- 336 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SORUMSUZ SİNCAP
SORUMSUZ SİNCAP
Öğretmen sincap:
-Yaptığınız ödevleri çok beğendim. Bu kadar özen gösterdiğiniz için teşekkür ederim. Ancak bir arkadaşınızın ödevini yapmamış olması beni çok üzdü.
Kirpi:
-Hangi arkadaşımızın ödevini yapmadığını tahmin edebiliyorum.
Kaplumbağa:
-Kim yapmamış ödevini?
Ağaçkakan:
-Bunu bilmeyecek ne var? Tabi ki Sorumsuz Sincap.
Öğretmen Sincap:
-Tamam. Susun. Arkadaşınızın eksiğini sürekli söyleyip durmayın. Bu doğru bir davranış değil.
Sorumsuz Sincap:
-Öğretmenim, ödevimi yapacaktım ama akşam yuvamıza misafir geldi.
Öğretmen Sincap:
-Yuvanıza misafir gelmesi sorumluluklarını yerine getirmemeni gerektirmez.
Sorumsuz Sincap:
-Misafirimizin küçük yavrusu vardı. Yavru baykuş ödevimi yapmama engel oldu. Bir türlü çalışma ortamı bulamadım.
Öğretmen Sincap:
-Odana çekilip ödevini yapabilirdin. Sürekli mazeret üretiyorsun. Artık sorumluluk almanı bekliyorum. Lütfen sorumsuz ve umarsız davranışlarına son ver.
Sorumsuz Sincap:
-Tamam öğretmenim. Bundan sonra dikkat ederim.
Öğretmen Sincap:
-Buna çok sevinirim. Ailenin ve arkadaşlarının da çok sevineceklerine eminim.
Papağan:
-Sorumluluklarını yerine getireceğine söz verirsen bizim grupta görev alabilirsin.
Öğretmen Sincap:
-Çok iyi olur. Aferin papağan yaptığın davranış çok anlamlı.
Papağan:
-Bir toplum üyesi olarak birbirimize yardım etme sorumluluğumuzu yerine getirmeliyiz.
Sorumsuz Sincap:
-Teşekkür ederim papağan arkadaşım. Göreceksiniz çok iyi bir sunum yapacağım.
Öğretmen Sincap:
-Görüyorsun Sorumsuz Sincap. Arkadaşların seni gruplarına aldılar. Yine de sorumsuz davranırsan onların güvenini de kaybedersin.
Sorumsuz Sincap:
-Yarım sunum yaptığımda göreceksiniz sorumluluğun nasıl alındığını.
Kirpi:
-Biz de artık sana Sorumsuz Sincap demeyiz.
Sıra grupların konu paylaşımına geldi. Öğretmen Sorumsuz Sincap’ın bulunduğu gruba “Sorumluluklarımız” konusunu verdi. Bir hafta sonra sunum yapmaları gerektiğini söyledi.
Sorumsuz Sincap eve gider gitmez hemen işe koyuldu. Annesinden, babasından yardım aldı. Annesinin yardımıyla internetten sorumluluklarımızla ilgili bilgi topladı.
Hafta sonu papağan ve diğer grup arkadaşlarıyla buluşup kütüphaneye gittiler. Ödevlerini ilgili resimlerle, özlü sözlerle, atasözleri ve deyimlerle zenginleştirdiler.
Bir hafta yoğun bir araştırma ve inceleme temposunda geçti. Sorumsuz Sincap’ın bulunduğu grup iyi bir ödev hazırladılar.
Sunum günü grup sınıfın karşısına geçti. Bütün öğrenciler ve öğretmen merakla sunumu beklemeye başladılar. Grup lideri papağan açılış konuşması yaptı.
Papağan:
-Yeni bilgiler edinmek, olumlu davranışlar kazanmak için okula geliriz. Okulda toplu olarak yaşarız. Yaşadığımız toplumda birtakım sorumluluklarımız vardır.Sorum-
luluklarımızı yerine getirmezsek okulun işleyişi ve huzuru bozulur. Öğretim hakkımızı özgürce kullanıyoruz. Bu hakkı kullanırken yerine getirmemiz gereken sorumluluklarımız olduğunu unutmamalıyız. Şimdi sözü
arkadaşım Sorumsuz Sincap’ a bırakıyorum. Şunu da söylemeliyim: Bu arkadaşımıza son kez Sorumsuz Sincap deyişim olacak. Kimse ona sorumsuz diyemeyecek.
Kaplumbağa alaylı bir tavırla:
-Göreceğiz, göreceğiz. İnanıyorum ki Sorumsuz Sincap çok iyi bir sunum yapacak. Güldürmeyin beni!
Öğretmen Sincap:
-Yaptığın doğru değil kaplumbağa. Lütfen arkadaşından özür dile. Böyle konuşman çok ayıp.
Sorumsuz Sincap:
-Bırakın öğretmenim. Özür dilemesin. Sunumunu yaptıktan sonra içinden gelerek özür dileyeceğinden eminim.
Öğretmen Sincap:
-İnanıyorum sana. Aldığın görevi en iyi şekilde yerine getireceğinden hiç şüphem yok. Moralini bozma, sunumunu yap.
Sorumsuz Sincap:
-Teşekkür ederim öğretmenim. Güveninize layık olacağım. Evet arkadaşlar: Okul yaşamımızda çeşitli sorumluluklarımız vardır.
Eğitim öğretim hakkımızı kullanırken en başta kendimize güvenmeliyiz. Kendimize olan güvenimizi asla yitirmemeliyiz. Düşüncelerimizi her ortamda, çekinmeden, özgürce söylemeliyiz. Eleştirilerimiz yapıcı olmalı.
Ayrıca eleştirilere karşı anlayışlı ve hoşgörülü olmalıyız.
Ağaçkakan:
-Şu an senin kaplumbağanın eleştirisine karşı gösterdiğin hoşgörü gibi değil mi?
Sorumsuz Sincap:
-Hoşgörünün olduğu yerde kavgalar olmaz. Ayrıca aldığımız görevleri en iyi şekilde yerine getirmeliyiz. Okula zamanında gelip gitmeliyiz. Planlı ve düzenli çalışmalıyız.
Papağan:
-Şu an senin yaptığın gibi.
Sorumsuz Sincap:
-Teşekkür ederim arkadaşım. Arkadaşlarımıza karşı davranışlarımızda kaba ve kırıcı olmamalıyız. Grup çalışmalarında üzerimize
düşen görevleri yerine getirmeliyiz. Alınan ortak kararlara uymalıyız. Başarılarından dolayı onları kutlamalıyız.
Sorumsuz Sincap’ın sözü biter bitmez arkadaşları onu coşkulu bir şekilde kutladılar.
Kaplumbağa:
-Arkadaşım senden özür diliyorum. Harika bir sunum yaptın. Bir daha sana Sorumsuz Sincap demeyeceğim.
Kaplumbağanın sözü biter bitmez bütün sınıf bir ağızdan “Biz de sorumsuz demeyeceğiz.” diye bağırdılar.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.