- 524 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BEYAZ GÜMLEK
BEYAZ GÖMLEK “TIBBİYELİLİK RUHU” NUN SEMBOLÜ
Dr. Sadık Özen
Rahmetli Hocamız Prof. Dr. Rasim Adasal, biz öğrencilerine yaptığı konuşmalarda “Hekimlik kutsal bir meslektir” der ve söylediklerini; “Hekim, Allah’a en yakın insandır” sözleriyle pekiştirirdi. Mesleki yaşamı 60’a yaklaşan bir hekim olarak bu söylemlerin doğruluğuna inanıyorum. Zira hekimlik hiçbir meslekte olmayan bir niteliğe sahip olup, hekim tanrının yarattığı “Can”ı korumak ve kollamakla görevlendirilmiştir.
Uğraş konuları itibariyle hekimlik mesleği, kendine özgü bir ruha sahip olmayı gerektirir. Buna “Tıbbiyelilik Ruhu” diyoruz. Tıp mesleğine atılan ilk adımla başlayan bu ruh, hekimlik yaşamının sonuna kadar “Hekimlik Ruhu” olarak devam eder. Hekimlik ruhu; ırk, dil, din, cinsiyet ve sosyal sınıf farkı gözetmeksizin insanlara hizmet etmeyi emreder. Temeli; insan sevgisine, özveriye ve sahip olunan tüm olanakların karşılıksız olarak paylaşılmasına dayanır. Hekimler sınırsız sorumluluk duygusu ve vicdan yargısı ile hareket etmek, cesur olmak, çıkarcılıktan uzak ve doğru karar vermek zorundadırlar.
Tıbbiyelilik ve Hekimlik Ruhu’nun sembolü “Beyaz Gömlek”tir. Bilindiği üzere beyaz; temizliğin, arılığın, güzelliğin ve dürüstlüğün de sembolüdür.
Son yıllarda, Tıp Fakülteleri yeni öğretim yılına başlarken, Tıbbiye’ye yeni giren öğrencilerine “Beyaz Gömlek Giydirme” etkinlikleri düzenlemektedir. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi’nde öğrenime başlayan en küçük torunum için eşimle birlikte bu anlamlı güne katıldık. Gördüklerimizle; çok duygulandık, heyecanlandık, mutluluk duyduk ve onurlandık.
Burada, Beyaz Gömlek’in nasıl bütünleştirici bir unsur olduğunu gördüm. Farklı yapıdaki, farklı görünüşe, farklı giysi, etek boyu ve saç modeline sahip genç kızların ve sakallı sakalsız genç erkeklerin, beyaz gömleklerini giydikten sonra aralarındaki bütün farklı görüntüler ortadan kalkmıştı. Beyaz Gömlek, hekimlik ruhunun gerçekten bir sembolüydü.
Bu etkinlik son derece önemli olmuştur. Hocaları, öğrencilerini; bir ana, baba, abla, ağabey yakınlığı, sevgisi, şefkati ve sıcaklığı içinde bağırlarına bastılar. İzlerken gözlerimizin yaşlandığını söylemeden geçemeyeceğim. Bu asil insanların, asilane davranışları çocuklarımızın geleceğini çok emin ellere teslim ettiğimizin teminatı olmuştur. Onları çok iyi birer hekim olarak yetiştireceklerine güvenimiz sonsuzdur. İnşallah çocuklarımız da bu değerli insanlara layık olurlar, ulusumuza hayırlı ve yararlı hekimler olarak hizmet sunarlar.
Değerli meslektaşlarıma teşekkür ve saygılarımı, öğrencilerimize de başarı dileklerimi ve sevgilerimi sunuyor, yanaklarından öpüyorum.
08 Kasım 2017 / Antalya
YORUMLAR
Etkinliği başlatırken; Katip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı, yakın arkadaşım ve dostum Köy Enstitüsü mezunu, ilkeli öğretmen, şair-yazar Mehmet Köylüoğlu'nun iki hekim oğlundan biri olan Sayın Prof. Dr. Gökhan Köylüğlu yaptığı anlamlı konuşmasında; hekimlik ilkesinin kutsal yönünü anlattı ve onun sembolü olan Beyaz Gömlek'in önemini vurguladı.
Katip Çelebi Üniversitesi Sayın Rektörü de kısa ve anlamlı konuşmasında; hekimlerin son kararı, her türlü araştırmayı yaptıktan ve gerek gördükleri kimselerin görüşlerini aldıktan sonra kendilerinin vermesini önerdi. Bu sözlerin anlamı, öğrencilerinden; gelecekte her türlü kişisel kaygılardan uzak, vicdani yargılarını ön planda tutan ilkeli birer hekim olmalarını isteme ve önerme anlamı taşımaktaydı.
Kıdemli bir hekim olarak bu konuşmalardan çok etkilendim, duygulandım ve mutlu oldum. Kendilerine sevgi ve saygılarımı sunuyorum.