- 919 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AVRUPA'DA RAMAZAN
Almanya’da Ramazan farklı bir heyecan ve atmosferde yaşanmaktadır.Burada yaşayan vatandaşlarımız vatan hasretini camilerde bir araya gelerek gidermeye çalışmaktadırlar.Camiler gurbette tam anlamıyla birer Anadolu şubesi vazifesi görmektedirler.Artık pek çok yerde günde beş vakit namazda bir araya gelen gurbetçilerimiz kendi öz kültür ve geleneklerini buralarda da yaşatmaya yaşıyorlar...
Hele Ramazan ayları burada rengarenk geçiyor.Her gün bir araya gelip mukabeleler okunuyor,iftar ziyafetleri verilip,coşkuyla teravihler kılınıyor.Ramazan coşkusu artarak devam ediyor buralarda...
Kadir gecelerinde ise daha bir başka oluyor buralar.Çoluk çocuk dolup taşıyor camiler.Bazı vatandaşlarımız ikram yarışında bulunuyor bu gece.Kimi lokum dağıtıyor,kimi şeker,kimi de de evlerinde yaptıkları çeşitli hamur işi pastaları ,tatlıları dağıyorlar.Herkesin yüzünde mübarek gecenin verdiği nur parlıyor sanki.Ve herkes birbirine sevgiyle,şefkatle yaklaşıyor.İşte diyorum işte hep böyle olsak keşke.Hep sarılsak birbirimize,yardımlaşsak,bir ve beraber olsak her zaman.Galiba bunun yolu her gecemizi Kadir gecesi,her günümüzü Ramazan günü gibi yaşamaktan geçiyor...Bütün vatandaşlarımızın mübarek Ramazan Ramazan Bayramını şimdiden kutluyor,selamlarımı,saygılarımı iletiyorum...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.