- 805 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DOSTLUK
Dünyanızın sınırlarını genişletmek istiyorsanız, dostlarınızın sayısını arttırın. Öyle bir hayat yaşayın ki nereye adım atarsanız atın ziyaret edebileceğiniz saat kaç olursa olsun kapısını hiç çekinmeden çalabileceğiniz dostlarınız olsun bu hayatta. Sizin değerinizi yine sizin dostlarınız belirler. Her insan kendi kişiliğine uyan insanlarla dostluk kurar, sen nasılsan karşındaki de öyledir. Dostluk ayna gibidir. Onlar sizi, sizde onları yansıtırsınız. Yanında, kendin olabileceğin, çekinmeden duygularını düşüncelerini aktarabileceğin kişidir dost. Yaptığın hatalara yanlışlara rağmen seninle yürümeye devam edendir. Yaptığını kötü şakalara gülen, yeri geldiğinde seninle ağlamaktan çekinmeyendir. Varlığı da yokluğu da paylaşandır.
Dostlarınızın hatalarını sürekli gömebileceğiniz bir mezar olsun arka bahçenizde. Dostluğun zedelenmemesi için, onlara karşı yalandan uzak durmalısınız. Her zaman dürüst olun, yanlışlarını, hatalarını kabullenin. Onlar hakkında bir şüpheye düşerseniz, şüpheden öncelikle kendisini haberdar edin, arkasından konuşmayın. Kırılacağını düşünerek, bilmesi gerekenleri gizlemeyin. Gizlemek araya soğukluk katar. Dost sizi siz olduğu için kabul edendir, başka biri olmaya çalışmayın. Sadece kendiniz olun.
İnsanlar, başkaları ile dostluk kurabilmek için önce kendileri ile dost olabilmeliler. Dostluk bağı cinsiyet, din, dil, ırk ayrımı yapılmaksızın kurulur. Şayet temeller sağlam atılmışsa bu bağı hiçbir kasırga koparamaz…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.