- 611 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KENDİME MEKTUP
Şartlar ve olaylar, kim olduğunu etkilemiş olabilir. ama ne olduğundan, geleceğinden ve yaptıklarından sen sorumlusun. Neyi yapman gerekiyorsa onu en iyi şekilde yap, yapmak mecburiyetinde olduğundan değil, gerçekten öğrenmek için yap. Yapacağın, başaracağın her şey geleceğin için atılmış büyük bir adımdır. Sen kendin için bir şeyler yapmadıkça kimse senin için çabalamayacaktır. İstediğin şey her ne ise git ve kendin al.
Sağlığın her zaman ön planda olsun, öncelikle hayat dayanağın sağlıktır. Sağlığın yerinde olduğu sürece daha keyifli ve başarılı bir hayat yaşarsın. Aksi halde ömrünün geri kalanını sağlığını geri kazanmak için harcarsın.
Birlik olmaya çalış, birlikte işler daha kolaylaşır ve daha keyifli bir hal alır, olumsuzluklar azalır. Atalarımız ‘‘Bir elin nesi var, iki elin sesi var’’ demişler. Birlikte olduğun sürece ayakta durman da kolaylaşır.
Kendine güven. Yapacağın çalışmalara inanarak giriş, denemek için değil, başarmak için yap. Kendine sağlayacağın güven çevrene de olumlu izler bırakacaktır. Bilgili ol. Eğitimini sürdürmeye devam et çünkü eğitim asla tamamlanamaz. Öğrenmek için her şeyi yap, unutma ki bir karıncadan dahi öğreneceğin çok şey var.
Dinle, düşün, eleştirilere açık ol. Eleştirilme korkusuna kapılırsan başarı senden uzaklaşır, yapmak istediklerini yapamazsın, yıkılıverir inşa edemediğin hayallerin, umutların. Bırak insanlar sana karşı fikirlerini rahatça dile getirsin. Bırak insanlar seni eleştirsin. Ancak o zaman bazı şeylerin daha iyi varırsın farkına.
Karşındakilerin senden hiçbir farkları olmadıklarını, bil. Karşındakileri ne küçümseyiver nede büyük gör, herkes eşittir. Her yolun bir sonu vardır. Bir gün herkes ölümü tadacaktır, ama hiç ölmeyecekmiş gibi çalışıp, yarın ölecekmiş gibi hazırlık yapmalısın.
Fikirlerine sahip çık, onları savun ve söylediklerine her zaman dikkat et. Sözlerin ağzından çıkana kadar hükmedebilirsin, ağızdan çıktıktan sonra onlar sana hükmeder.
Değerini koru. Güven ver güven duy. Sev, say değer ver, benliğine sahip çık. Kişiliğini koru ve kolla. Kişiliğini kimsenin eline koz olarak verme. Bırak insanlar seni sen olduğun için sevsin. Bir başkası olmaya çalışma. Özenen değil, özenilen olmaya çalış. Başarmak için birçok şey feda etmek gerekiyor, Başarmak için öncelikle risk alma becerin olmalı. Risk almadan büyük başarılara imza atamazsın. Olaylarla değil, hedeflerle başarıya ulaşabilirsin. Önce hedeflerini belirle, nereye gideceğini bilmeyen için yolları bilmesine ne gerek var, önce hedefini belirle.
Hızlı davran, çünkü seni geçmek isteyen milyonlarca insan var, yavaşladığın an geride kalırsın. Yapamayacağına inanırsan, haklı çıkarsın. Kendini bu konuda haklı çıkarma. Bilmediğin şeyler hakkında bilgiçlik taslama. Bir işi başkası senden daha iyi biliyorsa ki muhakkak olucaktır, bırak o anlatsın, o yapsın sen sadece ne öğrenebilirim kısmıyla ilgilen.
Hayal gücünün sınırlarını zorla, korkma. Mucizeleri imkansızlığa değil, imkansızlığı mucizelere dönüştürmeye bak sen. Hayal kurmaktan korkma çünkü bir tek orada özgürsün. Sadece orada hayat istediğin gibidir. Başarmak istiyorsan kendine inan ve tüm olumsuzlukları görmemezlikten gel. Sonuç ne olursa olsun: Doğruyu yapmaktan, iyilik yapmaktan sakın vazgeçme. Samimi ol ama bir sınırın olsun. Güven ver ama bir yere kadar. Şans ver ama yeri geldiği zaman vazgeçebildiğinide göster. Dürüst ol, ihanet etme. Hiçbir işi de yarım bırakma. Başladığın her işi bitir.
Ve son olarak en önemlisi bir insan seni seviyorsa ona tüm benliğinle sahip çık ve onu asla kaybetme, çok sev. Ya asla söz verme ya da yapabileceğine inandığın sözler ver.
Sen çok değerlisin bunu unutma ve kimsenin seni üzmesine kırmasına yarı yolda bırakmasına müsade etme. Sağlık huzur başarı seninle olsun...
Unutma yaşam denen treni bir kere kaçırırsan bir daha geçmez garından...
‘‘Dara BAKIRCIOĞLU’’
*****
YORUMLAR
Bilgili ol. Eğitimini sürdürmeye devam et çünkü eğitim asla tamamlanamaz. Öğrenmek için her şeyi yap, unutma ki bir karıncadan dahi öğreneceğin çok şey var.( evet karincadan bile ogrenecegimiz ne cok sey var, ilkokul 3cü siniftaydim , babam karincalarin meraklı hayati adli Yapı kiredi yayimlarindan aldıgi kitabi döne döne okumustum, yaşim büyüdükçe iyice arastirmistim toprağın altindaki mimarlari kiskandiracak sanatsal guzelliklerini. Akillara durgunluk hayatları. Ve halen yuvalarina kesme sekeri atmaktayim.
Ne kadar guzel bir anlatim kendize mektubunuz efendim.Kaleminiz hic bitmesin Dara Bakircioglu...
Saygilarimi biraktim...