- 485 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
HAYATI ANLAMAK
Bu hayatta hiç birşey toz pembe değil. Toz pembe olmasını bekleyemezsin de. Düşüceksin ama kalkacaksın. Belki her tarafın yara bere içinde kalacak ama sonra gör bak hepsi geçecek önce kabuk tutacak. Hafiften acısını hissedeceksin de. Ama geçecek kalkarsan ve yoluna devam edersen geçecek. Zaman dediğimiz kavram çok çabuk geçiyor değil mi. Aslında önemli olan ne kadar çabuk geçtiği değil. Geçerken bıraktığı izlerdir.
Gelene fazla sevinme gidene de üzülme. Bu hayatın bir kuralı vardır.
Oda "Her başlangıcın birde sonu olduğudur."
Güneş önce batar sonra doğar. Her çiçek farklı zamanlarda açar. Her canlının doğası farklıdır. Dikkat et yaşam denilen olgu hep aynı düzen içinde hareket eder. Bunu ne yaparsan yap değiştiremezsin. Ama sekillendirebilirsin. Kendine göre dizayn edebilirsin bu yaşamı.
Böyle olsaydı söyle olurdu, şöyle olsaydı böyle olurdu gibi lafları geç. Bu hayat senin ve böyle olsaydıyla değil senin yapmanla şekillenecek. Elalem ne derlere de hiç takılma en fazla 15 dakika hakkında konuşacaklardır ve sonra kendileri de ne dediklerini unutacaklardır. Zaman geçiyor hemde çok hızlı. Bunun için göz yaşlarını dökme yaşa hayatı.
Sev, gez, gör, kız, öfkelen, bağır çağır, nefret et, kin duy ama o anda kalsın bunu bi adım ileri taşıma. Kararında sev kararında öfkelen. Üç kişilik aileye altı kişilik yemek fazladır. Onun için sevginide öfkeni de israf etme. Dünü hep hatırla dünden kalanı kalanları hep hatırla ama takılma.
Keşke böyle olsaydı ya da olmasaydıyı düşünme yarın kalkacağında nasıl daha iyi yaşayabileceğini hayal et. Gül güldür mutlu et. Arada sırada hiç beklenmedik bi anda sevdiklerine sarıl sessizce seni seviyorum diye fısılda, eğer cesaretin yoksa haykırmaya. Ama duysun sessizliğini. Olanlar için üzülme hayatta her şeyin bir nedeni var. Hatta nedenin bile nedenleri var.
Karşına her çıkan iyi kötü bir nedenle çıkmıştır. Kırmaktan korkma doğal davran. Şayet doğal davranırsan hem sen hem karşındaki mutlu olur ve rahat olur. Yapmacık hareketlerden yapmacık tavirlardan kaçın. Yalan söyleme hem yalan söylemezsen daha rahat olursun Vicdanın rahat olur öncelikle. Doğrularını tabiki savun ama doğrularımı savunacam derken karşındakini kırma. Yeri geldiğinde boyun eğmeyi bil yeri geldiğinde baş kaldırmayı. Kork korkudan ödün patlasın ama gözlerini kapatıp açıncaya kadar sürsün korkun.
SEVİLMEDİĞİNİ sanıp üzülme sakın her kes sevilir ama her kesin sevgi seviyesi farklıdır. Çünkü her canlının doğası farklıdır. Bir insanı değiştirdiğinde değil olduğu gibi kabul ettiğinde daha çok sever sayarsın. Kendini kimseye anlatma bırak seni tanımak isteyen kendisi çözsün.
Ve şairlerin dediği gibi "bağlanma hiçbirşeye öyle körü körüne." Çünkü herşeyin var bir sonu. Evet dün doğdun ve yarın Öleceksin. Bunu bile bile korkup üzülme sakın. Ölüm kötü birşey değil ki kurtuluştur aslında. Yeter ki yatağında rahat bir şekilde son nefesini verebil.
Yardım sever ol tanıyıp tanımaman önemli değil. Ve yardım dediğin maddi değildir sadece, maneviyat çok daha zengin kılar seni. Yaşlı bir teyzenin poşetlerini taşımak yere düşen bir çocuğa kalkması için elini uzatmak. Gözleri görmeyen bir amcayı trafikte karşıya geçirmek. Okuma yazması olmayan birine hastahanede yada herhangi bir yerde tercüman olmak işte budur yardımlaşma. Herkes elinden geleni yapmalı kimse daha fazlasını istemez senden.
Ve sen şimdi bu satırları okurken bile zaman geçiyor. Takılma sen istemesende geçecek. Bırak geçsin sen gülümseyerek uğurla geçen zamanı ve gülümseyerek karşıla yeni günü..
Sakın ama sakın ufacık şeyleri büyütüp de sevginden yoksun bırakma kimseyi. Karşılık beklemeden yap. Karşındaki kişi nasıl olursa olsun sen kişiliğinden ödün verme. Yaşam ne kadar zor olursa olsun gülmeyi düşürme yüzünden ve en önemlisi yüreğinden. Çünkü önemli olan içten gülebilmektir...
Çocuklarına vakit ayır çocukların yoksa başka çocuklara vakit ayır çünkü çocuklardan bile öğrenilecek çok şey var. Bir kediyi okşamaktan çekinme isterse sokak kedisi olsun bir anlık tebessüm sana ne kadar huzur katar bilemezsin.
Bahçede dolaş bitkilerle konuş elinden geliyorsa ağaç dik hatta o ağaca bir isim ver senin ağacın olsun o. Seni simgelesin. Kuşlar gelip dalına konunca ve ileride çocuklar salıncak kurunca o ağaca neler hissedebileceğini hayal et.
Bol bol hayal kur zararsızdır çünkü. Sevdiğinle yine ilgilen ama seni seveni asla ve asla ihmal etme görmemezlikten gelme. Bir Gül uğruna değmez binlerce papatyayı ezmek. Bırak elbiselerin kirlensin halın lekelensin yenisini yerine koymak hiç zor değil. Bir şeyden ne kadar sakınırsan o daha çok zarar görür emin ol. Hiçbirşeyi avucunda sıkıca tutmaya çalışma aksine bırak açık kalsın sonuna kadar avuçların, özgür bırakırsan daha çok olmak ister seninle yaşam.
Hayat böyle işte üzülerek kızarak kin ve nefret duyarak acı çekerek geçmeyecek kadar çok uzun. Bu hayatı zehir etme kendine. En kötü olay bile 3 yıl sonra komik bir hal alacak düşündüğünde. Yaşamak güzel yeter ki yaşamdaki güzellikleri fark edebil. Hadi gül şimdi unut acılarını sadece sevinçlerini düşün ve seni ne kadar güzel bir yaşamın beklediğini hayal et...
Seni sevenleri düşün... Sevdiklerini düşün...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.