- 1042 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
mektup var hemşire
Eylül eylül devriliyorum..
Senle üşümenin kıymetini daha bir anlar oldum son günlerde.. Sana susamıyorum, seni ağlamaktan utanmıyorum, senli anlarıma dua ediyorum..
Eda’lım seni çok özlüyorum..
Arada çekip gitsem diyorum..
-nereye hemşire..
bir ağızdan:
-Çin’e, Mısır’a ya da Venedik’e..
yaşlanıyoruz..
Uzun uzun düşünebiliyorum artık, bunu yapmak için daha çok vaktim var çünkü artık..Çünkü kırılmışlıklarımın toplamından kendimi çıkarıyorum, en çok sana bölünebiliyorum; ne de asal bir parçasısın hayatımın..
Doğdumuz güne minnetarız değil mi, bizi doğuran aynı gün’e..ve göbek bağımızın kesilmesine ağlayan yağmurlar.. kesişen yolların yorgun neferleri.. eda’lım, ’özletiyor seni bu yağmurlar’ ..
Fıstık yeşili bir kutudan dün’e dair anılar çıkarıyorum.. eski kağıt kokuları ahşap sıralardaki anıları avuçlarıma taşıyor.. 6 yıllık bir kartpostalı aldığım yere geri yerleştirirken, 6 yılı en baştan yaşıyorum.. Sarılıp uyuyorum, sarılıp ağlıyorum, sarılıp çay içiyorum, sarılıp nikotin çekiyorum iç’ime..Sana sarılmadan hiçbir şey yapamıyorum nerdeyse..
Bir savaş vardı ve sen tam ortasındaydın.. Ama yıldızlar senin tarafındaydı, biliyorduk.. Yalnızlık her koldan saldırıyordu ama biz bozguna uğratıyorduk.. Sessizlikle ittifak yapan geceler boyunca, soğuk kalorifer petekleri yanında birlikte titrerken, birlikte aç kalırken ve birlikte zırıl zırıl ağlarken köpekler gibi, biliyorduk, dostluğa dair ne varsa, biz’imdi.. gökyüzü bizimdi.. yıldızlar da.. en çok seni diledim ben içimden..
Mektuplar geçiyor avuçlarımdan.. Anı anı anı!
İyi ki iç’ime girmene izin verdim.. iyi ki tanıdık birbirimizi.. iyi ki ben’den biri oldun..ve iyi ki bu kadar iyi anladın beni..
Ne demiştin; gökyüzü yutamayacak bizi kalabalıklar arasında, zaman dilediğimiz renge boyanacak.. rüzgar taşıyacak hasretimizi, belki uçan bir kelebek, belki beyaz bir gemi..
’dostum’ dediğin ve bunu her söylediğinde yüreğimin en derininde hissetirebildiğin..
haklısın, uzaklık bizim için değil, biz yürek devletiyiz ötelere uzanan..
Dostluğu sende bulduğum günden bu yana iç’imdesin.. yüreğim nem tutmuş duvarlarda gezinirken geçmişin anılarıyla yaşayacak.. hayatın çetin yollarında geçirdiğimiz arkadaşlık zinciri acımızı az da olsa hafifletecek.. yorgun akşamların en güzel şarkısıyla hep yüreğimde olacaksın.. buğulu resimlerde yaşadığım saniyeler, birkaç damla gözyaşı ile güzelliklere imza atacak..
Sevgi yüreğimizden ayrılmasın Eda’m..
hep unutulmaz dostluğumuzun sıcaklığı ile avunacağım..
Beni yanında bil.. hayatın sürprizleri yarınlarımızı değiştirecek ama bizi.. aynı güçte, aynı bağlılıkla ’bir’ tutacak, yanyana koyacak..
Sen benim tek gerçeğimsin..
yağmur
YORUMLAR
Dostluk dedin mi durup düşüneceksin bir kere... Uzun düşüncelerden sonra da ya yanındaki en iyi dostuna sarılmak üzere atacaksın kendini evden dışarıya ya da sahip olamadıklarını başkasında görmenin hüznüyle ve kıskanç bakışlarla birbirlerine sarılan dostları izleyeceksin...
Üçüncü seçenek neden yok ki sanki...
Bu sefer ben ikinci seçeneği seçip yazıdaki dostluğu izliyorum kıskanç gözlerle...
Güzeldi yine...