- 435 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Teknoloji Nimet mi?
.
Teknoloji nimet mi hezimet mi ? sorusu takıldı aklıma..
Bu soruyu sadece kendime soruyorum, çünkü başkalarına sorsam en mantıklı alacağım cevap, ’’doğru yönde kullanıyorsan nimettir, yanlış yönde kullanıyorsan hezimettir.’’
Mesela ;
Teknoloji adına adam bilmem ne bombası icad edecek, fosforlusu, sükutu, obüsü, atomu falan filan...
Üretici en iyi, en çaplı, en kapsamlı bir bombayı zekayı zonklatarak, aklı kullanarak, mühendisleri toplayarak en alası için zamanı, parayı cömertce sarf eder,
Yapacağı bomba kaç yüz, kaç bin kilometre menzile düşecek, kaç metrekare, kaç dekar alanı tahrip edecek, düştüyü yerde en az kaç yüz, kaç bin, kaç milyon kişiyi öldürebilirliğin hesaplarını doğal olarak yapacak, bütün bunları ne adına yapacak Teknoloji adına, övünerek yapacak..
Hadi diyelim başardı ve şuan dünyadaki mevcut bombaların en alasını, en özelliklisini yaptı, menzili beşbin kilometre, tahrip alanı bir milyon dekarlık saha, düştüğü yerde bir milyon nüfusu öldürebilecek güçte bir bomba...adam oturduğu yerden istemediği bir devleti beş bomba ile haritadan silecek kendi bayrağını oraya dikecek... olmaz mı olur..!
Bu oluşumun adı teknoloji,
Soru şu; bu teknoloji nimet mi hezimet mi?
’’Bombayı teknoloji adına üreten kendine, devletine faydalı olacağına inandığı için bu teknolojiyi nimet sayar, haklıdır da !’’
Bir başka açı, bombanın düştüğü yer yanar, yıkılır, öldürür, yok eder..
Teknoloji bombasının düştüğü yerden diyelim ki sağ kalanları,
bombanın kapsama alanı dışında kendini bulanlar da
’’lanet olsun böyle bombaya, lanet olsun böyle teknolojiye’ diye çığlık atsa, ki atacaktır, onun için de teknoloji oldu hezimet..
Sahi teknoloji nimet mi, hezimet mi?
Teknoloji süratle kendi kendini egale ediyor, ucu açık bir mecrada ilerliyor.
Teknoloji nimettir diyenlere de, hezimettir diyenlere de selam olsun..
Çünkü, tembelliği, miskinliği Allah sevmez...
Allah faydalı işleri, faydalı kişileri sever...
dua ile..