- 584 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALEVİYİM SÜNNİYİM HERŞEYİM BEN
Çok utandım bu gün.nereye kaçacağımı bilemeden utandım üstümde ki bir tşört bir çeketin altında ezilircesine utandım.artık kendimi hangi yanık türküye versem o isyanı görüyordum,yüzüme o silleyi yiyordum.ben ne yazık ki Sünni idim. İnancım Allah, peygamber idi ve bunla hep gurur duymuşken saf tuttuğum insanların olayı mersine değil tersine anlamış olmaları eziyordu beni.
Rasulumun sözlerini,ahlakını hatrıma düşürüyor ,düşünüyordum ve bir emsal oluşturmaya çalışıyordum fikrimde kendimce .gördüğümden utanıyordum ak ile kara kadar bir fark.
Bu gün daha önce de çokca karşılaştığım bir soru idi hep rahatsız etmişti bu soru tabiî ki ama cevaplamak zorunda kalıyordu insan istemsizce yanlış anlaşılmasın sunniyim evet inancımı doğru buluyordum ama bu sorunun kutupmuş gibi sorulması beni rahatsız eden en büyük ve tek neden di
Bu soru bu gün masam da en yakın arkadaşıma soruldu .duruldum döküldüm hiddenlendim ama beni fikrim ancak bir kişiye ulaşıyordu ya kalan onca insan .
İstemsiz kısık bir sesle cevap verdi kardeşim dediğim insan aleviyim evet esra ben alevim dedi .o kısık ses bana ,benim kulaklarıma savaş davulları gibi geliyordu beynimin içinde çığlıklar kopsada sessizce esra nın cevabını bekledim?
Ben sunniyim oysa bu iş olmaz turgay dedi ve kalktı ……
Benim yüzümde hafif bir tebessüm yüreğimde büyük bir horultu ,peki esra sen ne kadar Sünni idin ?
Şeritler geliyordu gözümün önüne hadisler fısıldanıyor kulağıma ‘kimsenin kimseye üstünlüğü yoktur üstünlük ancak takvadadır,…..gerçek mümin kimdir diye sorarsanız gerçek mumin eliyle diliyle kimseye zarar vermeyindir…..’ ucubucağı olmayan manalarla yağıyordu üzerime peki esra sen ne kadar Sünni olabildin ?
İnancımıza göre bir bayan bir erkek görüşüp buluşamaz evlenmeden görüşemez di yalnızlıklarında ücüncüsü lain oluyordu hani, neden kolay gelen hadisin en baş emir kolu oluyorduk zor hadisin uzağında duruyorduk.
Bir gün üşünmemiş bir alevi abiyi karşıma alıp sormuştum abi sen oğluna gelin getirsen bu Sünni olsa ve kapalı olsa inancınıza göre zorla olsa açarmıydınız .
Şaka ile bir cevap geldi aslanım önce bize o kızı vermezler .hadi biz kaçırdık kızı diyelim biz gavurmuyuz allahını seversen bırak dilediği gibi yaşasın.
Hemen oracıkta bizi düşündüm al zorla kapat ve alevi kızın alan kapatan cennetliktir .keşke cennet bu kadar kolay olsaydı keşke .
İslam ilmi ilminin coğrafyası o kadar genişki her bir ayet hadis istenilen noktaya çeklile bilir .doğrusunu bulmakmı islamın ana felsefesi ile dir o aşk azizim aşk .
Dinde zorlama yoktur,….. tebliğ farzdır…., tebliğ farz denildide paldır küldür dayaklamı yada dışlayarak mı ? ….peygamberimiz gönül efendimiz onca insanı arkasına dili ile değil sopası ile değil hali haraketi ahlakı ile taktı övündüğümüz ama uygulamadığımız muhammedül eminliği ile ……
Özürdilerim hepinizden sizi biz küstürdük dine sizi biz küstürdük aşka …..
Bu gün haberler de ülkemizde görüyoruz din cübbesi giymiş hainlerin neler yaptığını ,o cübbeleri giyenler masum olsalar keşke. Tarih boyunca bu devran hep böyle tekerrür etmedi mi ?
O kaftanı giyenlerin neler yaptığını ve bu pervasız ayrım tellallarını fermanların onların yazdığını , ve hep hikayesi belli değilmiydi dini islama hizmet değil cebime minnet dediklerini
Özürdilerim hepinizden sizi biz küstürdük dine biz küstürdük aşka
Barışalımmı kardeşim benim ki bana senin ki sana zaten kendi bacağımızdan asılacaz ölünce
(ayrıma hayır islamı uygulamak peygambere uymak şimdi yaptığımız değil birleşip yapacağımızdır) insanlar toplum ferd ırk millet değil tek olmalı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.