- 490 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NİNNİ
NİNNİ
Eeeee. Uyusun da büyüsün ninni, tıpış tıpış yürüsün ninni. Dandini dandini dastana, danalar girdi bostana. Kov bostancı danayı, yemesin lahanayı.
Yatağa girdiğimizde bazen uyumakta zorlanırız, bir o yana, bir bu yana döner dururuz. Kimi zaman uyuyor gibi yaparız. Bir büyüğümüz baş ucumuza gelir -muhtemelen annemiz- bir ninni söyler ya da masal anlatır. Veya gözlerini kapat, dereden atlayan koyunları say, der.
Anlıyorum çocuklar, ben de tıpkı sizin gibiydim, ne zordur şu uykuya dalmak. Tabi ki bütün zorluk uykuya dalana kadar. Ne güzeldir uyumak. Birden ayakların yerden kesilir, uçmaya başlarsın. Yükselirsin, yükselirsin, bulutların arasında süzülürsün. Yer yüzüne inince kendini bir sarayda ya da şatoda bulursun. Prenslerle, prenseslerle, birbirinden sevimli cücelerle tanışırsın. Yüzünde gülücüklerle uyanırsın. Adeta çiçekler açar güzel yanaklarınızda. İlk gördüğün kişiye hiç bitmesini istemediğin rüyanı büyük bir heyecanla anlatırsın.
Rüya nedir, hiç düşündünüz mü? Rüyaların uyku sırasında beynimizin yaptığı bir öykü ve bu öyküye ait resimler olduğunu biliyor muydunuz? Bazen de ter içinde, korkuyla uyanırsınız. Uzun süre etkisinden kurtulamazsınız. Sen sen ol, korkulu rüya gördüğünde korkuyu hemen üstünden atmaya çalış. Onun bir film, öykü, ya da resim olduğunu düşün.Etkisinden hemen kurtulmak için de ailenle rüyayı paylaş, olur mu?
Rüyalar bazen de istek ya da hedeflerimizin göstergesi olabilirler. Aynı rüyayı üst üste görmeniz aslında size bir mesajdır.Kendini sürekli uçak ya da helikopterde görüyorsan büyüdüğünde pilot olacaksın demektir. Sürekli deniz kıyısında geçiyorsa gördüğün rüya, orayı hayal ediyorsun anlamı taşır. İleride deniz kıyısında bir yere yerleşeceğini gösterir.
Ben size iyi uykular, renkli rüyalar diliyorum. Haydi kapatın gözlerinizi. E-e-e-e-e...
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.