- 474 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞEREFİNE
Ta küçüklüğümden beri merak etmişimdir. İnsanlar alkol alırken neden bardaklarını birbirine vurdurarak “şerefine” der, diye.
Şeref sözcüğü için sözlüğe baktım: “Yükseklik, yücelik. Büyüklük.İnsanlar arasında geçerli ve makbul olma. Büyük bir makam sâhibi olma.” anlamında kullanılıyor. Öyleyse şu alkol denilen şey toplumda insanlara yücelik kazandırıyor, itibar kazandırıyor. Tam aksine eğer içmezseniz itibar ve yüceliğinizden oluyorsunuz. Aynı mantıkla gidelim isterseniz. Azı itibar kazandıran şeyin çoğu ne yapar sizce? Mantık bu ya, elbette daha çok itibar kazandırır.
Siz hiç çok içki içtiği için itibar kazananı gördünüz mü? Ne olur çevrenize bakın, itibar kendinden geçmekse, itibar ne yaptığını bilmemekse, itibar araç kullanırken kaza yapıp ocaklar söndürmekse, itibar evini ocağını ihmal etmekse, itibar işine yeterince özen göstermediği için iflas etmek, işinden olmaksa … evet müthiş bir itibar sağlıyor.
Kadeh tokuşturmanın tarihçesini gerçekten merak ediyorum. Bunu ilk defa kim akıl etmiş, ne zamandır insanlar şerefi kadehlerde aramışlar? Batı kaynaklı filmlerde bu görüntüye rastlamadığımıza göre itibarı yanlış yerlerde aramak ancak bizim icadımız olsa gerek.
Aslında kütü bir iş yapanın işin kötülüğünü bildiği halde kendini aldatması hiç de yeni bir şey değil. Hele de bu insanlar bir grup oluşturursa bakın siz mantık sapmalarına.
Hepsi bir tarafa da, bunu çağdaşlık adına yapmaları çok garip. Nerede görülmüş insan sağlığına zararlı bir nesnenin çağdaşlık sayıldığı. Ama durun bizde var. Cahilliğimi mazur görün tüm dünyayı tanıyamıyorum. Tanıdığımız kitaplardan, görüntülerden… gördüğü kadar oralarda, bizdeki ölçüler pek ön plana çıkmıyor.
Bizdeki çağdaşlık ölçüsünün kaynağı ne dersiniz? Araştırırsanız görürsünüz. Her ne kadar Batı gibi görünürse de asıl kaynak tamamen reaksiyona bağlı. Yüzyıllardır aydınlarımız arasındaki en önemli ölçü İslam’dır, İslam’dan ne kadar uzak olursanız o kadar çağdaş (!) oluyorsunuz. Çalışmanız, “çağdaş medeniyet seviyesinin üzerine” çıkmanız, bir şeyler icat etmeniz falan gerekmiyor. İşin en kolay yolu bu. Bakın İslam ne diyor? İçkiye yaklaşmayın, mı diyor. O zaman içki içmek çağdaşlık, içmeyenler de doğal olarak yobaz.
İlginç bir yere geldik. Şu Batılılaşmaya çalışmaları da aslında İslam’a reaksiyondan biliyor musunuz? Avrupa Müslüman değil ya. O halde ne kadar Batılılaşırsanız o kadar çağdaşsınız, o kadar İslam’dan uzaksınız.
Biz inşallah görürüz ama, eğer görmezsek benim çok merak ettiğim bir şey var. Biliyorsunuz, Avrupa’da, Amerika da, Japonya’da İslam’a büyük bir eğilim var. Mesela on yıl sonra Avrupa tamamen Müslümanlaşsa bizimkiler ne yapacak?
İşte bir yıl daha bitti. Allah’tan diliyorum, nice mutlu yıllar.. 2009’un tüm insanlık için hayırlı olmasını diliyorum. Yeni yıldan değil, Allah’tan yeni yıl için çok güzel şeyler istiyoruz..
Birileri de yeni yılı bol bol şerefle (!) girecekler. Ne diyelim Allah gerçek şerefle tanıştırsın onları .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.