- 1198 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
✓ KIRKAYAKLAR KEÇİ KADAR OLSAYDI NE PAÇA YERDİK BEEE..✓
✓ KIRKAYAKLAR KEÇİ KADAR OLSAYDI NE PAÇA YERDİK BEEE..✓
"Doğru söyleyeni, dokuz köyden kovarlar." Bu sözü söyleyenin bizden biri olduğunu şimdi daha iyi anlıyoruz millet olarak. Evet, evet maalesef bu atasözümüzün ne kadar doğru bir tespit olduğunu doğrulayan ve kimilerinin bizzat isteyerek, ben ve benim gibi hayata bakanların ise düşünmek dâhi istemediği, o doğru söyleyenin dokuz köyden kovulduğu gerçeğini, yaşayarak tecrübe ediyoruz milletçe..
Peki ama; kim bu doğru söyleyenleri dokuz köyden kovan/lar?
Kovulan doğru söyleyen olduğuna göre, elbette kovanda yalan söyleyen/ler olmalı..
Herşey iyi güzel de benim anlamadığım şey; kovulanın, kovulmadan önce doğru/ları söylemeyip, doğru bildiğini yalan karşısında gizleme çabasının kamufle edilmiş acziyetidir.!
Atalarımız, doğru söyleyenin dokuz köyden kovulduğunu yada kovulacağını işaret etmişler. Oysa bugün; doğru söyleyenin, kovulduktan sonra doğru söylemesiyle karşı karşıya kaldık milletçe. Bu bile bir erdem midir? Elbette. Fakat bu durum gerçek mânâ da düşünüldüğünde ki ben bu şekilde bakıyorum kovulanın ruh haline. Böyle olunca da atasözümüz ile ilişkilendirmiyor aksine kendimce değişik bir sözle, şöyle sesleniyorum bugün kovulan ve kovulduğunda giderayak gözyaşları ile doğru söyleyen yada söyleyenlere; " Bugüne kadar aklın neredeydi.?"
Kovulduğu için son çaresi olan doğruya yönelmek yerine, doğruyu savunup, doğruyu söylediği için ilkgün kovulmuş olsaydı keşke en son kovulan köyün başkanı. Kim bilir belki bütün köy o zaman önünde durur ve gitme derdi ağlaya ağlaya doğru/yu söyleyen "ADAM" için.
Yıllardır milyon yalan/lar duyarak, doğruyu unutmuş yada doğruya hasret kalmış olan insanlar da, bilerek ve isteyerek bunca zaman susan o "ADAM’ın", kovulduğu an gerçekleri söylemesini alkışladı/k milletçe.!
Peki bu ve benzeri durumlar için bir söz söylemiş mi atalarımız? Hemi de ne söz? Altı okka; "Geçti Bor’un pazarı, sür eşeği Niğde’ye.!"
Gidene kadar sus pus otur, giderayak kiziroğlu Mustafa bey he? Yemezler yavrum yemezler. Ne yenir peki bunun üzerine derseniz; "kırkayaklar keçi kadar olacaktı, ne paça yerdik beeee." Derim yıllar önce devekuşu kabarenin bir repliği gibi.
Balık tahliye mi edildi yoksa halen aynı şekilde "Balık-esir" mi sizce?
Ramak Kaldı / (Samim İĞDE)
YORUMLAR
Ahh insanların en hası kalemlerin en şahı cesur yiğit mert yoldaşım.
Sana ve bana benzeyen iki kişi daha tanısam gözüm açık gitmeyecek.Dünyevi çıkarların hırsların akıl almaz ahlak ve insanlık yitiminin karanlıklarında kaybolan bu zavallılar ülkenin halinden ne anlar. Neyin farkında olabilirler. Gelen ağam giden paşam diyerek el r etek ve popo kılı öpenler kırmızı kurdele için yönetimi methiye düzenler ki acınacak haldeler..Biz kendimiz için yazıyoruz yazdıklarımızı.başımız dik aklımız yerinde ve dünyaya meydan okuyarak..