- 516 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Evet-Hayır
İki kelime var ki hayatımızda kullanma mecburiyetinde olduğumuz, hayat-memat dedirten cinsten..
Bu iki kelime olmadan cümlelerimizin başında giriş, cümlelerimiz sonunda bitiş yapamadığımız iki kelime..
Kelimelerin ağzımızdan çıkışı ya saadetimize, ya hüznümüze, ya kârımıza, yada zararımıza sonuçlanabilecek sonucu muamma veya kestirebileceğimiz kelimelerimiz..
Olmazsa olmazımız kelimelerin birisi EVET, diğeri ise HAYIR kelimeleri..
Karşılıklı konuşmalarımızda kullanamayacağımız cümle içinde neredeyse yok gibi, hatta gün içerisinde en çok kullandığımız kelimeler arasında ilk birinci sırada diyebiliriz..
Evet ; genelde kendi menfaatlerimiz için çağrışım yapan kelime,
bizim için olmasını istediğimiz, yapılmasını arzuladığımız, zor veya kolay, imkansız yada olasılıklı, karşı taraftan heyecanla söylemesini beklediğimiz bir güzel kelimedir Evet..
Menfaatimize iyi geleceğini düşündüğümüz, gönlümüzü hoş edeceğine inandığımız Evet cevabı acaba, düşünebiliyormuyuz ki yüzde kaç oranında işimize yarayacak?
Ben derim ki, yinede Evet denilmesinde ki oranın yarısına yakınını içimizde saklı tutalım, Hayır olabilirliliğe de hazırlıklı kalalım..Tedbir her daim akılda bulunsun..
Her Evet çantada keklik, cepde hazır nakittir diye bakmayalım..
İkinci kardeş kelime Hayır ; Çoğu insanın fıtratında diyemediği, demesi gereken durumları kestiremediği, hüsranı, sevinci, yenilgiyi, galibiyeti içerisinde sakladığı, insanın zayıflığını veya keskin iradesini ortaya çıkaran önemli bir kelime Hayır..
Evet gibi Hayır kelimesi de çok yönlü gizeme bürünmüş sihirli kelime, bu iki kelimenin kullanılacağı yeri ve zamanı ayarlayabilmek yetenek ister, akıl ister, cesaret ister..
Yetenek, akıl, cesaret, korkaklık... Evet ve Hayır kelimelerini hangi haslete sokarsanız sokun, dikkatli olmak, tedbiri elden bırakmamak için Evet demeden önce 10 saniye, Hayır demeden önce de 15 saniye düşünme alışkanlığına ne dersiniz?
Şuda var; Düşünme alışkanlığı yapamıyorsanız kendinize güveniniz yoksa ’He veya Yoğ’ kelimelerini sıradışı, gelişigüzel pekala kullanabilirsiniz..
dua ile..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.