- 922 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Oğlum Alper Şahin ile Ata ziyaretlerimiz.
Yaşım 79 olmuş, kalbim den rahatsızım. Ayaklarım VE dizlerim yürümeme izin vermiyor. Çoğukez eşimle birlikte evde kalıyorum. 15.10217 pazar günü oğlum Alper telefon etti: "Bu pazar sizinle, teyzemle köylerimize gidelim, dedelerimizin, ebelerimizin, annelerimizin ve babalarımızın mezarlarını ziyaret edelim." Bu sözler beni çok sevindirdi. "Çok iyi olur oğlum, teyzeni de gelirken evinden al. Bizde hazırlanıp sşsğı inelim." Dedim. Oğlum kısa zamanda teyzesinide arabasına alarak geldi. Anası İLE ben de bindik.
Çevre yolundan Tarsus yönüne gittik. Şehrin içine girmeden 9 km. Uzaklıktaki Büyük kösebalcı köyüne doğru yolaçıktık. Yol boyunca çocukluk anılarım aklıma geldi. Çift sürdüğümüz tarlalar, düven sürdüğümüz harmanlar, zeytinlikler bir bir gözümün önünden geçti
Mezarlığa geldik, babam üvey annemin mezarları Büyükkösebalvı köyü mezarlığında. Babam VE analığımın mezarları hemen yolun kenarında köşe balındaydı. Aklımızın erdiği kadarı kadar duşlarımızı etti. Bir süre mezarların yanında oturdum.6 tane selvi ağaçı vardı. Büyümüşlerdi. Rahmetli fizik öğretmeni kardeşim Durmuş Şahin babamın 6 çocuğu olduğu için 6 selvi ağacı dikmişti. Onlar da uzayıp gitmişler, etrafına dal Budak salmışlardı. Seyrederken geçmiş gümlere daldım. Babamın VE analığımın bizleri okutmak için nasıl çalıştığı, nasıl emek verdiği aklıma geldi. "Okuyun oğlum koyun, ben çulumu satar yine dizi okuturum." Derdi babam, yapma be baba yapma, senin satacak çulun bile yoktu. Hep yeresavan sererdik. Bazanda boz toprağın üstüne otururduk. Yine o iyi niyetlerini unutamayız be babam unutamayız. Her pazar şehre bir şeyler götürür satardınız. Yumurtaları yemez satardınız. Analığım, savan, sofra, peştsmbal dokur satar, bize harçlık hazırlardınız. Zeytin zamanı zeytin satar, yağ çıkarır, bizlere harçlık hazırlardınız. Okuduk be baba okuduk. Üç oğlunda KÖY ENSTİTÜSÜNE YATILI GİTTİ OKUDU... HEM DE ÇOK İYİ OKUDULAR BABA ÇOK İYİ OKUDULAR, YÜKSEK ÖĞRETMEN OKULUNA GİTTİLER, İKİSİ MATEMATİK, BİRİ FİZİK ÖĞRETMENİ OLDULAR...TARSUS’DA, MERSİNDE İSMİ SÖYLENEN ARANAN ÖĞRETMEN OLDULAR. BİNLERCE ÖĞRENCİNİN ÜNİVERSİTELERE GİTMESİNİ SAĞLADILAR. BİR KAÇ YIL SONRA O ÖĞRENCİLER, MÜHENDİD,DÖKTÜR, ÖĞRETMEN.... OLARAK KARŞILARINA ÇIKTILAR. NE GÜZEL BİR MUTLULUKTU BUNLAR BABACIĞIM... BU ARADA KENFİ ÇOCUKLARINI DA ÇOK İYİ OKUTTULAR. KİŞİR ALİ’NİN OĞULLARI ÖĞPRETMEN OLDULAR, ÇOCUKLARI! ECZACI, DÖKTÜR, İKTİSATÇI, MÜHENDİS, BİLHİSAYARCI OLDULAR. MÜzisyenimiz bile var.
DEVAM EDECEK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.