- 509 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HENDEK
BİLİYOR MUYDUNUZ ?
Değerli Hendekliler; Hendek’te yaşamanın ayrıcalığını hepimiz hissediyoruz ve bununla gurur duyuyoruz. Kaçımız Hendek hakkında biraz konuşmamız istense en az on dakika konuşabiliyoruz ? İstedim ki; Sakarya ilinin yeşille bezenmiş en şirin ilçesi hakkında biraz bilgi sahibi olalım. İyi düşünmemiş miyim ? "Tabi tabi çok iyi olur." dediğinizi duyar gibiyim. Peki Hendek’in çok küçük bir bölümünün Karadeniz Bölgesi’nde,geri kalan büyük bölümünün Marmara bölgesi’inde biliyor muydunuz? "Bunca yıldır Hendek’te yaşıyorum onu da mı bilmeyecektim." diyenler mutlaka çoğunluktadır. 1907 yılında belediye olduğunu, 1926 yılında Kocaeli iline bağlı bir belediye olarak yapılandırıldığını,1954 yılında da Sakarya iline dahil edildiğini biliyor muydunuz? Çoğunluk buları tabi ki de biliyordur. Peki ilkçağlarda bölgenin hakiminin Bitinyalılar olduğunu biliyor muydunuz? Hendek’in Romalılara ,Bizanslılara ve daha sonra Selçuklulara kucak açtığını biliyor muydunuz? Bunu da bilenler illa ki vardır. Haraklı, Dikmen ve Nuriye’de geçmiş dönemlere ait medeniyet izlerine rastlanırken,Hendek’te hiçbir kalıntının bulunmadığını,bunun sebebinin de Hendek’in bir bataklık olduğunu biliyor muydunuz? 1300’lü yılların başında Osmanlılar’ın bölgeyi fethettiğini, o zamanda burada yaşayan Türk kabilelerinin Müslüman olduklarını biliyor muydunuz? Hendek’in Orhan Bey zamanında, Konuralp komutasındaki bir askeri birlik tarafından Osmanlı idaresine geçtiğini biliyor muydunuz? Kasabay bir süre Konuralp dendiğini bilen var mıydı?
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.