- 498 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DÜNYADA İLK ,YENİ SORUSUZ SINAV SİSTEMİ, GENSİS
Ülkemizde yıllarca insanlarımız sınavlara sokuluyor.Çocuklarımız,gençlerimiz,anne babalar sınav yorgunu.O sistem bu sistem kafalar allak bullak.Test sistemi,tost sistemi ,klasik yazılı falan filan hepsi inter milan.Neredeyse ana sınıfında test yapacak işgüzar öğretmenler var.Özel ders,özel okul,etüd falan derken anne babalar perişan.Çocuklar çocukluğunu,gençler gençliğini yaşayamıyor.Bu kadar sıkıntıya rağmen sonuç PISA da 51.olmak.Bütçenin en fazla gideri eğitime harcanıyor.Neden başarısız oluyoruz?
Ülkemizin sorunlarına kafa yoran bilim insanlarımız soruna çare arıyor.Kimi alman,kimi Japon,kimi Finlandiya modeli derken Prof.Zekai Çokbilir sosyal medyada bombayı patlattı.Buldum,buldum,diyerek twitter’ı salladı.Yeni sistemin zelandiya kıtasında başarıyla uygulandığını söyledi.Yeni sistemin GENSİS olduğunu duyurdu.Genetik sınav sistemi.Yeni sınav sisteminde sınav soru moru yok.Çocuklar üç yaşında iken genleri analiz edilerek kromozomlarına göre okuyacağı okul,yapacağı meslek tespit edilecek.Genleri değiştirmek mümkün olmadığı için kimse itiraz edemeyecek.Torpil morpil yok bu sistemde.Herkes mahallesinde köyünde okuyacak.Eğitimde fırsat eşitliği sağlanmış olacak.Böylece herkes rahatlamış olacak.Soru yok,sınav yok,servis yok,başarılı öğrenci,başarısız öğrenci yok.İyi okul,kötü okul,iyi öğretmen, kötü öğretmen yok.
Yeni buluşundan dolayı Prof.Zekai Çokbilir NO BELge NO SINAV ödülüne aday gösterildi.
Yeni GENSİS sorusuz sınavsız eğitim sistemini incelemek üzere bilim insanlarımız,Zelandiya ya yerinde incelemeye gittiler.Öğrenci ve veliler sonucu merakla bekliyor.
(Bu kadar sıkıntı dert içerisinde biraz gülebilir miyiz dedim.)
YORUMLAR
Kurgu olduğunu söylemeseydiniz acaba dedirtecekti yazı. Organik hoşaf, deve sidiği, bir milli eğitim müdürünün kalkıp suç işleyenlerin genlerinden saptanması önerisi, yani tuhaflıkların ülkesinde şaşılmazdı kurgunun gerçekliğine. Halimiz pürmelalimiz bu ne yazık. Fakat yazının maksadı hasıl oldu en azından bende. Gülümsemiş buldum kendimi. Tebrikle...