen bazı gerçekleri görerek içerde kendimize zarar verdiğimi görenlerin ekmeklerine yağ sürmekten başka birşey yapmıyoruz.
Lafı fazla uzatmadan bazı dünya liderlerinin Paşamız hakkında ne söylediklerini yazmak istiyorum
AMERİKA Başkanı John F Kennedy A.B.D Başkanı 10 Kasım 1963 de ne demiş:
Atatürk bu yüzyılın büyük insanlarından birinin tarihi başarılarını,Türk halkına ilham veren liderliğini,modern dünyanın ileri görüşlü anlayışını ve bir askeri lider olarakkudret ve yüksek cesaretini hatırlatmaktadır…
Çöküntü halinde bulunan bir imparatorluktan özgür Türkiye’nin doğması ve yeni Türkiye’nin özgürlük ve bağımsızlığını şerefli bir şekilde ilan ve o zamandan beri koruması Atatürk’ün Türk halkının işidir.Şüphesiz ki,Türkiye’de giriştiği derin ve geniş inkılaplar kadar bir kitlenin kendisine olan güvenini daha başarı ile gösteren bir başka örnek yoktur.
AMERİKA Başkanı Franklin Roosvelt 10 kasım 1938
Benim üzüntüm,bu adamla tanışmak hususundaki şiddetli arzumun gerçekleşmesine artık imkan kalmamış olmasıdır.
General Mc Arthur
Asker-devlet adamı,çağımızın en büyük liderlerinden biri idi.Kendisi,Türkiye’nin, dünyanın en ileri memleketleri arasında hak ettiği yeri almasını sağlamıştır.Keza O, Türklere, bir milletin büyüklüğünün temel taşını teşkil eden,kendine güvenme ve dayanma duygusunu vermiştir.
AMERİKA Başkanı Franklin Roosvelt 1928
Sovyet Rusya Hariciye Nazırı Litvinof ile görüşürken kendisine onun fikrince bütün Avrupa’nın en kıymetli ve en ziyade dikkate değer devlet adamının kim olduğunu sordum. Bana Avrupa’nın en kıymetli devlet adamının Türkiye Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal olduğunu söyledi.
Chicago Tribune
Dünya sahnesinden tarihin en dikkatli,çekici adamlarından biri geçti.
New York Times
Savaş sonrası döneminin en yetenekli liderlerinden biri
Glayds Baker (gazeteci)
İnsanı teslim alıcı fevkalade önderlik gücü vardır.O, tetiktir,hazır cevaptır,dikkati çekecek kadar zekidir.
Peki ya ALMANYA:
Prof.Walter L.WRIHT JR
O, kişisel kazanç ve ün peşinde koşan basit bir diktatör değil, gelecek kuşaklar için sağlam temeller atmaya uğraşan bir kahramandı.
Alman Volkischer Beobachter Gazetesi
Atatürk Türkiye’yi tek düşmanı kalmaksızın bırakmıştır.Bu zamanımızın hiçbir devlet şefinin başaramadığıdır.
Alman Ajansı Berlin
Almanya,ATATÜRK’ün eserine ve mücadelesine hayrandır.Onda tarihi eser,özgürlüğü seven bütün milletler için bir sembol olarak kalacak kadar kudretli bir kişilik görmektedir.
FRANSA: Noelle gazetesi
İnsanlığın bütün belirtileri O’nda kendini hemen gösteriyor.
Excelsior Gazetesi
Çok büyük bir adamdı…Bir siyasi dahiydi
Le Jour –Echo de Paris
Dünyanın, çağdaş en büyük kişilerindendi
NOELLE ROGER GAZETESİ
Atatürk’ün yurt kurtarıcı olduğunu ,milletlerin en vefalısı olan Türkler hiç unutmayacaklar.
Pierre Dominic (Gazeteci)
Bugünün Türkleri, yüzyıllar önce Avrupa’yı titreten canlı millet durumuna erişmiştir. Ve bu akşam O büyük ölünün başında bekleyen Türkiye,güçlü ve dipdiri bir Türkiye’dir.
TAHRAN GAZETESİ
Atatürk gibi insanlar bir nesil için doğmadıkları gibi belli bir devre içinde doğmazlar.Onlar önderlikler ile yüzyıllarca milletlerin tarihinde hüküm sürecek insanlardır.
İSVEÇ Yeni günlük Gazetesi
O,olmasaydı modern Türkiye olmazdı .Onun sayesinde Türkler,O’nun olağanüstü eserini izleyebilecekler ve zaten dünyaca pek yüksek olan onurlarını daha fazla yükseltebileceklerdir.
Ve son olarak İsviçre prof.Morrf
Türkiye’yi yaratan ,tarihimizin be en büyük adamını başımı en derin hürmetle eğerek selamlarım.
Prof Sekretan
Yanlız bir asker değil, aynı zamanda yüzyılımızın bir daha göremeyeceği bir dahi idi…
Mustafa Kemal hakkındaki bu son yazdıklarımı Cevat Şenol’un Gazi Paşam adlı kitapta bulabilirsiniz.Hepsini yazmak onun nasıl biri olduğunu bilenler için gereksiz lakin.Sayfaların sonuna doğru diğer ülkelerinde yorumları elbette var fakat ben yazmak istemedim.
Çünkü onu anlatsalar bile bitiremezler.Çin’de bile kocaman bir büstü variken biz kendi memleketimizi kurtaran ve bize bu günleri veren insana ne kadar nankör davranıyoruz.Büstleri yıkıyoruz.Nerede senin ülkeyi emanet ettiğin gençlik?
Teşekkür edeceğimiz yerde birde yeriyoruz.SEN ÖLÜMSÜZSÜN Herşey için teşekkürler.
Keşke seni yerenler ne yapmaya çalıştığını anlasalardı.Sen bizi adam yerine koydun.Dünya gözleri önünde fakat biz ne yaptıksa kendimiz yaptık ve kendimizi aşağılanmaya devam ediyoruz.
MAVİ GÖZLÜ DEV 1881---- ölmedin kalbimizdesin...Hasretle anıyor ve özlüyoruz...