- 722 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ATATÜRK OLMAK
ATATÜRK 1881-1938
Atatürk’ü anlatır mısın? Dediklerinde “1881 yılında Selânik’te, pembe boyalı, üç katlı bir evde doğdu. Annesinin adı Zübeyde Hanım, babasının adı Ali Rıza Bey’dir. Sarı saçlı mavi gözlü bir çocuktu.” Diye başlayan cümleleri söyler, sonra da “O çocuk büyüdü, büyüdü Atatürk oldu.” Deriz ya, işte bütün mesele Atatürk olmakta. Atatürk, nasıl Atatürk oldu? Ölümünün 78. Yılında hala nasıl unutulmaz oldu? Atatürk olmak nedir?
Vatanı işgal eden düşman kuvvetlerini görünce “Geldikleri gibi gidecekler!” diye korkusuzca haykırmaktır, Atatürk olmak.
“Aman bu vapur çürük. Seni öldürecekler. Binme.” Uyarılarına rağmen Samsun’a güneş gibi doğmak, bir milletin Kurtuluş Savaşı’nı başlatmaktır, Atatürk olmak.
Erzurum’da çok sevdiği askerlik mesleğinden vatanının kurtuluşu için istifa etmektir, Atatürk olmak.
Erzurum, ‘da Sivas’ta toplantılar yapıp, milli ruhu uyandırmaktır, Atatürk olmak.
23 Nisan 1920’deTBMM’ni açıp, İstanbul Hükümeti’ni tanımadığını cesurca haykırmaktır, Atatürk olmak.
Çenesine uzanmış eliyle karlar üstünde uyumaktır, Atatürk olmak.
Kırık kaburga kemiğinin acısına aldırmadan atına atlayıp cephede askerinin yanında olmaktır, Atatürk olmak.
Askeri yemeğini yemeden yemeğini yememektir, Atatürk olmak.
Radyolardan geçilen anonsla, o gece baloya katılacağını söyletip, başkomutan olarak Büyük Taaruz’u kazanmaktır, Atatürk olmak.
9 Eylül’de İzmir’e girmek, Yurdu düşmanlardan temizlemektir, Atatürk olmak.
28 Ekim akşamı “Yarın Cumhuriyet’i ilân edeceğiz deyip, 29Ekim sabahı saat sekiz buçukta cumhuriyeti ilân etmektir, Atatürk olmak.
Yakılıp yıkılan ülkeyi onarmaktır, Atatürk olmak.
Tahta başına geçip, ders vermek, Kastamonu’da şapka giymektir, Atatürk olmak.
Türk kadınına “Yerlerde sürünmeye değil, omuzlar üstünde yükselmeye lâyıksın.” Demektir, Atatürk olmak.
Dünyada çocuklara bayram veren tek lider olmaktır, Atatürk olmak.
Hastalığında bile “Beni Türk hekimlerine emanet ediniz.” diyecek kadar insanına güvenmektir, Atatürk olmak.
Belkahve’de kahve içmektir, Atatürk olmak.
Hastalığına aldırmadan yurdum kokan zeybek oynamaktır, Atatürk olmak.
VE,
Azraili “Ve aleyküm selâm.”diye karşılamak, ölümsüzlüğe uzanmaktır, Atatürk olmak.
Büyük insan Atatürk. Atatürk’üm. Ölmedin , biliyorum.
Seni, saygıyla, minnetle, özlemle anıyoruz.
RUHUN ŞAD OLSUN ATA’M.
Bilgin ŞENGÜL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.