- 374 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Denge Ve Dengesizlik Süreçleri 15
İhtiyacı duyulan istek, şiddetlidir. Ama köleci sistem içinde trampa yaptıracak eğilimler; kolektif olmaktan çıkan süreçlerle kontrol edilirler. Süreç kişi sahiplikle olan eğilimler, olmakla; akış farklı olmaktadır. Bir de bu akışa kazanç eğilimlerinden oluşan arz talep kamçılaması eklenirse süreç akışlı takasların eşikleri yükselir düşer.
Buna zorluklara rağmen kabaca bir takas içinde yumurtasını takas edecek kişi; kundurasını takasa sokanla karşılaşır. Ama kundurasını takasa sokan kişi pantolon arıyordur. Pantolonunu takasa sokan kişinin de mızrak arıyor olabileceği durumla sık sık karşılaşılır. Kâr mantığı bu süreçleri de kullanır.
İşte köleci ve kapitalist sistemler içinde ihtiyacı olanın karşılaşma karşılaşamama sorunundan çok kazancı, kârı, rantı çok olanı buluşturur. Kârı ortaya koyacak üretim nesnelerinin psikolojik ve sübjektif talepleri, oluşturulur. Karaborsa yapılır. Kişi yarın bulamayacağım diye ihtiyacından fazlasını alıp istif eder. Fiyatlar yükselir. Piyasa bu tür sistem dışı yapay süreçlerle kontrol edilir.
Yazı düzenlemesi yapamadığımdan yazı asamıyorum. Günlük yazı hakkını da kaybet emk istemediğimden böyle anlamsız askı yapmaktayım. Aksi halde biriken yazıların askısı 5-6 word sayfası olukla uzun soluklu yazıya dönüşüyor. yazı yayına çıkmasın diye kayıt yapıyorum ama yine de çıkıyor. Bu aksamadan özür dilerim
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.